Andre der har et ekstremt gylpebarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.917 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. marts 2011

Lilje82

Min dreng Noah er nu 2 måneder og han har i godt 5 uger gylpet noget få forfærdeligt (Han er flaske barn) I starten fik vi at vide vi overfodrede ham.... Men nej det foresatte selvom jeg gav ham mindre og holdte mage flere pauser, andre mærker mme og intet hjalp  Fik så at vide at så længe han tog på, gjorde det intet og at nogle børn bare gylper mere end andre.

Men come on - Det stod ud i stråler og på de dårlige dage kunne jeg skifte tøj på ham op til 9 gange og mindst lige så mange på mig selv....  Arrrg man blir en smule frustreret og min lille dreng krummede sig helt sammen inden det kom og blev ked af det bagefter. Så ringede igen til lægen og fik samme besked at han så fin ud og han havde taget på i vægt... Amen altså okay, måtte jo så bare leve med alt det gylp og at vaskemaskinen skulle være på overarbejde det næste lange stykke tid... Har 45 stofbleer og måtte vaske hver dag for ikke at løbe tør....

Senere samme uge begyndte jeg at bliev bekymret for han begyndte at spise mindre og mindre - Men der kom stadig lige så meget op.. Det stod ud eksplosive stråler og det ramte alt og han blev også lidt mere pjevset. Kontaktede lægevagten fórrig weekend og fik bare at vide jeg skulle snakke med SP når kun kom senere på ugen...

Endelig blev det torsdag og jeg havde vildt ondt i maven og fortalte hende om min bekymring og at jeg ikke troede han havde taget på siden lægebesøget og ganske rigtigt...

Så vi blev sendt videre til lægen og derefter videre på børneafd. på Kolding Sygehus og der mærkede man på ham for at vurdere om han havde mavemundsforsnævring, hvilket man ikke mente og efter 5 timer blev vi sendt hjem igen med en tid til vægtskontrol i går - Men jeg hverken ville eller kunne leve med at der intet blir gjort, så fredag kørte jeg på apoteket og købe Enfamil, der er specielt egnet til børn med refluks og huuuraaaa det hjalp og han gylpede langt fra lige så meget og bedst af alt han havde taget 150g på, da vi mødte op i går - Så nu er vi blevet afsluttet og har i dag fået godkendt at få det nye modermælkserstatning på grøn recept.

Tak fordi du læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

Marco2

Har ikke noget gylpebarn, men vil sende dig et  og sige det var godt du selv handlede, når ingen andre gjorde det. Og godt han begynder at tage på igen den bette mand

AG

Anmeld

16. marts 2011

Lilje82

Tak skal du have  Ja ellers var vi endt i diverse indlæggelser istedet, nu valgte de at lade tiden råde og se om ikke han vokser sig fra det og ellers skulle vi jo self. kontakte lægen igen.

Anmeld

16. marts 2011

blomst84

Jeg har et gylpe barn !!! Det er ret frusterende, men ja der er ikke så meget at gøre... Jeg vasker og vasker og skifter tøj hele tiden! Nogen gange når jeg at skifte tøj på Cecilie 3 gange inden hun kommer væk fra puslebordet...

Anmeld

16. marts 2011

Lene76

har osse et gylpe barn....... så kender godt det med at vaskemaskine næsten køre i døgndrift..... hvilket den gør alligevel når man er 5 mennesker i huset nogengange 6 (når papdatterene er her)  

Syntes og ku huske at der var nogen fra min "gamle mødregr" der brugte noget der hed johannesmel til gylpebørn som kun fik flaske..... men fedt i har fået godkendt det andet. Jeg håber bare på at nanna snart "lære" og holde det i sig hehe så jeg ik ska spøjtemales hvergang hun har spist   men så lønge hun vokser og tager på i vægt så går det hele jo nok.

Velkommen til gruppen forresten

Anmeld

16. marts 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Mie bliver ammet og hun gylper også rigtig meget, nogle dage er være end andre.  vaskemaskinen har i hvert fald en del at leve. Men hun vokser og trives så sundhedsplejsken mener ikke man skal gøre noget ved det.

Anmeld

17. marts 2011

sandratobias

Amanda gylper oz meget... Det står for det meste i stråler.. Og indimellem ud af næsen oz... Men hun tar fint på, men blir da bekymret...  Hun er knap 5 uger gammel... 

