totalt morpattet:S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.119 visninger
13 svar
0 synes godt om
16. marts 2011

merle2010

min datter er nu 10 mdr, og har gået i vuggetue en måneds tid.. når hun kommer hjem fra vuggestue kan jeg ikke gå 2 skridt væk fra hende før hun græder.. hun skal hele tiden være i nærheden af mig, og faktisk helst kunne røre mig hun er ret stor(11kg), så hun er altså ikke sådan at bære rundt på hele tiden.. hendes far kan ikke bruges, og jeg er altså ved at være slidt op..

Kan det mon være en reaktion på opstart i vuggestue? der er ikke noget når jeg afleverer hende i vuggestuen, så er hun glad og smilende.. i weekenderne er det en del bedre, og hun kan godt lege lidt selv.. jeg tænker måske noget seperationsangst???

håber i kan hjælpe tøser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

B&J

merle2010 skriver:

min datter er nu 10 mdr, og har gået i vuggetue en måneds tid.. når hun kommer hjem fra vuggestue kan jeg ikke gå 2 skridt væk fra hende før hun græder.. hun skal hele tiden være i nærheden af mig, og faktisk helst kunne røre mig hun er ret stor(11kg), så hun er altså ikke sådan at bære rundt på hele tiden.. hendes far kan ikke bruges, og jeg er altså ved at være slidt op..

Kan det mon være en reaktion på opstart i vuggestue? der er ikke noget når jeg afleverer hende i vuggestuen, så er hun glad og smilende.. i weekenderne er det en del bedre, og hun kan godt lege lidt selv.. jeg tænker måske noget seperationsangst???

håber i kan hjælpe tøser

jeg vil sige det er helt alm for da daniel var 9-10mdr gjorde han det samme han var så mor og far syg vi kunne ikke gå uden han skrev helt vildt...

håber snart din lille mus holder op med det

Anmeld

16. marts 2011

merle2010

B&J skriver:

jeg vil sige det er helt alm for da daniel var 9-10mdr gjorde han det samme han var så mor og far syg vi kunne ikke gå uden han skrev helt vildt...

håber snart din lille mus holder op med det

det kan da godt være det bare er en fase, men den er godt nok hård idag blev hun hentet fra vuggestue 14.30, og hun skreg lige så snart hun kom ind ad døren.. jeg lagde mig ind i sengen med hende og hun faldt i søvn, men ligeså snart jeg gik fra hende vågnede hun igen og skreg.. det er sku ikke særlig sjovt.. især ikke når far ikke engang kan tage over bare en gang imellem

Anmeld

16. marts 2011

B&J

merle2010 skriver:

det kan da godt være det bare er en fase, men den er godt nok hård idag blev hun hentet fra vuggestue 14.30, og hun skreg lige så snart hun kom ind ad døren.. jeg lagde mig ind i sengen med hende og hun faldt i søvn, men ligeså snart jeg gik fra hende vågnede hun igen og skreg.. det er sku ikke særlig sjovt.. især ikke når far ikke engang kan tage over bare en gang imellem

nej det er overhovede ikke sjovt og slet ikke når man ikke engang kan gå ud og tisse uden

Anmeld

16. marts 2011

Henri84

Jeg kan fuldt ud tilslutte mig dit indlæg Alberte er også 10 mdr. og er blevet endnu mere morsyg, og søger bryst KONSTANT efter dp-start. Tror nu det er en helt almindelig reaktion på at de pludselig ikke har mor for sig selv hele dagen længere Det skal nok vende igen

Anmeld

16. marts 2011

Ansemusen

Det er HELT normalt (og ligeledes et sundhedstegn), at de får separationsangst ca. omkring 8-10 måneders alderen - det kan variere.

Her begyndte det så småt ved 7 måneders alderen, og nu snart 10 måneder gammel, er det toppet! Thias er MEGET morsyg og hvis jeg er i nærheden, så dur Far sjældent på trods af at Farmand har været en meget deltagende Far

Det er mega hårdt, det synes jeg også! Nogle dage kan jeg i perioder af dagen slet ikke engang lave noget i køkkenet, selvom han er lige ved siden af mig, uden at han græder som om han er blevet forladt.

