Lort!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.620 visninger
26 svar
0 synes godt om
17. marts 2011

TbCp

Ja.. hvad kalder i det når jeres børn laver stort?
Herhjemme hedder det "har du skidt?" eller "Har du pølle i mølle?"

Men synes det er sjovt som folk kalder det noget forskelligt og indimellem mærkelige ting...

3 af mine dagplejeunger har også ord for det...

Den yngste på godt 2 år har "bumlet", knægten på 2 1/2 har lavet "skid" og den ældste af pigerne har altid lavet "en kææææmpe stor pølse" når jeg spørger om hun har noget i bleen

Hvad kalder i det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

msax

TbCp skriver:

Ja.. hvad kalder i det når jeres børn laver stort?
Herhjemme hedder det "har du skidt?" eller "Har du pølle i mølle?"

Men synes det er sjovt som folk kalder det noget forskelligt og indimellem mærkelige ting...

3 af mine dagplejeunger har også ord for det...

Den yngste på godt 2 år har "bumlet", knægten på 2 1/2 har lavet "skid" og den ældste af pigerne har altid lavet "en kææææmpe stor pølse" når jeg spørger om hun har noget i bleen

Hvad kalder i det?

herhjemme er vi ikk så diskrete - her hedder det lort.

Anmeld

17. marts 2011

Karo

Herhjemme har man pølset eller lavet lort.

Anmeld

17. marts 2011

TbCp

msax skriver:

herhjemme er vi ikk så diskrete - her hedder det lort.

Jeg synes faktisk det der med at sige "har du bumlet" det bliver for mærkeligt... især når der sidder en grandvoksen mand og siger det...

Kald da en spade for en spade og en lort for en lort

Anmeld

17. marts 2011

Klumpe-dumpe

Herhjemme kalder M det puha eller aaddddddd.

Anmeld

17. marts 2011

Ida.

Annika siger, at hun skal lave pølser - men det er et udtryk, hun har hentet i børnehaven! Ellers kalder vi det lort...eller retter Lina kalder det for jord

"Lina jord i been" det sjoveste er, at Pelles mor er totalt sippet med sådan noget, så når Lina siger, hun har lort i bleen, så siger hun: "Nej dét har du ikke, du har puha" og Lina ser altid totalt forvirret ud - puha? Hvad snakker farmor mon om  

Anmeld

17. marts 2011

TbCp

idamaria83 skriver:

Annika siger, at hun skal lave pølser - men det er et udtryk, hun har hentet i børnehaven! Ellers kalder vi det lort...eller retter Lina kalder det for jord

"Lina jord i been" det sjoveste er, at Pelles mor er totalt sippet med sådan noget, så når Lina siger, hun har lort i bleen, så siger hun: "Nej dét har du ikke, du har puha" og Lina ser altid totalt forvirret ud - puha? Hvad snakker farmor mon om  

Anmeld

17. marts 2011

sarahb

pøller eller lort... alt er ret ucharmerende sys jeg

Anmeld

17. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Her hedder det puh

Anmeld

17. marts 2011

Skouboe

Her sprøger vi om tøserne har en lorteble.. og det er også hvad Freja kommer og siger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.