valnødder nogen der ved noget.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

592 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. oktober 2008

Mor-jannie

hej :-)
i har et valnøddetræ og det er faldt ned. og nu har jeg så taget dem ind.
hvad skal jeg så gøre nu??

noget med og hængede dem op i et par strømpebukser? eller hvad?

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2008

BellaT

Øøøhh, he he. Aner det ikke. Er det en tradition eller hvad? Det med strømpebukserne? Eller er det for at modne valnødderne? Det har jeg godt nok aldrig hørt før.

Knus fra Helle...

Anmeld

14. oktober 2008

bette

BellaT skriver:

Øøøhh, he he. Aner det ikke. Er det en tradition eller hvad? Det med strømpebukserne? Eller er det for at modne valnødderne? Det har jeg godt nok aldrig hørt før.

Knus fra Helle...

haha jeg forstår det godt nok heller ik

Anmeld

14. oktober 2008

Mor-jannie

nej tro nok det er noget med man hængere dem op og så skal de hænge der og tøre!
men er slet ik sikker.

Anmeld

14. oktober 2008

linemus

http://www.havenyt.dk/artikler/dyrkningsmetoder/hoest_og_opbevaring/58.html

Her kan du læse, hvordan de rengøres, tørres og opbevares.

Der står faktisk noget om nylonstrømper. De kan bruges til at opbevare de tørrede nødder i. Så ved vi det :)

Anmeld

15. oktober 2008

Mikkelmusen

hihi i strømpebukser :)

Anmeld

15. oktober 2008

mor til en del

Ang strømpebukser kan jeg lige fortælle at det var meget brugt da jeg var barn, altså omkring det tidspunkt hvor i blev født.

Hver gang der løb en maske i mors strømper,blev de lagt i "løgkassen"

Når løgene i køkkenhaven havde tørret længe nok, blev toppen pillet af, og vi børn hjalp vores mor med at putte løgene i hendes kasserede strømpebukser.

Så blev de ellers hængt op på vægen til offentlig skue, og vi kunne hente af dem når der skulle bruges løg i madlavningen.......

Lisbeth
,

Anmeld

15. oktober 2008

Mikkelmusen

"Så blev de ellers hængt op på vægen til offentlig skue" HARH HARH HARH

Anmeld

15. oktober 2008

Helle30

Det er altså ikke så mærkeligt, det med strømpebukserne. Jeg har set det masser af steder.
Vi har nøddehegn hele vejen rundt om gården, så når det er nøddeår, plukker jeg også og fylder nødderne i nylonstrømper, for at de holder sig tørre, og for at musene ikke kan komme til dem. De hænger et par uger i fyrrummet, og derefter hænger jeg dem i kælderen, da de godt kan tørre for meget ved fyret.
I år er desværre ikke nøddeår hér, og valnødderne har også snydt mig ved at falde ned og blive taget af mus, mens jeg vendte ryggen til et øjeblik.

- Helle

Anmeld

15. oktober 2008

Mor-jannie

Helle30 skriver:

Det er altså ikke så mærkeligt, det med strømpebukserne. Jeg har set det masser af steder.
Vi har nøddehegn hele vejen rundt om gården, så når det er nøddeår, plukker jeg også og fylder nødderne i nylonstrømper, for at de holder sig tørre, og for at musene ikke kan komme til dem. De hænger et par uger i fyrrummet, og derefter hænger jeg dem i kælderen, da de godt kan tørre for meget ved fyret.
I år er desværre ikke nøddeår hér, og valnødderne har også snydt mig ved at falde ned og blive taget af mus, mens jeg vendte ryggen til et øjeblik.

- Helle

vil du skrive hvad du gør. efter du har samletr dem op??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.