Skift til Autostol nummer 2 (9-18 kg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2011

Mette.

Tullen85 skriver:

Jeg har ikke skiftet endnu, eller jo men min mor køre rundt med den store autostol. Elias er 14 måneder og kan stadig passe sin lille autostol, han vejer 8300 g (ca) Så længe de sidder selv og er 9 måneder burde det ikke være et problem.. :-)

Tak for svar.

Emilie kan også sagtens være i sin anden autostol, problemet er hun skriger og græder så tårerne pisker ned af kinderne, fordi hun bare ikke VIL ligge ned, så derfor er det virkelig et problem. Ih, det er ikke sådan når man har sådan nogle små unger  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2011

Mette.

ladydan1 skriver:

Sara havde samme problem og vi flyttede hende til den store, men i liggepositionen., samt vi har et ekstra indlæg ved hendes hoved

Nu er hun snart 15 mdr og har endelig nået de 9 kg...

Så flyt hende men vær obs på hun sidder fastspændt og at hendes hoved også er placeret rigtig i forhold til stolen..du ved de der øreklapper...

Sisse

Tusind tak for svar.

Som du kan læse ovenover tør vi simpelthen ikke flytte hende, da rådet for større færdelssikkerhed meget kraftigt fraråder det. Dog har vi fundet en bagudvendt autostol som går fra 0-18 kg, som er næsten lige så oprejst som de almindelige 9-18 kg, så nu håber vi hun vil sidde i den. Heldigvis kan stolen også bruges forudvendt, når hun bliver tung nok til det.

Problemet er jo her, at liggeposition ikke duer, for hun græder så tårerne pisker og skriger helt vildt, indtil hun kommer op og sidde igen, men ellers var det en god ide med liggeposition i den store stol.

Anmeld

19. marts 2011

Mette.

Brams skriver:

Lærke er 17 mdr. og vejer 8,4 kg.

Vi har hende stadig i babyautostolen, for jeg har det bedst med at hun opfylder alle 3 sikkerhedskrav inden vi flytter hende, for hendes egen sikkerhed men også så jeg er mere rolig  Men tag ikke fejl, jeg GLÆDER mig til den dag hun kommer over i den store

Tak for svar.

Jeg kan godt forstå du ikke vil flytte hende før hun opfylder alle krav. Det skal de faktisk også rent lovmæssigt har jeg fundet ud af. Vores problem er heller ikke at Emilie ikke kan være i stolen, men at hun er dybt ulykkeligt og græder som pisket når hun er i den, fordi hun skal ligge ned.

Vi har fundet en autostol som går fra 0-18 kg, som er meget mere oprejst, som de almindelig 9-18 kg, men stolen er bagudvendt. Den har fundet meget godt testresultater i TÆNK forbrugertest, så måske det også var en stol for jer? Den er fra BeSafe og kan ses i Babysams nye 2011 katalog, hvis det er.

Vi har hvertfald tænkt os at købe den, da stolen også kan forudvendes når barnet er mindst 9 kg, så man er lidt helgarderet så man ikke behøver en forudvendt senere.

Anmeld

19. marts 2011

Mette.

Mor til Frederic skriver:

En regl er dog at deres hoveder ikke må stikke op over stolekant i de små baby autostole...

Vi skifted også førend han vejed 9 kg og før de 9 mdr, men det var fordi at hans hoved stak over kanten.

Tog både stol og dreng med ud til forhandler og sagde at dette passed bare ikke sammen mere. Vi prøved de forskellige andre model'er i 0-13 kg gruppen uden at finde en...

Nu er han 2½ år og kan vægtmæssigt stadig side i babystol, da han vejer omkring 10 kg

Tak for svar.
Emilie kan sagtens være i sin lille autostol, hun er ikke ret lang heller, så problemet er udelukkende at hun skriger og græder fordi hun ikke vil ligge ned, men vi vil ikke gå forud for sikkerheden, men jeg tror vi har fundet en stol der kan du nu.
Jeg kan sagtens se i blev nød til at skifte, for det er jo bestemt heller ikke sikkert han sad med hovedet udover støtten, det er jo også farligt. 

Anmeld

19. marts 2011

Mette.

Lise 26 skriver:

hcis hun sagtens kan være i autostolen, er det en god ide at lade hende sidde der. vores søn er 5 mdr og vejer 9 kilo og han kommer over i den anden nu her, da han ikke kan være i den anden mere. og det er godkendte fra vores sundhedsplejerske. hvis han kan holde hovedet selv.

Tak for svar.
Ja, jeg ved det godt og jeg ville også klart foretrække hun blev i den. Men siden den dag hun blev født har hun hadet sin stol, hun vil bare ikke ligge ned, men op og se noget.

Vi kan faktisk ikke køre 10 minutter uden hun græder som pisket og skriger, så nu hvor hun er 11 måneder er vi ved at være ret desperate for at finde en løsning, så vi kan køre uden skrig og skrål. Vi har dog fundet en 0-18 kg bagudvendt og forudvendt stol, så måske det også var en løsning for jer, når han ikke er ældre.  

Anmeld

19. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

Mette. skriver:

Tak for svar.
Emilie kan sagtens være i sin lille autostol, hun er ikke ret lang heller, så problemet er udelukkende at hun skriger og græder fordi hun ikke vil ligge ned, men vi vil ikke gå forud for sikkerheden, men jeg tror vi har fundet en stol der kan du nu.
Jeg kan sagtens se i blev nød til at skifte, for det er jo bestemt heller ikke sikkert han sad med hovedet udover støtten, det er jo også farligt. 

dejli at i fandt en...

Anmeld

19. marts 2011

Brams

Mette. skriver:

Tak for svar.

Jeg kan godt forstå du ikke vil flytte hende før hun opfylder alle krav. Det skal de faktisk også rent lovmæssigt har jeg fundet ud af. Vores problem er heller ikke at Emilie ikke kan være i stolen, men at hun er dybt ulykkeligt og græder som pisket når hun er i den, fordi hun skal ligge ned.

Vi har fundet en autostol som går fra 0-18 kg, som er meget mere oprejst, som de almindelig 9-18 kg, men stolen er bagudvendt. Den har fundet meget godt testresultater i TÆNK forbrugertest, så måske det også var en stol for jer? Den er fra BeSafe og kan ses i Babysams nye 2011 katalog, hvis det er.

Vi har hvertfald tænkt os at købe den, da stolen også kan forudvendes når barnet er mindst 9 kg, så man er lidt helgarderet så man ikke behøver en forudvendt senere.

Super tak for info´en.

Vi har desværre en så lille bil, at vi ikke kan have den næste autostol bagudvendt fordi den er det større - ville ønske at vi havde råd til en ny bil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.