Brevet til Fødegangen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2011

anna-jonas

Flot, flot skrevet søde x. Det går lige i hjertet..................og det er så stærkt af dig, at du har fået skrevet brevet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

h_bernie

Synes virkelig det er flot af dig, at fortælle om din fødsel. Det kan ikke have været nemt!

til dig og din familie (Helle som har en bette født næsten samme tid som z)

Anmeld

17. marts 2011

sarahb

Jeg sidder og tudbrøler x...
Fuck hvor gør det min inderligt ondt at et hele har været sådan, det fortjener man jo ikke. Puha.. Den slog virkelig hårdt , og synes det er så flot og detajleret..

Det sidste du skrev med at vi husker jer resten af livet er jo SÅ rigtigt. Min jordemoder under Isaacs fødsel, hun sidder i mine tanker og på den mest postive måde, mens hende under Jonas bliver manet lidt til jorden, men også fordi det gik SÅ stærkt så der var ikke tid til at danne et bånd og da jeg havde født havde hun fri.

Men søde hvor er det godt i er kommet så langt med det og ikke mindst at det blivert taget så seriøst.

Anmeld

17. marts 2011

msax

x - det er så velskrevet.

Du fik mig til at tude. Jeg var godt klar over det var at meget hårdt forløb i var igennem og I slet ikke fik den støtte I havde krav på og brug for. Men at læse det hele i en "sammenhæng" gør et stort indtryk på mig.

Du har min dybeste respekt for at kunne komme igennem og være så meget mor - og den bedste mor - at du godt "tør" føde en baby mere. Du er blandt de sejeste kvinder jeg kender.

Og ja, jordmødre og hvem der ellers er op på stuen når baby bliver født vil man huske resten af sit liv. Det er så mange ting i dit brev som for mmig til at tænke tilbage på mine fødsler, og det gør mig (desværre) også opmærksom på nogle af de ting der ikke var i orden - de ting som jeg ubevidst havde fortrængt.

Dit brev gør mig meget mere bevidst om hvad der skal stå i mit næste "ønske-brev" til fødegangen til min næste fødsels. Hvis jeg altså ikke er så heldig at den næste baby må blive født hjemme.

Igen x - du er en STJERNE. Tak for at du ville dele denne meget private ting med os. Jeg er meget glad for at jeg måtte læse brevet.

Anmeld

17. marts 2011

Milka

wow x. et så indgående og detaljerigt brev kan ikke ignoreres!! hvad forventer du der kommer ud af det?

det er virkelig flot formuleret. jeg havde også nogen ting omkring pigernes fødsel hvor jeg virkelig følte mig dårligt behandlet, men jeg havde ikke overskud til at gøre noget ved det (tror jeg jeg har fortalt før).

godt gået glæder mig til at høre hvad der kommer ud af det

Anmeld

17. marts 2011

JustAnotherName

Jeg vender lige tilbage, når jeg har bedre tid til at fordybe mig, og læse det hele...

Anmeld

17. marts 2011

Ranarupta

x skriver:

Jeg har siden min fødsel den 20. oktober 2010 gået og været ked af nogle episoder der indtraf under fødslen, og efter en lang samtale med min konsulterende jordemoder gennem især den sidste halvdel af graviditeten, Kirsten Assels, er jeg blevet opfordret til at sende et brev til Jer hvori jeg gør rede for disse episoder.

Sødeste x... 

Det er læsning, der gør ondt. Helt ned i maven.

Jeg er så ked af, at du og Søren har disse oplevelser med i bagagen nu. I forvejen har du bagage, som er mere end rigeligt for ét menneske.

Jeg håber, at chef-JM'en tager det meget seriøst (pinligt, nu kan jeg ikke huske, hvornår mødet er/var.) og at Johanna, sy-lægen og Sosu'en kommer til at stå skoleret meget, meget længe!
Sådanne ting må jo bare ikke ske!

Jeg er så glad for, at Kirsten har været så god ved jer og at hun har formået at lytte og rent faktisk høre jer.

Stort kram! 

Anmeld

21. marts 2011

Jules

Åh x altså 

Anmeld

22. marts 2011

Anonym trådstarter

msax skriver:

x - det er så velskrevet.

Du fik mig til at tude. Jeg var godt klar over det var at meget hårdt forløb i var igennem og I slet ikke fik den støtte I havde krav på og brug for. Men at læse det hele i en "sammenhæng" gør et stort indtryk på mig.

Du har min dybeste respekt for at kunne komme igennem og være så meget mor - og den bedste mor - at du godt "tør" føde en baby mere. Du er blandt de sejeste kvinder jeg kender.

Og ja, jordmødre og hvem der ellers er op på stuen når baby bliver født vil man huske resten af sit liv. Det er så mange ting i dit brev som for mmig til at tænke tilbage på mine fødsler, og det gør mig (desværre) også opmærksom på nogle af de ting der ikke var i orden - de ting som jeg ubevidst havde fortrængt.

Dit brev gør mig meget mere bevidst om hvad der skal stå i mit næste "ønske-brev" til fødegangen til min næste fødsels. Hvis jeg altså ikke er så heldig at den næste baby må blive født hjemme.

Igen x - du er en STJERNE. Tak for at du ville dele denne meget private ting med os. Jeg er meget glad for at jeg måtte læse brevet.

Jeg læste dit svar mens jeg sad midt i familiesnak i fredags og jeg begyndte bare at tudbrøle med det samme!!

Anmeld

22. marts 2011

Anonym trådstarter

Milka skriver:

wow x. et så indgående og detaljerigt brev kan ikke ignoreres!! hvad forventer du der kommer ud af det?

det er virkelig flot formuleret. jeg havde også nogen ting omkring pigernes fødsel hvor jeg virkelig følte mig dårligt behandlet, men jeg havde ikke overskud til at gøre noget ved det (tror jeg jeg har fortalt før).

godt gået glæder mig til at høre hvad der kommer ud af det

her er opfølgningen: https://www.baby.dk/debat/96665pi1/navlestrengen/update-paa-det-hele.aspx 

jeg var til psykolog for 2. gang idag og han sagde han også havde talt med den ledende jordemoder om mig og hun fortalte, at hun havde haft møde med sosu-assistenten og skulle have med sylægen i denne uge. så jeg føler det hele begynder at komme på plads indeni nu, hvor de er blevet gjort opmærksomme på deres fejl!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.