Én forældre på SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2011

Maja88

nattergalen skriver:

Hejsa, 

Sætter lige et skema ind fra SU hjemmesiden, forstår da det der står i sidste blok som at man ikke nødvendigvis skal være 2 på su, men bare man er forsørger til en på su, el tager jeg fejl???

Supplerende SU-lån til forsørgere

1.405 kr.

Forsørgertillæg til enlige forsørgere (før skat)

5.486 kr.

Forsørgertillæg til forsørgere der bor sammen med en SU-modtager (før skat)

2.192 kr.

ja men jeg har spurgt på mit su kontor da jeg havde læst det samme.. og fik svaret at det er hvis man er 2 på su.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

nattergalen

Maja88 skriver:

ja men jeg har spurgt på mit su kontor da jeg havde læst det samme.. og fik svaret at det er hvis man er 2 på su.

Så er det da godt nok formuleret lige til at man kan misforstå det..

Tak for svar tøsser

Anmeld

21. marts 2011

Mbbj

Den sidste linie i skemaet læser jeg os, som at der er støtte til den som forsørger en Su modtager..

Anmeld

21. marts 2011

Henriette1973

nattergalen skriver:

Hejsa, 

Sætter lige et skema ind fra SU hjemmesiden, forstår da det der står i sidste blok som at man ikke nødvendigvis skal være 2 på su, men bare man er forsørger til en på su, el tager jeg fejl???

Supplerende SU-lån til forsørgere

1.405 kr.

Forsørgertillæg til enlige forsørgere (før skat)

5.486 kr.

Forsørgertillæg til forsørgere der bor sammen med en SU-modtager (før skat)

2.192 kr.

Forsørgeren henvises til barnet ikke til den voksne på SU, synes selv det er lidt kringlet skrevet.

Anmeld

21. marts 2011

N&J

Hej herinde

Min kæreste og jeg er 14+5 henne og i dag fik vi den store nyhed om at vi venter en lille pige

Bare lidt side info

Håber der er nogen herinde der kan hjælpe!!

Sagens kerne:

Min kæreste studere og er på SU, mens jeg selv har fast arbejde. Vi bor sammen.

Jeg er helt med på, at hun får dobbeltklip, mens hun er på barsel. Dvs at hun får ca. 4900 udbetalt  om mdr.

MEN, er der virkelig ikke anden form for støtte at få? Findes der ikke anden støtte, når man er forsørger til en SU modtager?

Håber det giver mening og der en som er lidt klogere på det end mig selv

GOD AFTEN

hun får dobbelt SU, så cirka 8200 udbetalt mens hun er på barsel, derefter er der vist et meget lille tilæg, men ikke det på 5400 noget - det er til enlige forsøgere, og et alm. SU lån - det er desværre det udover tilskud til vg og boligstøtte grundet jeres indkomst

Anmeld

21. marts 2011

Mbbj

Det er min kæreste som er på SU og som tager ét års barsel.

Og som jeg er blevet informeret (og læst mig frem til), så får du 12 ekstra SU klip, DVS hun får normal SU ét år, selvom hun er på barsel.

Jeg har selv fast arbejde!

Og hun får ca.4900 udbetalt om mdr. i normal SU

Anmeld

21. marts 2011

Mie A

Man kan søge børnetilskud til uddannelsessøgende forældre - Men jeres husstands indkomst skal så være under 260.480 kr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.