MFR vaccine og hjernebetændelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.313 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. oktober 2008

birgittemarie

Nu faldt jeg for skade at læse i den lille pjece om vaccinerne og kunne så konstatere, at de kan risikere at få hjernebetændelse af denne, fordi de får sprøjtet ægte, men svækket mæslingevirus i årerne...
Og ja, ja der stod et stort antal, der ville få hjernebetændelse og DØ (jeg mangler min forfærdede smiley her), hvis de ikke fik vaccinen og fik mæslinger, men alligevel... Det er da ikke ret rart at vide, at man udsætter sit barn for den slags.

Jeg har så et par spørgsmål i den anledning:

Hjernebetændelse... Er det ikke meningitis? (Og hvorfor skriver de ikke, hvad symptomerne er på "hjernebetændelse," når de så nonchalant fremturer med den slags konsekvenser?)

Hvor mange af jeres har fået vaccinen allerede?

Jeg læste også, at der denne gang ville gå omkring 1-2 uger, før de blev sløje, hvis de blev det, så er der nogle af jeres poder, der har fået vaccinen for mere end et par uger siden?

Kh Birgitte, som aflyste vaccinen forleden, fordi vi alle sammen har influenza. Eller vi voksne i hvert fald.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2008

Tikki

Ja vi har haft det oppe at vende - jeg oprettede nemlig tråden for nogle uger siden . Jeg er også nervøs for den vaccine....men ved jo også godt, det er bedre, de får den end selve sygdommene. Det er supervigtigt, at de er helt raske og uden feber netop fordi immunforsvaret skal kunne klare den den levende virus, de får sprøjtet ind.
Iza skal vaccineres d. 21. oktober - så det er snart. Min læge sagde at det var ret præcist 10 dage efter vaccinen, at de blev syge...og at de blev mere syge denne gang end af de andre, de har fået. Så vi har planlagt så godt vi kunne, at hun bliver syg op til en wekend, hvor vi ikke skal noget......men nu må vi se, hvordan det går...uf.

Anmeld

14. oktober 2008

BellaT

Det er også derfor jeg er så rystende bange for den vaccine. Hjernebetændelse, døvhed og måske/måske ikke autisme. Der er dog ingen bevis for autisme, men heller ikke for at det ikke kan føre til autisme... Men det kan godt være jeg er forkert på den med det..
Synes det virker helt forkert at udsætte dem for sådanne risici, men risiciene er jo værre, hvis de ikke får den. Fordi sygdommene er meget værre og farligere idag (hvor de er så sjældne) end dengang hvor ingen blev vaccineret. Det har jeg ihvertfald læst mig frem til.
Jo, jeg mener også at hjernebetændelse er meningitis. Men er ikke sikker. Men hvad med den der helt nye vaccine de har fået? Kan den ikke forstyrre et eller andet i forhold til hjernebetændelse-risikoen ved mfr-vaccinen?
Jeg venter på at Phillips snot og hoste forsvinder så han kan få den forfærdelige vaccine.

Knus fra Helle...

Anmeld

14. oktober 2008

birgittemarie

Tak Jeanette og undskyld, jeg havde ikke set dit indlæg
Jeg bladrer lige tilbage og ser, hvad I sagde.

Knus Birgitte

Anmeld

14. oktober 2008

birgittemarie

Jeg ved ikke, hvordan den nye vaccine influerer på risikoen for hjernebetændelse her, men man kunne da håbe, at den reducerede risikoen, for var det ikke en art meningitis vacc.?

Uha Helle, vi må mande hinanden op til at få det overstået. Jeg ved bare, jeg ikke får en rolig nat før risikoen er normal igen, så kunne være rart at vide, hvornår det er.

Jeanette, har du det gamle indlæg liggende i dine favoritter, så du kan sende mig et link, for jeg kan ikke finde det?

Knus Birgitte

Anmeld

14. oktober 2008

birgittemarie

Tusind tak

Anmeld

14. oktober 2008

Tynen

Har man en deadline på den vaccine?
Jeg har stadig ikke taget mig sammen til at bestille tid til den.
Har det dælme ikke godt med at hun skal igennem det..

(Og nej, jeg gider ikke høre om hvad der kan ske hvis man ikke gør det.
Ved det godt - Jeg vil have lov at pylre lidt over den vaccine!)

Anmeld

14. oktober 2008

Lise

Vi har tid imorgen kl 16:40...

Men Simon har 39 i feber lige nu, så skal afbestille tiden imorgen. Ville egentlig bare gerne have det overstået, og så slet ikke tænke over bivirkninger, da min fornuft siger mig at det er kloge mennesker der står bag vaccineprogrammet, og jeg bør stole på at de ved bedst..

Anmeld

14. oktober 2008

linemus

Hvor mange af jeres har fået vaccinen allerede?

Jeg læste også, at der denne gang ville gå omkring 1-2 uger, før de blev sløje, hvis de blev det, så er der nogle af jeres poder, der har fået vaccinen for mere end et par uger siden?
Signe og Nanna fik den sidste onsdag, så det er en uge siden imorgen. Så vi venter i spænding de kommende dage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.