Hvordan er jeres rutine?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2011

132319

Jeg er i gang med at indøve en rutine for Kamille, så må vi se om den holder 

7.30: Står op, ammes.

10-11: Får grød

11-12.30: Lur, ammes når hun vågner

14.30: Får grød

15-16.30: Lur, ammes når hun vågner

18.: Får grød

20: I seng, flaske (hvis hun ellers vil lære det ) eller ammes inden.

Og såbliver hun ammet 1-3 gange i løbet af natten, afhængigt af hvor meget hun vågner 

Ved ikke om hun er helt med på idéen, især ikke den sene eftermiddagslur 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

misslea

Wilma er 5 mdr! Og hendes rytme ser sådan ud:

kl. 7 - vågner og ammes.

kl. 8.30 - ammes.

kl. 9-11: morgenlur.

kl. 11.30: grød

kl. 13.00: ammes og derefter eftermiddagslur

kl. 15.30: ammes

kl. 17: ammes eller evt. en lille smule grød, derefter aftenlur

kl. 19: aftensmad - grønsagsmos.

kl. 20: en lille aften powernap - nogle gange 30-45 min.

kl. 21.15 - gør vi godnat-klar og laver aftenritalet. her får hun en flaske, og sover ca. 21.30 til næste morgen ved 7 tiden!

- Sådan kan en dag se ud hos os, men det varrierer meget, da det jo afhænger af, hvor længe hun sover osv!

Anmeld

20. marts 2011

2babygirls

Perl skriver:

Hej med jer

Jeg er i tvivl forhvidt jeg skal lave Nilan's rutine om med hensyn til mad osv.. så jeg tænker at jeg ville høre hvordan jeres er..han får morgen og aften bryst og så ind i mellem måltider når han er sulten. han spiser lige nu formiddag ca.9-10 tiden grød og så spiser han aften ved 18-18.30 tiden.

på forhånd tak herfra

Madeleine er 5½ mdr og pt ser det sådan ud her

6.30 - grød med frugtmos + vand i kop

8-10 - putter udenfor

10- får tilbudt en flaske, ikke altid hun drikker ret meget

11.30 - grød med frugtmos + vand i kop

12-15/16 - sover udenfor

15/16 - får tilbudt en flaske

18 - får grøntsagsmos + vand i kop

18.30/19 - bliver puttet

21/22 - bliver vækket og tilbudt en flaske

Anmeld

20. marts 2011

Lillefe

Jeg er i gang med at indøve en rutine for Kamille, så må vi se om den holder 

7.30: Står op, ammes.

10-11: Får grød

11-12.30: Lur, ammes når hun vågner

14.30: Får grød

15-16.30: Lur, ammes når hun vågner

18.: Får grød

20: I seng, flaske (hvis hun ellers vil lære det ) eller ammes inden.

Og såbliver hun ammet 1-3 gange i løbet af natten, afhængigt af hvor meget hun vågner 

Ved ikke om hun er helt med på idéen, især ikke den sene eftermiddagslur 

Når hun får så meget grød burde hun så ikke vågne om natten? jeg læste i en anden debat at hvis de er så gamle så er det bare hygge at ligge ved babsen om natten...  og at nogen så lavede en kold tyrker....grunden til jeg spørger er at nadia havde lært at tage sutten så det var lettere at få hende til at lære at sove igennem og så fik hun bryst morgen og inden hun kom i seng og ikke mere.

Anmeld

20. marts 2011

Lillefe

Tina&Martin skriver:

Madeleine er 5½ mdr og pt ser det sådan ud her

6.30 - grød med frugtmos + vand i kop

8-10 - putter udenfor

10- får tilbudt en flaske, ikke altid hun drikker ret meget

11.30 - grød med frugtmos + vand i kop

12-15/16 - sover udenfor

15/16 - får tilbudt en flaske

18 - får grøntsagsmos + vand i kop

18.30/19 - bliver puttet

21/22 - bliver vækket og tilbudt en flaske

Men er det smart at vække et barn når de sover? jeg har hørt man kun skal vække dem når de sover om dagen for meget.. altså det er ikke fordi jeg kritisere eller noget som helst.. jeg sprøger bare for Nilan er et helt andet barn end Nadia.. med hensyn til søvn han sover slet ikke lige så meget som Nadia..

