madpland/mad for uge 42

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2008

Mette+Mathias

Anne skriver:

Jeg bare så godt, at jeg kunne holde mig til en madplan. Er der nogen, der an give gode fifs til, hvordan I gør det?
Anne

Det er simpelthen bare noget med at bestemme sig for det, og så tage sig sammen og gøre det, de første 3-4 gange, - derefter bliver det en vane, og så går det af sig selv, - jeg har gjort det i 3 år nu.

Jeg plejer bare at lave en liste, hvor jeg skriver alle ugedagene, og så vælger jeg, hvad vi skal have de forskellige dage. Ovre til højre på papiret "tænker" jeg så retterne igennem, en ad gangen, og skriver det ned som vi skal bruge til den ret og som jeg ikke lige har hjemme.

BAgefter fylder jeg på med de sædvanlige ting; mælk, smør, pålæg, frugt, salat osv.

Jeg tager i Netto og køber alt det jeg kan der, lidt mere specielle ting i Superbest, kødet hos slagteren og pizzadej i Aldi, - det hele tager under 1 time, og så sparer jeg såååå meget tid de andre dage *S*

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2008

Anne

Mette+Mathias skriver:

Anne skriver:

Jeg bare så godt, at jeg kunne holde mig til en madplan. Er der nogen, der an give gode fifs til, hvordan I gør det?
Anne

Det er simpelthen bare noget med at bestemme sig for det, og så tage sig sammen og gøre det, de første 3-4 gange, - derefter bliver det en vane, og så går det af sig selv, - jeg har gjort det i 3 år nu.

Jeg plejer bare at lave en liste, hvor jeg skriver alle ugedagene, og så vælger jeg, hvad vi skal have de forskellige dage. Ovre til højre på papiret "tænker" jeg så retterne igennem, en ad gangen, og skriver det ned som vi skal bruge til den ret og som jeg ikke lige har hjemme.

BAgefter fylder jeg på med de sædvanlige ting; mælk, smør, pålæg, frugt, salat osv.

Jeg tager i Netto og køber alt det jeg kan der, lidt mere specielle ting i Superbest, kødet hos slagteren og pizzadej i Aldi, - det hele tager under 1 time, og så sparer jeg såååå meget tid de andre dage *S*

Det lyder bare så ligetil... men er bare enormt svært synes jeg at komme i gang med. Måske det er fordi jeg ikke er så fantasifuld mht mad...

Anmeld

14. oktober 2008

Mette+Mathias

Anne skriver:

Mette+Mathias skriver:

Anne skriver:

Anne

Det lyder bare så ligetil... men er bare enormt svært synes jeg at komme i gang med. Måske det er fordi jeg ikke er så fantasifuld mht mad...

Jamen du behøver jo ikke være fantasifuld, - du skal bare vælge mellem de retter i plejer at spise *S* Hvis du mangler lidt inspiration laver karolines.dk en 5-dages madplan hver uge, - der er tit noget lækkert imellem.

I kunne jo evt. skrive ALLE de retter i kan lide ned på en seddel, og så skal du vælge 7 derfra hver uge *S*

Anmeld

14. oktober 2008

Anne

Genialt, tusind tak :)

Anmeld

16. oktober 2008

Munder

Anne skriver:

Mette+Mathias skriver:

Anne skriver:

Anne

Du kan også bruge www.dk-kogebogen.dk , de har også madplaner.

Vi laver også madplan. Det er klart genialt, for man får udnyttet alt man handler (næsten).

Jeg gør dog lidt anderledes, da jeg laver planen ud fra tilbudsaviserne. De tilbud der er, giver mig ideer til madplanen for den kommende uge (+ fryserens indhold)

God fornøjelse
Dorte

Anmeld

16. oktober 2008

fam.4xc

moniquesmor skriver:

moniquesmor skriver:

fam.4xc skriver:

I dag spiser vi i Tivoli
I morgen kommer Faster Lena og der skal vi ha pandekager med kød, salat og nachios med Kylling/ost
Onsdag skal Caroline og jeg i det kongelige og der  har vi en rest gryderet i fryseren
Torsdag skal vi ha pasta ret fra Knorr og fredag skal pigerne og jeg til pige aften mens far jobber og weekenden er ik planlagt endnu - så nem uge her

jaah det lyder sådan kan i have en god aften i tivoli

i det kongelige er det noget for børn

Jeps for det var Bamse der balletter - altså Bamse og kylling og det var et sikkert hit

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.