Anmeld

18. marts 2011

Lilje82

sandratobias skriver:

Amanda gylper oz meget... Det står for det meste i stråler.. Og indimellem ud af næsen oz... Men hun tar fint på, men blir da bekymret...  Hun er knap 5 uger gammel... 

Jeg fik også at vide så længe han og på, så gjorde det ikke noget, men det holdte han jo pludselig op med - Så derfor røg omkring børne afd. jeg kan kun anbefale Enfamil, han gylper så meget mindre af det og det er kun 1-2 gange om dagen der kommer lidt mere og det er stadig ikke i de mængder det kom i før.

Jeg er også blevet anbefalet Johannesbrødkernemel, men har har bare hørt det er træls, da det skulle stivne ret hurtigt - Men ved det ikke, for har ikke selv prøvet det.

Anmeld

18. marts 2011

Multebær

Lilje82 skriver:

Min dreng Noah er nu 2 måneder og han har i godt 5 uger gylpet noget få forfærdeligt (Han er flaske barn) I starten fik vi at vide vi overfodrede ham.... Men nej det foresatte selvom jeg gav ham mindre og holdte mage flere pauser, andre mærker mme og intet hjalp  Fik så at vide at så længe han tog på, gjorde det intet og at nogle børn bare gylper mere end andre.

Men come on - Det stod ud i stråler og på de dårlige dage kunne jeg skifte tøj på ham op til 9 gange og mindst lige så mange på mig selv....  Arrrg man blir en smule frustreret og min lille dreng krummede sig helt sammen inden det kom og blev ked af det bagefter. Så ringede igen til lægen og fik samme besked at han så fin ud og han havde taget på i vægt... Amen altså okay, måtte jo så bare leve med alt det gylp og at vaskemaskinen skulle være på overarbejde det næste lange stykke tid... Har 45 stofbleer og måtte vaske hver dag for ikke at løbe tør....

Senere samme uge begyndte jeg at bliev bekymret for han begyndte at spise mindre og mindre - Men der kom stadig lige så meget op.. Det stod ud eksplosive stråler og det ramte alt og han blev også lidt mere pjevset. Kontaktede lægevagten fórrig weekend og fik bare at vide jeg skulle snakke med SP når kun kom senere på ugen...

Endelig blev det torsdag og jeg havde vildt ondt i maven og fortalte hende om min bekymring og at jeg ikke troede han havde taget på siden lægebesøget og ganske rigtigt...

Så vi blev sendt videre til lægen og derefter videre på børneafd. på Kolding Sygehus og der mærkede man på ham for at vurdere om han havde mavemundsforsnævring, hvilket man ikke mente og efter 5 timer blev vi sendt hjem igen med en tid til vægtskontrol i går - Men jeg hverken ville eller kunne leve med at der intet blir gjort, så fredag kørte jeg på apoteket og købe Enfamil, der er specielt egnet til børn med refluks og huuuraaaa det hjalp og han gylpede langt fra lige så meget og bedst af alt han havde taget 150g på, da vi mødte op i går - Så nu er vi blevet afsluttet og har i dag fået godkendt at få det nye modermælkserstatning på grøn recept.

Tak fordi du læste med

hvor er det dejligt at han er begyndt at tage på. Karlo gylper ikke men jeg kan sagtens sætte mig i dit sted - det er irriterende at skulle skifte hele tiden og selfølgelig endnu mere bekymrende at den llille jo måske ikke får så meget næring som han burde. Godt at han er begyndt at tage på. 

Hvornår begyndte han at gylpe? Er det noget der kommer når de er over 5 uger eller?

Anmeld

18. marts 2011

Lilje82

Multebær skriver:

hvor er det dejligt at han er begyndt at tage på. Karlo gylper ikke men jeg kan sagtens sætte mig i dit sted - det er irriterende at skulle skifte hele tiden og selfølgelig endnu mere bekymrende at den llille jo måske ikke får så meget næring som han burde. Godt at han er begyndt at tage på. 

Hvornår begyndte han at gylpe? Er det noget der kommer når de er over 5 uger eller?

Tror det er meget forskelligt.. Noah begyndte da han var 4 uger og så blev det bare værre og værre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.