Pladsanvisningen er lortet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.474 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. oktober 2008

Tikki

arhh ved I hvad...jeg brokker mig lige her til jer....så er I advaret

Iza venter jo på en plads i en lille vuggestue, og vi har hele tiden fået at vide, at det bliver her omkring oktober/november hun kan få plads. Hun står nummer 1 på ventelisten og der kommer en plads her 15. november har vi fået bekræftet både af pladsanvisningen og institutionen. I onsdags ringer vi til pladsanvisningen, fordi vi ikke har hørt noget og damen der siger, at pladsen stadig er der, men hun skal lige have ringet til institutionen osv. Vi skulle så ringe i går mandag...hvilket vi gør og hun kan så nu fortælle os, at den plads har hun kommet til at give til en anden øhhh??? Vi stiller spørgsmålstegn og vil høre hvordan det kan lade sige gøre. Det var en fejl og hun beklagede meget. Der var desværre ikke noget at gøre, da brevet var sendt til de andre . Det skulle fandme blive løgn - jeg var SÅ gal...så vi valgte at det var Martin, der ringede, fordi jeg bliver så sur at der ikke kommer noget konstruktivt ud af det. Han ringede op igen og hun lovede så denne gang at tale med en jurist omkring om hun kunne trække det tilbage - løgn og latin..det er bare for at lukke munden på ham. Vi skulle så ringe i dag og få svar....Martin ringer så til institutionen og taler med lederen der og hun kommer til at fortælle, at det er en søskende til en i institutionen (der er IKKE søskendegaranti i Københavns kommune, men skal KUN gå efter ventelisten). Ydermere spørger hun ham også om, om han havde en aftale med pladsanvisningen om at få den plads - aerhhmeen det kan man vist ikke rigtig have - der er jo en venteliste??

Jeg er så harm så harm, for jeg ved jo godt, hvordan det foregår her i København. Jeg har selv siddet som souschef og hørt på, at lederen i institutionen har bedt om specifikke børn og har fået dem uden om ventelisten fra pladsanvisningen - dem, der ikke råber op kommer bagerst i køen. Vi har også råbt op, men åbenbart ikke nok til at få den plads, der er os berettiget i følge ventelisten. Så de slipper ikke og vi har ringet og talt med dem mange gange siden - de har prøvet at tilbyde os en plads i en anden institution?? Men hallo - det kan de da ikke foran alle de andre på ventelisten...øhh, nå nej det er rigtigt klaphat!

Det er simpelthen endt med, at vi har fået en plads pr. 1. januar i den institution, vi gerne vil have. Det var det bedste pladsanvisningsmutter kunne gøre, og skal vi klage over beslutningen kan vi sende en klage - klagen skal sendes til pladsanvisningen - ha ha ha ha - nej, ved I hvad. Men klage skal de få og så har jeg.....og I må ikke grine ..okay, jo lidt må vi godt...jeg har skrevet til overborgmester Ritt Bjerregaard. Nu må det frem i lyset alt det snyd med de pladser - det er jo almen kendt her i København blandt pædagoger, hvordan det foregår.

For fevlan man skal være om sig for ikke at blive snydt i dagens Danmark da

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2008

Rasmine

Godt gået!
Dejligt I har fået den plads I gerne ville have, bare ærgerligt det er så sent.
Og pisse irriterende man skal tages i røven af pladsanvisningen.

Vi fik selv den plads vi ønskede (Lars' far er nabo til søsteren til lederen? Og lederen har passet Lars' søster, da hun var barn? ????????????????)
-Så ved ikke hvor reel "Rasmus vs.plads er".

Men hvorom alting er, har jeg også diskuteret med pladsanvisningen, op til flere gange.
De er flabede og bare møgirriterende at tale med.
(er lidt spændt på hvordan det forløber når vi engang skal flytte.)

Mette - lukker bare luft ud

Anmeld

14. oktober 2008

heaven

åh jøsses da - jeg har lige prøvet det samme!!! her var undskyldningen at " de troede ikke vi var interesseret i overflyting, nu vi havde sagt ja til dp" og at lasse "jo måtte være røget ud af systemet"....

sikke en gang øregas - det er sq lidt dumt: i vores tilfælde giver de pladsen til en pige i lasses dp - hun er en uge yngre end ham, og det er jo klart det kommer mig for øre...

så de havde også mig i tlf, og han står nu som nr 1 - de kan være glad for vi rent faktisk er meget glad for vores dp!!!

