Vi var på Hillerød i dag, fordi Silja skulle evalueres af en Fysioterapeut, og det var en blandet fornøjelse.
Vi lægger Silja på en måtte med noget legetøj, og sidder og snakker et par minutter, hvorefter hun siger: "Jamen, når jeg kigger på hende som hun ligger der, er der ingen tvivl om at hun er bagud rent motorisk!"
Bare sådan. Jeg må indrømme at jeg lige der fik en synkende fornemmelse i maven og en klump i halsen.
Hun fortsætter så og siger: "Ja, jeg vil umiddelbart vurdere hende til at svare til et barn på 4-5 måneder" - Silja er snart 8 måneder ung.
Hun lavede en masse flere øvelser med hende og kom så med nogle solstråler - Silja er alderssvarende rent finmotorisk, selvom grovmotorikken halter ret meget, og hun er enormt opmærksom og rigtig god til at søge kontakt.
Hun kunne godt se at hun var skæv i ryggen, men mente at det skyldes at hun havde ligget i UK og hun mente at det ville rette sig.
Hun mente ikke at hendes haltende motorik skyldes hjerneskade, fx cerebral parese, men snarere var et udtryk for at hun havde haft så hård en "barndom" med refluksen og væske på ørene og hun mente at med lidt hjælp fra os, skulle det nok rette sig.
Vi har fået en stak øvelser med hjem til hende - bl.a. er det ret vigtigt at vi får trænet at stå med hende - noget hun slet ikke kan/vil - fordi det er nu hendes hofter udvikler sig, og de har brug for at der bliver lagt vægt på dem.
Og så har vi fået en tid igen om 3 måneder, så må vi se hvordan hun er rent motorisk.
Anmeld