Det er ret sjovt, at denne tråd kommer op, for har selv tænk over det meget den sidste måned, om jeg skulle våve at spørge. Nu er det ikke Iza, jeg her taler om...for hun propper ikke og spiser nærmest FOR pænt. Der er ikke meget at rydde op efter hende, når hun har spist og for det meste bliver maden på tallerkenen eller lige rundt om den.
Men en af børnene, jeg passer spiser simpelthen SÅ grimt. Og jeg mener virkelig..jeg er ikke sart, men jeg kan mærke, jeg synes det er ulækkert, når han bruger hele hånden og tager en håndfuld hapsere med makrel, maser dem, hvorefter han smasker hele den flade hånd op foran munden og simpelthen propper munden voldsomt hurtigt, så han er ved at kaste op. Han tygger nærmest ikke, men sluger det helt og siger SÅ mange høje smaskelyde, at de andre nærmest stopper op og kigger forundret på ham. Han kan spise 4-5 stykker rugbrød på den måde, hvis ikke jeg sætter farten. Han kan ikke overskue mængder - dvs. flere end 1 hapser tværer han ud i håret, på stolen, under fødderne! eller på en eller anden måde får han sat sig på dem??!! En tallerken kan han ikke have stående foran sig - den ryger rundt omkring ligesom tudekoppen. Der er mad overalt - på væggen, overalt på gulvet, på stolen og han er fuldstændig sølet ind i mad...selvom han kun får 1-2 hapser af gangen....og han er altså 14 måneder nu..............men måske er det meget normalt eller...?
Jeg har bare aldrig set det så voldsomt grimt...men det er selvfølgelig også nogle år siden jeg var i vuggestue.....
Anmeld