Jannie - der kender det!!

ps: jeg synes faktisk det er fint du har skrevet til RB - ikke sikkert det hjælper, men så er det da i systemet, - måske du skulle overveje en avis-dækning også??

Anmeld

14. oktober 2008

BellaT

Sådan! Godt gået! Sikke da noget l...!!
Jeg vidste slet ikke at det foregik sådan. Troede virkelig at alle gik slavisk efter den venteliste. Snydt igen.

Knus fra Helle - lettere naiv.

Anmeld

14. oktober 2008

Tikki

heaven skriver:

åh jøsses da - jeg har lige prøvet det samme!!! her var undskyldningen at " de troede ikke vi var interesseret i overflyting, nu vi havde sagt ja til dp" og at lasse "jo måtte være røget ud af systemet"....

sikke en gang øregas - det er sq lidt dumt: i vores tilfælde giver de pladsen til en pige i lasses dp - hun er en uge yngre end ham, og det er jo klart det kommer mig for øre...

så de havde også mig i tlf, og han står nu som nr 1 - de kan være glad for vi rent faktisk er meget glad for vores dp!!!

ps: jeg synes faktisk det er fint du har skrevet til RB - ikke sikkert det hjælper, men så er det da i systemet, - måske du skulle overveje en avis-dækning også??

Ja, du kan tro de hører mere fra mig om jeg så skal stå på rådhuspladsen højgravid og råbe ...skal bare liiige have en skriftlig dokumentation på at vi har pladsen først..hø hø. Den kommer i morgen.

Anmeld

14. oktober 2008

heaven

Jeanette skriver:

heaven skriver:

Ja, du kan tro de hører mere fra mig om jeg så skal stå på rådhuspladsen højgravid og råbe ...skal bare liiige have en skriftlig dokumentation på at vi har pladsen først..hø hø. Den kommer i morgen.

sådan.... så må vi håbe der er nogen der har fået/får røde ører!!!! det er da noget svineri det foregår sådan hos jer, - det er fint der bliver sat fokus på det synes jeg... du opdaterer lige ikke??

Jannie

Anmeld

14. oktober 2008

Loggidut

ha ha....ligefrem Ritt, skide godt gået altså!

Anmeld

14. oktober 2008

Juniors mor

Eiiijjj for fanden - jeg er helt forraget selvom jeg godt ved det står galt til i København, men SÅ galt - det havde jeg sku ikke regnet med!!
Hvor er det bare godt gået, at i stod fast og blev ved at insistere på, at i skulle have den plads. Og jeg synes det er super, at du har skrevet til Kære Ritt (!!) - hvis du mangler en underskrift eller andet, skal du bare sige til!!
Nu bliver jeg jo endnu mere mistænksom over, at vi først kan få plads til sommer!! For helvede - det kan da ikke passe at et barn skal være næsten to år før det kan komme i vuggestue. Jeg må vist hellere ringe noget mere til den pladsanvisning......

Anmeld

14. oktober 2008

Juniors mor

Du skal sørme ikke stå alene - jeg kommer og råber med dig! Jeg er også gravid så der er riiigeligt med hormoner!!!

Anmeld

14. oktober 2008

Tikki

Juniors mor skriver:

Eiiijjj for fanden - jeg er helt forraget selvom jeg godt ved det står galt til i København, men SÅ galt - det havde jeg sku ikke regnet med!!
Hvor er det bare godt gået, at i stod fast og blev ved at insistere på, at i skulle have den plads. Og jeg synes det er super, at du har skrevet til Kære Ritt (!!) - hvis du mangler en underskrift eller andet, skal du bare sige til!!
Nu bliver jeg jo endnu mere mistænksom over, at vi først kan få plads til sommer!! For helvede - det kan da ikke passe at et barn skal være næsten to år før det kan komme i vuggestue. Jeg må vist hellere ringe noget mere til den pladsanvisning......

Ja, for søren ring ring ring alt det du orker og vær sikker på de husker dig - sig dit navn tydeligt og få dem til at bruge cpr-nummeret mange gange i deres system, når de skal tjekke ventelisten........

/Jeanette, der stadig er målløs og harm, men heller ikke kan lade være med at synes det er lidt tragi-komisk at de tror vi bare tier og samtykker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.