Mary skriver:
Hejsa.
Jeg bliver simpelthen nødt til at svare dig, da vi er igennem det samme med vores yngste datter. Hun er bare 14 mdr.... Hvad er det hun ikke kan, hvis jeg må spørge, og hvordan kan det være I er blevet sendt videre i systemet? Vi har fået røntgenfotograferet Dictes hofter, og alt er fint, og på mandag skal vi til børneamnulatoriet på Holbæk sygehus for at få kigget på vores bette pige.
Jeg besluttede selv for en god måneds tid siden at vi ville søge læge og høre om vi kunne få noget hjælp til Dicte da hun hverken kryber, kravler, går, kan sætte sig op eller gå langs møbler, og ja, hun er så nu 14 mdr. Nogle, af dem der ved noget om småbørn, siger, at de ikke kan forstå hvorfor vi ikke er hjulpet igang med det her tidligere, og andre, rigtig rigtig mange, siger bare: "Hun skal nok lære at gå. Det er da meget normalt at hun ikke kan gå endnu." Jeg synes det er virkelig frustrerende. Det er jo ikke fordi vi vil have der skal være noget i vejen med hende, og gu er det ej normalt at hun ikke kan noget af det der - er godt klar over det ikke er alle børn der ikke kan gå på denne alder, men det er jo også alt det andet. Vi har to store børn som har gjort alt grovmotorisk sådan som det står skrevet i bøgerne
Så vi synes jo ikke vi har gjort noget anderledes.....
Jeg beklager VIRKELIG at det kom til at handle om mig og mit barn
Men jeg er bare så frustreret!
Dicte er også frustreret og kan slet ikke være med til noget af de andre på samme alder laver i vuggestuen udenfor osv.
Som KaMa beskriver sin datter, så er Dicte også bare rigtig magelig og en livsnyder, og skide dygtig finmotorisk, men det lærer man jo ikke at gå ved.....
Jeg håber virkelig du kan bære over med mit anfald 
Jeg kunne bare godt tænke mig at høre lidt mere om jeres besøg hos fysen og jeres forløb.
Jeg kan sagtens forstå at du er frustreret og du kaprer bare tråden - du har tydeligvis brug for det. 
Silja kan/vil ikke støtte på armene eller benene overhovedet. Hun har så oveni motorikken været hårdt plaget af sygdom hele hendes lille liv. Hun har refluks og har siden hun var 2 måneder fået syrehæmmende medicin. Samtidigt døjer hun rigtigt meget med væske på ørene - hun fik dræn som 5 måneder gammel.
Min læge har jo fulgt hele det her lange forløb meget tæt - med medicin og undersøgelser og special MME osv, og da Silja for 2 måneder siden oveni købet begyndte at tabe sig, blev hun efterhånden rigtigt bekymret for hende.
Hun ringede til vagthavende børnelæge på Hillerød, mens jeg var der og bad om en tid til Silja samme dag. Det kunne de ikke klare, men de fremtryllede en tid 2 dage senere...
Da jeg fik hende undersøgt der, henviste børnelægen mig til evaluering hos en fysioterapeut.
Det lyder som om Dicte har brug for hjælp - tag en snak med din læge og se om ikke han/hun kan sætte skub i tingene. Du skal ikke blive ved med at høre på de folk der siger at det går nok!
Bank i bordet!