Én forældre på SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.122 visninger
16 svar
0 synes godt om
21. marts 2011

Mbbj

Hej herinde

Min kæreste og jeg er 14+5 henne og i dag fik vi den store nyhed om at vi venter en lille pige

Bare lidt side info

Håber der er nogen herinde der kan hjælpe!!

Sagens kerne:

Min kæreste studere og er på SU, mens jeg selv har fast arbejde. Vi bor sammen.

Jeg er helt med på, at hun får dobbeltklip, mens hun er på barsel. Dvs at hun får ca. 4900 udbetalt  om mdr.

MEN, er der virkelig ikke anden form for støtte at få? Findes der ikke anden støtte, når man er forsørger til en SU modtager?

Håber det giver mening og der en som er lidt klogere på det end mig selv

GOD AFTEN

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

132319

Mbbj skriver:

Hej herinde

Min kæreste og jeg er 14+5 henne og i dag fik vi den store nyhed om at vi venter en lille pige

Bare lidt side info

Sagens kerne:

Jeg er helt med på, at hun får dobbeltklip, mens hun er på barsel. Dvs at hun får ca. 4900 udbetalt  om mdr.

MEN, er der virkelig ikke anden form for støtte at få? Findes der ikke anden støtte, når man er forsørger til en SU modtager?

GOD AFTEN

Niks, intet.

Anmeld

21. marts 2011

Mbbj

Tak for hurtig svar

Anmeld

21. marts 2011

Henriette1973

Nej det er ikke muligt, så vidt vi ved her hjemme hos os.

Anmeld

21. marts 2011

Holbæktrunten

Mbbj skriver:

Hej herinde

Bare lidt side info

Sagens kerne:

GOD AFTEN

Nu har jeg ikke lige selv stået i den siuation, men var for sjov inde og læse om SU osv, da jeg godt selv kunne tænke mig at videreuddanne mig på et tidspunkt.

Og jeg vil IKKE lægge hovedet på blokken, men synes altså at jeg læste et eller andet om at man som forsørger til en på su kunne få et mindre (månedligt?) beløb... Prøv at kikke inde på SU hjemmeside...

Anmeld

21. marts 2011

Mbbj

Vi er nu så heldig at, jeg tjener fint. Så det skal nok gå!

Men for så mange andre, må det være svært sommetider at få det til at hænge sammen økonomisk.

Hvor meget har I sat af til mad, bleer, regøring osv om mdr?

Anmeld

21. marts 2011

Maja88

Holbæktrunten skriver:

Nu har jeg ikke lige selv stået i den siuation, men var for sjov inde og læse om SU osv, da jeg godt selv kunne tænke mig at videreuddanne mig på et tidspunkt.

Og jeg vil IKKE lægge hovedet på blokken, men synes altså at jeg læste et eller andet om at man som forsørger til en på su kunne få et mindre (månedligt?) beløb... Prøv at kikke inde på SU hjemmeside...

det er hvis man er 2 på SU....

Anmeld

21. marts 2011

nattergalen

Hejsa, 

Sætter lige et skema ind fra SU hjemmesiden, forstår da det der står i sidste blok som at man ikke nødvendigvis skal være 2 på su, men bare man er forsørger til en på su, el tager jeg fejl???

Supplerende SU-lån til forsørgere

1.405 kr.

Forsørgertillæg til enlige forsørgere (før skat)

5.486 kr.

Forsørgertillæg til forsørgere der bor sammen med en SU-modtager (før skat)

2.192 kr.

Anmeld

21. marts 2011

Henriette1973

Mbbj skriver:

Vi er nu så heldig at, jeg tjener fint. Så det skal nok gå!

Men for så mange andre, må det være svært sommetider at få det til at hænge sammen økonomisk.

Hvor meget har I sat af til mad, bleer, regøring osv om mdr?

Hej

Hjemme hos os er vi to på SU nu. Det første halve år efter endt barsel arbejdede jeg og min mand var på SU. Min mand kunne ikke få mere SU end til normal sats. Nu er vi begge på SU, hvilket betyder, at vi får en hver især får et ekstra tillæg pga at vi har vores datter. Derudover har vi næsten friplads (betaler ca 400 kr om mrd) i vuggestue. Vi sætter 6000 af til mad, bleer og almindelig dagligdags ting. Og derudover et beløb hver til faste udgifter. Vi kan sagtens får det til at løbe rund.

Hilsen

Henriette

Anmeld

21. marts 2011

132319

nattergalen skriver:

Hejsa, 

Sætter lige et skema ind fra SU hjemmesiden, forstår da det der står i sidste blok som at man ikke nødvendigvis skal være 2 på su, men bare man er forsørger til en på su, el tager jeg fejl???

Supplerende SU-lån til forsørgere

1.405 kr.

Forsørgertillæg til enlige forsørgere (før skat)

5.486 kr.

Forsørgertillæg til forsørgere der bor sammen med en SU-modtager (før skat)

2.192 kr.

Det er hvis man er to på SU 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.