DP siger begyndersko- hva siger I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.498 visninger
42 svar
0 synes godt om
21. marts 2011

Fru'Rugaard

Hejsa!
Idag da jeg afleverede min datter i DP, sagde hun at vi skulle få købt nogle begyndersko, da de skulle kunne hjælpe vores datter til at holde balancen og til at gå- fordi at DP har lagt mærke til at hun ikke vil slippe grebet, når hun står op af ting (hvilket jeg udmærket vidste i forvejen)- jeg har sltid fået af vide at bare tæer er bedst, og sko først er officelt når de har kunne gå i 14 dage ca.
Men, begyndersko og alm. sko er jo ikke det samme?
Vil det kunne ødelægge min datter's fødder, eller hendes måde at gå på, hvis vi køber begyndersko?
Og er det sandt, som DP fortæller? Taler hun af erfarring, eller hvad tror I?

Rikke- Mor til Maja på snart 1 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Er med på en lytter.

Anmeld

21. marts 2011

dorthemus

Også mig.

Anmeld

21. marts 2011

bullerbassen

Her fik Silas begynder sko , da han begyndte at gå.

Det er ikke det samme som alm - De støttet omkring foden med de er bløde i stedet for hård som de fleste sko er.

Skal ikke kunne sige om din dagplejemor har ret, men vi har været super glade ofr vores og dem bruger han stadigvæk . Blot som futter i dagplejen.

Anmeld

21. marts 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Hvorfor ikke købe en begyndersko til hende som alternativ til sutsko? Altså dem der er helt bløde og hvor man kan bøje skoen midt på. For hvis det kun er lidt usikkerhed der er skyld i at hun ikke går endnu, så er det da værd at prøve!

Jeg købte dog ikke "rigtige" sko til min den store, førend hun selv kunne gå - og gik stabilt i en uges tid.

Anmeld

21. marts 2011

Fru'Rugaard

bullerbassen skriver:

Her fik Silas begynder sko , da han begyndte at gå.

Det er ikke det samme som alm - De støttet omkring foden med de er bløde i stedet for hård som de fleste sko er.

Skal ikke kunne sige om din dagplejemor har ret, men vi har været super glade ofr vores og dem bruger han stadigvæk . Blot som futter i dagplejen.

Det er også bare sådan nogle der støtter som min DP snakker om

Anmeld

21. marts 2011

Fru'Rugaard

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Hvorfor ikke købe en begyndersko til hende som alternativ til sutsko? Altså dem der er helt bløde og hvor man kan bøje skoen midt på. For hvis det kun er lidt usikkerhed der er skyld i at hun ikke går endnu, så er det da værd at prøve!

Jeg købte dog ikke "rigtige" sko til min den store, førend hun selv kunne gå - og gik stabilt i en uges tid.

Dem som min DP snakker om, har en hård bund, så vidt jeg husker- men hun siger at det bare er begyndersko.

Anmeld

21. marts 2011

132319

Det kommer an på hvad problemet er 

Da Hjalte var 15 måneder og stadig var panisk angst for at give slip, ja faktisk ville han helst ikke støtte på sine fødder, havde jeg en ergoterapeut til at kigge på ham. Jeg fik at vide at hans fødder var hypermobile.

Når han gik, pegede de ud af, han lignede Charlie Chaplin 

Jeg købte disse fra Bisgaard og der gik ikke ret længe før han gerne ville støtte på føddere og gå med os i hænderne.

Hvis hun ikke er hypermobil eller har andre problemer med fødderne, ville jeg helt sikkert vente.

Børns fødder har godt af at danne sit eget tryk og det vil begyndersko hindre dem i.

Naturino har lavet disse gode kravlesko som giver minimal støtte men stadig giver føddderne plads til at forme sig som de skal 

Hvorfor har din dagplejemor i øvrigt så travlt? Hun er jo ikke blevet et år endnu 

Anmeld

21. marts 2011

N&J

Jeg fik samme besked, og købte begyndersko (hun var dog kun 8 mdr.), men de skal jo ikke have dem på hele tiden (derhjemme fx.) og så er nogle af dem som er som hjemmesko bare med støtte ved hælen, så jeg tror altså ikke det er så slemt.. 

Anmeld

21. marts 2011

N&J

Fru'Rugaard skriver:

Dem som min DP snakker om, har en hård bund, så vidt jeg husker- men hun siger at det bare er begyndersko.

De skal være bløde og kunne bøjes helt - ellers er der ikke så meget begynder over dem.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.