TbCp skriver:
En af pædagogerne i børnehaven trak mig til side idag da vi kom og hentede Liva. De ville høre om vi havde tænkt over at Liva har svært ved at sige S... især sk- og sg-lyde. Måtte indrømme at jeg ikke havde tænkt så meget over det... hun er 3 1/2år!!!
Nå men de ville høre om de måtte få en talepædagog til at "kigge" på hende... og ja ja, det må de selvfølgelig gerne.... men altså, er det nødvendigt at være så OBS på det nu hun ikke er ældre?
Og en anden ting er at jeg bare kender Liva godt nok til, at hvis der kommer en eller anden fremmed dame og vil snakke med hende, så lukker hun helt af og vil slet ikke deltage, så tror ikke de får det vilde ud af det...
Jeg har prøvet at sidde og "øve" lidt ord med hende her til aften og jeg kan da godt høre at hun f.eks. siger "gy" når hun skal sige "sky" og "gæg" i stedet for "skæg".
Men skal vi selv være mere OBS? Vi har bare taget de små "talefejl" meget roligt og forsøger at bruge de rigtige ord så hun kan høre hvordan de udtales, men skulle vi selv have været mere opmærksomme eller?
Er der nogen af jer der ved noget om dette?
Min stedbrors datter er også de der 3 år, og har lige været ved en tale - pædagog, fordi børnehaven synes det.
Men hun kan virkelig hellere ikke snakke.. de snakker baby sprog til hende...
Men tale pædagogen sagde at hun "bestod" hvis hun kunne sige navnene på dyrene . alm. dyr løver, aber osv
Og dette kunne hun ikke!!
Så hvis Liva godt ved hvad de ting er osv, og det lyder til hun godt kan have en samtale.. så tror jeg ikke du skal være bekrymret.. men ved ikke rigtig noget om det 
Anmeld