De små bliver bange, fordi de pludselig opdager, at de ikke længere er i symbiose med deres Mo, at de er sig selv, og at Mor kan gå, når hun vil - det er rigtig skræmmende for et lille barn! Og når de så oven i det starter i institution, tror jeg det gør det endnu sværere for dem at håndtere.

Det går heldigvis over - det siger jeg hver dag til mig selv

Anmeld

16. marts 2011

mor til lille emma

jeg synes at have hørt at de får sep. angst omkring de 9-10 måneder, så passer det jo meget godt.

Men kan godt forstå hvis du er brugt, hvis hun hænger på dig konstant. Har selv en som skal starte når hun er 10 mdr, hun er 7½ mdr nu og vejer 12,5, så nøøøøøj jeg får da ondt i ryggen hvis hun bliver sådan

Men jeg tror det er den fase de kommer igennem..

Anmeld

16. marts 2011

merle2010

Henri84 skriver:

Jeg kan fuldt ud tilslutte mig dit indlæg Alberte er også 10 mdr. og er blevet endnu mere morsyg, og søger bryst KONSTANT efter dp-start. Tror nu det er en helt almindelig reaktion på at de pludselig ikke har mor for sig selv hele dagen længere Det skal nok vende igen

jeg er da glad for at jeg ikke er den eneste der har det sådan hun skal osse bare have sin natflaske, ellers vil hun ikke sove.. det er den eneste flaske hun får på hele døgnet, og det er jo noget velkendt og trygt over den flaske, ligesom med brystet.. tror ikke vi kan gøre andet end at være der for dem så meget vi nu kan og få dem til at føle sig trygge.. bliver sku osse så ked indvendig når hun sidder og rækker ud efter mig og græder efter mig.. det er sku hårdt...

Anmeld

16. marts 2011

merle2010

mor til lille emma skriver:

jeg synes at have hørt at de får sep. angst omkring de 9-10 måneder, så passer det jo meget godt.

Men kan godt forstå hvis du er brugt, hvis hun hænger på dig konstant. Har selv en som skal starte når hun er 10 mdr, hun er 7½ mdr nu og vejer 12,5, så nøøøøøj jeg får da ondt i ryggen hvis hun bliver sådan

Men jeg tror det er den fase de kommer igennem..

nøj en lille basse.. merle vejede osse 12, 5 kg da hun havde den alder.. hun ELSKEDE sin flaske men nu hvor hun får rigtig mad, har hun tabt sig til 11 kg.. hun spiser ikke halvt så meget af hvad hun gjorde dengang.. men JA de er sku nogle basser at bære rundt på..

Anmeld

16. marts 2011

Henri84

merle2010 skriver:

jeg er da glad for at jeg ikke er den eneste der har det sådan hun skal osse bare have sin natflaske, ellers vil hun ikke sove.. det er den eneste flaske hun får på hele døgnet, og det er jo noget velkendt og trygt over den flaske, ligesom med brystet.. tror ikke vi kan gøre andet end at være der for dem så meget vi nu kan og få dem til at føle sig trygge.. bliver sku osse så ked indvendig når hun sidder og rækker ud efter mig og græder efter mig.. det er sku hårdt...

Det er i hvert fald det vi gør herhjemme. Lader hende få den ekstra tryghed hun søger, det tror jeg på er det sundeste for dem selvom det er lidt hårdt en gang i mellem Alberte har længe kun fået bryst aften/nat og tidlig morgen, men efter dp start er hun begyndt at få når hun kommer hjem fra dp også. Jeg ser det som om hun søger tryghed, og jeg vælger derfor at give hende den ekstra tryghed og lade hende få lidt mælk og nærhed I øvrigt sidder jeg på gulvet hele tiden, medmindre jeg er i gang med maden, så hun (og storebror) bare kan kravle hen til mig når hun får brug for lidt mere tryghed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.