At lække efter fødsel :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Hej piger

Hvor lang tid gik der før Jeres bækken var trænet op?

Jeg startede træning op igen 3 mdr efter fødslen, men jeg lækker hver gang jeg hopper eller lignende. Det er ret belastende. Samtidig føles det som om jeg ikke rigtig kan knibe sammen i mit bækken. Er det normalt?

Nu spørg jeg sikkert dumt , men hvad betyder det at LÆKKE ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Majeha

Lad jer ikke skræmme af, at det er fra en sex shop. Synes faktisk, det er utrolig smart

http://www.zille.nu/shop/vagina-fitness-231.html

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. marts 2011

Majeha

morethanperfect skriver:

Nu spørg jeg sikkert dumt , men hvad betyder det at LÆKKE ?? 

At man småtisserlidt i buksen

Anmeld

17. marts 2011

morethanperfect

Majeha skriver:

At man småtisserlidt i buksen

Nåå Okay

Anmeld

17. marts 2011

SussieThyssen

Kan da kun sige, at hvis du først er begyndt at knibe og træne bækkenbundsmuskulaturen 3 mdr efter fødslen, så er der ikke noget at sige til, at den er slap.
Man skal begynde med det samme, og knibe hver dag, flere gange.
MIn var tip top oppe igen efter 8 dage efter hvert barn.
Den bedste måde er at træne når du tisser.
Knib sammen og stop strømmen et par gange, hver gang og hver dag, så vil du hurtigt komme efter det.
Så bare knib piger.
Ved ikke om det hænger sammen med sugekop..det skal jeg ikke kunne sige, men det er da værd, at notere sig, at der måske kan være en sammenhæng.

Imidlertid vil jeg anbefale at I snakker med en fys som er speicalist i inkontinens, som det hedder, og få nogle øvelser af sådan en.
Her på Fyn er der kun en, og hun er genial, ikke kun til inkontinens men også til bækkenløsnings bækkener.

I kan finde hende på www.stopinkontinens.dk

Ring evt. til hende og spørg om hun kan anbefale en kollega i jeres del af landet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. marts 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Kan da kun sige, at hvis du først er begyndt at knibe og træne bækkenbundsmuskulaturen 3 mdr efter fødslen, så er der ikke noget at sige til, at den er slap.
Knib sammen og stop strømmen et par gange, hver gang og hver dag, så vil du hurtigt komme efter det.
Så bare knib piger.
Ved ikke om det hænger sammen med sugekop..det skal jeg ikke kunne sige, men det er da værd, at notere sig, at der måske kan være en sammenhæng.

Imidlertid vil jeg anbefale at I snakker med en fys som er speicalist i inkontinens, som det hedder, og få nogle øvelser af sådan en.
Her på Fyn er der kun en, og hun er genial, ikke kun til inkontinens men også til bækkenløsnings bækkener.

Ring evt. til hende og spørg om hun kan anbefale en kollega i jeres del af landet.

Kærligst
Sussie

nårh nej nej jeg har lavet knibeøvelser siden fødslen, men efter jeg er begyndt at træne igen, er det startet

Anmeld

18. marts 2011

2babygirls

SussieThyssen skriver:

Så bare knib piger.

Kærligst
Sussie

Det er ikke sundt at klemme tisse strålen over, da du efterlader ldt urin inde i blæren hver gang du har været på toilet, og så står det og danner bakterier, så man må max gøre det for at teste sig selv.

Enten skal man gøre det når man nyser, hopper, rejser sig osv. eller også kan man stikke to fingre op og tjekke om sagerne er i orden.

Anmeld

18. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

nårh nej nej jeg har lavet knibeøvelser siden fødslen, men efter jeg er begyndt at træne igen, er det startet

Ahh ok..men jeg synes da alligevel, at du skal kontakte min fys, og spørge efter en, der ved boget om netop den slags i dit område.

Anmeld

18. marts 2011

Pinkrose

Altså nu jeg så en af de irriterenede, har ingen problemer haft, alt har været som normalt lige siden fødslen.

men jeg har så os igennem nogle år haft problemer med mit underliv fordi mine muskler er for spændte, som min læge siger jeg laver knipe øvelser uden jeg ved det, praktisk, men gør også at vise ting ikke er så rare.

Men syntes jeg har læst noget med på et tidspunkt at man ikke må begynde at træne før det er normalt igen da det så belaster underlivet

Anmeld

18. marts 2011

JacobsMoar

MoarHvidovre skriver:

Jeg skal stadigvæk huske, at stramme op i undelivet når jeg hopper, nyser mv. - men det er da helt klart blevet meget bedre.

Sådan var det ikke efter første fødsel.

Jeg ved ikke om det hænger sammen med, at min datter under 2. fødsel blev taget med sugekop.

Men nu huskede jeg da lige mine knibeøvelser

Vores Jacob blev også taget med kop, men jeg har ikke haft de problemer.. Men det kan da godt være det hænger sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.