Skift til Autostol nummer 2 (9-18 kg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.489 visninger
16 svar
0 synes godt om
17. marts 2011

Mette.

Hej tøser.

Hvad gjorde i andre som har tynde børn med at skifte til autostol? Hvornår skiftede i?

Min datter nærmer sig hastigt 11 måneder, hun vejer kun 7,9 kg, og mangler dermed 1 kg for at kunne passe næste autostol. Egentligt har jeg heller ikke noget imod hun bliver i babyautostolen, da den jo er sikrest for hende, men problemet er hun HADER den og har altid gjort det. Hun skriger, så snart vi sætter hende og vi havde sådan glædet os til hun nåede 9 måneder og vi kunne skifte og forhåbentligt igen køre lidt længer end 10 minutter. Hun har kunnet sidde siden hun var godt 5 måneder, og både går og kravler nu, så er meget stærk, selvom hun er lille, men det hjælper vel ikke noget, hun SKAL være 9 kg, ikke?

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Bom

Mette. skriver:

Hej tøser.

Hvad gjorde i andre som har tynde børn med at skifte til autostol? Hvornår skiftede i?

Min datter nærmer sig hastigt 11 måneder, hun vejer kun 7,9 kg, og mangler dermed 1 kg for at kunne passe næste autostol. Egentligt har jeg heller ikke noget imod hun bliver i babyautostolen, da den jo er sikrest for hende, men problemet er hun HADER den og har altid gjort det. Hun skriger, så snart vi sætter hende og vi havde sådan glædet os til hun nåede 9 måneder og vi kunne skifte og forhåbentligt igen køre lidt længer end 10 minutter. Hun har kunnet sidde siden hun var godt 5 måneder, og både går og kravler nu, så er meget stærk, selvom hun er lille, men det hjælper vel ikke noget, hun SKAL være 9 kg, ikke?

Mette

Hej Mette..

Så vidt jeg er informeret, er der 3 krav til 9-18 autostolen, og det er
1. Sidde selv
2. 9 mdr
3. 9 kg

og de skal kun op fylde to af de krav, så tror sagtens i kan flytte hende..

Men hvis du er meget i tvivl så smut da lige forbi en baby butik og hør dem ad, der er sikkert også andre forældre med små børn..

Knus Maria og Matilde

Anmeld

17. marts 2011

Karo

Min datter er også 11 måneder og vejer 8,5 kg.

Hun var helt umulig tilsidst at have i den lille autostol så vi rykkede hende over i nr. 2 selv om vægten ikke er helt oppe på de 9 kg endnu.

Anmeld

17. marts 2011

SHERO

Jeg har ikke skiftet endnu, eller jo men min mor køre rundt med den store autostol. Elias er 14 måneder og kan stadig passe sin lille autostol, han vejer 8300 g (ca) Så længe de sidder selv og er 9 måneder burde det ikke være et problem.. :-)

Anmeld

17. marts 2011

Nemesis

Sara havde samme problem og vi flyttede hende til den store, men i liggepositionen., samt vi har et ekstra indlæg ved hendes hoved

Nu er hun snart 15 mdr og har endelig nået de 9 kg...

Så flyt hende men vær obs på hun sidder fastspændt og at hendes hoved også er placeret rigtig i forhold til stolen..du ved de der øreklapper...

Sisse

Anmeld

17. marts 2011

Brams

Mette. skriver:

Hej tøser.

Mette

Lærke er 17 mdr. og vejer 8,4 kg.

Vi har hende stadig i babyautostolen, for jeg har det bedst med at hun opfylder alle 3 sikkerhedskrav inden vi flytter hende, for hendes egen sikkerhed men også så jeg er mere rolig  Men tag ikke fejl, jeg GLÆDER mig til den dag hun kommer over i den store

Anmeld

17. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

En regl er dog at deres hoveder ikke må stikke op over stolekant i de små baby autostole...

Vi skifted også førend han vejed 9 kg og før de 9 mdr, men det var fordi at hans hoved stak over kanten.

Tog både stol og dreng med ud til forhandler og sagde at dette passed bare ikke sammen mere. Vi prøved de forskellige andre model'er i 0-13 kg gruppen uden at finde en...

Nu er han 2½ år og kan vægtmæssigt stadig side i babystol, da han vejer omkring 10 kg

Anmeld

17. marts 2011

Lise 26

hcis hun sagtens kan være i autostolen, er det en god ide at lade hende sidde der. vores søn er 5 mdr og vejer 9 kilo og han kommer over i den anden nu her, da han ikke kan være i den anden mere. og det er godkendte fra vores sundhedsplejerske. hvis han kan holde hovedet selv.

Anmeld

19. marts 2011

Mette.

<3 Mor-Til-Matilde <3 skriver:

Hej Mette..

Så vidt jeg er informeret, er der 3 krav til 9-18 autostolen, og det er
1. Sidde selv
2. 9 mdr
3. 9 kg

og de skal kun op fylde to af de krav, så tror sagtens i kan flytte hende..

Men hvis du er meget i tvivl så smut da lige forbi en baby butik og hør dem ad, der er sikkert også andre forældre med små børn..

Knus Maria og Matilde

Jeg kan se flere har svaret det samme som dig og andre noget andet, så jeg bestemte mig for at finde 100 % ud af hvad er gælder, derfor ringede jeg til Rådet for større færdelssikkerhed.

Desværre, er det korrekt med de 3 krav, MEN, det med vægt SKAL være opfyldt også et og helst begge af de to andre, så konklusionen må jo blive Emilie er for lille endnu, øv bøv! Dog har vi fundet en anden stol, som er bagudvendt, men mere oprejst, hvor hun må komme i, så det må få et forsøg. Tusind tak for svar. 

Anmeld

19. marts 2011

Mette.

Karo skriver:

Min datter er også 11 måneder og vejer 8,5 kg.

Hun var helt umulig tilsidst at have i den lille autostol så vi rykkede hende over i nr. 2 selv om vægten ikke er helt oppe på de 9 kg endnu.

Tak for svar. Som jeg har svaret ovenover fandt jeg ud af ved at kontakte rådet for større færdelssikkerhed, at de ikke må komme i stolen før 9 kg, da de dukker som stolene er testet med er 9 kg, og derfor skal man helst holde dem fra stolen indtil, så når Emilie ikke engang er 8 kg endnu, tør vi simpelthen ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.