Anmeld

20. marts 2011

Lillefe

misslea skriver:

Wilma er 5 mdr! Og hendes rytme ser sådan ud:

kl. 7 - vågner og ammes.

kl. 8.30 - ammes.

kl. 9-11: morgenlur.

kl. 11.30: grød

kl. 13.00: ammes og derefter eftermiddagslur

kl. 15.30: ammes

kl. 17: ammes eller evt. en lille smule grød, derefter aftenlur

kl. 19: aftensmad - grønsagsmos.

kl. 20: en lille aften powernap - nogle gange 30-45 min.

kl. 21.15 - gør vi godnat-klar og laver aftenritalet. her får hun en flaske, og sover ca. 21.30 til næste morgen ved 7 tiden!

- Sådan kan en dag se ud hos os, men det varrierer meget, da det jo afhænger af, hvor længe hun sover osv!

hmm.. ok.. vi skal nok op ved 6 tiden når han skal starte i vuggeren.. men jeg er mere til at han skal næsten helst sove igennem når han skal passes hos mine forældre til maj...

Anmeld

20. marts 2011

2babygirls

Perl skriver:

Men er det smart at vække et barn når de sover? jeg har hørt man kun skal vække dem når de sover om dagen for meget.. altså det er ikke fordi jeg kritisere eller noget som helst.. jeg sprøger bare for Nilan er et helt andet barn end Nadia.. med hensyn til søvn han sover slet ikke lige så meget som Nadia..

Madeleine er en lille fis som ikke spiser alverden i løbet af en dag, så i samråd med min SP er vi blevet enige om at det er en god ide, så hun kommer op på 6 måltider.

Anmeld

20. marts 2011

132319

Perl skriver:

Når hun får så meget grød burde hun så ikke vågne om natten? jeg læste i en anden debat at hvis de er så gamle så er det bare hygge at ligge ved babsen om natten...  og at nogen så lavede en kold tyrker....grunden til jeg spørger er at nadia havde lært at tage sutten så det var lettere at få hende til at lære at sove igennem og så fik hun bryst morgen og inden hun kom i seng og ikke mere.

Hun får ikke ret meget grød, vi er lige startet op og hun spiser det der svarer til 1½ spiseskefuld, max.

Hjalte spiste meget grød men han vågnede stadig om natten, frem til han var 8 måneder.

Det er ikke noget problem for mig at amme mit barn om natten, så det gør jeg gerne så længe hendes behov er der  (Dog max til 1 år )

Anmeld

20. marts 2011

Lillefe

MHK skriver:

Hun får ikke ret meget grød, vi er lige startet op og hun spiser det der svarer til 1½ spiseskefuld, max.

Hjalte spiste meget grød men han vågnede stadig om natten, frem til han var 8 måneder.

Det er ikke noget problem for mig at amme mit barn om natten, så det gør jeg gerne så længe hendes behov er der  (Dog max til 1 år )

hehe ja men jeg starter arbejde lidt før.. så jeg har ikke lige lyst til at amme ham til han er et år om natten.. (starter når han er 9 måneder) ellers havde jeg heller ikke de store problemer med det.. Nilan spiser dog pænt meget mos.. så han burde ikke vågne om natten *G* (han er spiser i hvert fald 2 dl)

Anmeld

20. marts 2011

Lillefe

Tina&Martin skriver:

Madeleine er en lille fis som ikke spiser alverden i løbet af en dag, så i samråd med min SP er vi blevet enige om at det er en god ide, så hun kommer op på 6 måltider.

Nååå ok hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.