Hvad er din erfarring med : fokusere meget VS tænke på andet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad gik hurtigst for DIG ved dine forsøg på at blive gravid ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.369 visninger
13 svar
0 synes godt om
16. marts 2011

Anonym trådstarter

Hvis du har været gravid flere gange, hvad er så din erfarring med hvad der går hurtigst ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hvis du har været gravid flere gange, hvad er så din erfarring med hvad der går hurtigst ?

Slet ikke at tænke på det.
Nu har jeg jo altid haft let ved at blive gravid, men har jo haft det med at miste dem på stribe, så man kan sige, at min barnløshed har jo været lidt anderledes end de, der kæmper for at blive gravide.
Men som tiden gik, så må jeg da indrømme, at det var hårdt ikke at tænke på det, og om det overhovedet skulle lykkes mig, at få et barn eller flere.
Men min erfaring er, at leve livet, nu og her og tage en dag af gangen.
For mig var det helt udpræget bedst, at lave en million andre ting, og planlægge ud fra, at der ikke var en bebs i mit univers, og så bare se hvad der skete.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. marts 2011

LR85

Jeg blev først gravid efter 8 måneder, og i alt den tid tog jeg tests, talte dage, kiggede på børnetøj, målte temperatur og alt det der... og intet skete der, andet end jeg blev bims i hoved.

EN dag besluttede vi a lægge projekt baby på hylden da det tog alt mit gode humør.

og vupti, 1½ måned senere var jeg gravid

Anmeld

16. marts 2011

CmarianN

louiseandersen85 skriver:

Jeg blev først gravid efter 8 måneder, og i alt den tid tog jeg tests, talte dage, kiggede på børnetøj, målte temperatur og alt det der... og intet skete der, andet end jeg blev bims i hoved.

EN dag besluttede vi a lægge projekt baby på hylden da det tog alt mit gode humør.

og vupti, 1½ måned senere var jeg gravid

Vi har været i gang et år nu og jeg tænker bare det er fedt for folk der siger de ligger PB på hylden og det kan jeg også godt sige til mig selv, men det er vidst somom jeg ikke mener det helt inden i  For det lykkedes sku ikke...

Hvordan kunne du formå, at fjerne fokus?

Knus fra fortvivlede lille mig

Anmeld

16. marts 2011

LR85

CmarianN skriver:

Vi har været i gang et år nu og jeg tænker bare det er fedt for folk der siger de ligger PB på hylden og det kan jeg også godt sige til mig selv, men det er vidst somom jeg ikke mener det helt inden i  For det lykkedes sku ikke...

Hvordan kunne du formå, at fjerne fokus?

Knus fra fortvivlede lille mig

Jeg kan GODT forstå din fortvivlelse, jeg prøvede også a sige til mig selv 'nu må jeg ikke tænke så meget på det' og desto mere tænkte jeg på det.

Mit råd er:

Lad være med a tælle dage, hverken mens, ærløsning eller lign. Fortæl evt manden hvornår du har din første mens dag og lad ham skrive det ned et 'hemmeligt' sted, så du netop ikke går og tæller dage.

Dernæst, lad være med a tage test, hverken ægløsning eller graviditets test.

Jeg ved godt man ikke kan lade være med a tænke, føle og mærker hele tiden, men det med a droppe tælingen, og temperaturmålingen og alle de ting man kan, så har du i hvert fald lidt mindre kontrol over det.

Så kan du jo håbe din mand en dag kommer og siger 'øhh skat, tror du skal teste, det er 45 dage siden du har haft din mens'

Anmeld

16. marts 2011

CmarianN

Jeg kan GODT forstå din fortvivlelse, jeg prøvede også a sige til mig selv 'nu må jeg ikke tænke så meget på det' og desto mere tænkte jeg på det.

Mit råd er:

Lad være med a tælle dage, hverken mens, ærløsning eller lign. Fortæl evt manden hvornår du har din første mens dag og lad ham skrive det ned et 'hemmeligt' sted, så du netop ikke går og tæller dage.

Dernæst, lad være med a tage test, hverken ægløsning eller graviditets test.

Jeg ved godt man ikke kan lade være med a tænke, føle og mærker hele tiden, men det med a droppe tælingen, og temperaturmålingen og alle de ting man kan, så har du i hvert fald lidt mindre kontrol over det.

Så kan du jo håbe din mand en dag kommer og siger 'øhh skat, tror du skal teste, det er 45 dage siden du har haft din mens'

Hihi ja det kunne da være...

Men fordi min mens er så uregelmæssig er jeg MEGET obs på den... Og er nu i hormonbehandling og går og venter på min mens så jeg kan kontakte gyn. til en scanning  Jeg prøvede i ca 4 mdr. op til jul hvor jeg ikke testede mere og holdte mindre styre på alt det der, men det hjalp tilsynladende lige lidt 

Lad os nu håbe der bare snart er bid (som man siger )

Anmeld

17. marts 2011

LR85

CmarianN skriver:

Hihi ja det kunne da være...

Men fordi min mens er så uregelmæssig er jeg MEGET obs på den... Og er nu i hormonbehandling og går og venter på min mens så jeg kan kontakte gyn. til en scanning  Jeg prøvede i ca 4 mdr. op til jul hvor jeg ikke testede mere og holdte mindre styre på alt det der, men det hjalp tilsynladende lige lidt 

Lad os nu håbe der bare snart er bid (som man siger )

ja, det er jo også en større kamp du er ved a begynde med lægeundersøgelser og alt det.

Jeg håber det bedste for dig og du snart må stå med en positiv test i hånden

Anmeld

17. marts 2011

NoName

Har svaret, at fjerne tankerne.

det var svært når man lige havde været ekstremt fokuseret på ÆL teste, tælle dage (næsten timer) og sidde på nette og læse i en lang uendelighed. så lagde jeg internet, baby.dk og æl teste laaaaaangt væk og efter 2-3 mdr var der så gevindst...

skal self ikke kunne sige noget om, om der også havde været gevindst hvis jeg havde fortsat med at være SÅ fokuseret som jeg var. det finder vi jo nok aldrig ud af. men næste gang tror jeg at jeg tar det mere roligt.

Anmeld

17. marts 2011

CmarianN

ja, det er jo også en større kamp du er ved a begynde med lægeundersøgelser og alt det.

Jeg håber det bedste for dig og du snart må stå med en positiv test i hånden

Tak skal du have 

Anmeld

17. marts 2011

FamilienSørensen

Anonym skriver:

Jeg synes faktisk det er rigtig sjovt at tænke på vores situation.

Hvor jeg i sommer 09 fik taget min P-stav ud fordi vi følte vi var klar til at starte familie. Jeg tænkte konstant på det, hver måned brugte jeg en 20'er eller 40 kr på at købe graviditets test.

På et tidspunkt sagde min kæreste også stop

Tiden gik langsomt, og snart gik 1 år uden nogle spor af baby.

Så jeg besluttede mig for at komme i gang med en drømme uddannelse indenfor kontor og jeg havde et rigtig godt fritidsjob ved siden af som tjener på restaurant i Århus, jeg skulle starte på HG til januar 2011, meeeen til vores store glæde og overraskelse og efter min mens var udeblevet med 6 dage testede jeg positiv den. 6. november 2010

Så det hjalp os at fjerne tankerne HELT fra baby projektet

Kram Kusuma 24+2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.