Samvær med far - imorgen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

N&J

Baagøe skriver:

Laura skal se sin far første gang i ½ år imorgen undtaget 10 min. i januar. En del af jer kender allerede historien og nu har han meldt sig ind igen og kommer på bebudet visit kl. 15.

Jeg håber inderligt, at han dukker op, så Laura kan begynde at se ham og få et forhold til ham. Samværet skal den første tid foregå hos mig.

Hvordan gør vi det bedst med hyppighed af besøg osv.? Skal jeg sige, det er bedst mned et par besøg om ugen den første måneds tid, så hun hurtigt får opbygget et tillidsforhold til ham?

Eller hvad ville I gøre?

Hvor er det en god nyhed Linda, har jo ingen erfaring, men krydser alt hvad jeg kan for at det bliver en god dag - en god begyndelse.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Pige2009

N&J skriver:

Hvor er det en god nyhed Linda, har jo ingen erfaring, men krydser alt hvad jeg kan for at det bliver en god dag - en god begyndelse.. 

Tak søde Jane. Jeg håber, at han er der nu, men tager en dag ad gangen Vi talte sammen i sidste uge om en masse ting, så jeg håber, vi på en måde kan starte på en frisk, selvom vi begge har ageret uhensigtsmæssigt.

Anmeld

15. marts 2011

Pige2009

Mulse-mor skriver:

Jeg synes da det lyder meget fint med et par gange om ugen. Det er jo i vante rammer og du som mor, er jo også til stede og så kan jeg da ikke se nogen grund til, at det skulle være mindre, specielt hvis han også selv er interesseret i at opbygge et forhold. Havde været noget andet hvis hun skulle afleveres hos sin far og du ikke var til stede under samværret.

Det er jo desværre det, jeg tvivler på Netop derfor ville jeg gerne høre andres mening, så jeg kunne komme med et forslag og udspil imorgen

Anmeld

16. marts 2011

Becks

Baagøe skriver:

Laura skal se sin far første gang i ½ år imorgen undtaget 10 min. i januar. En del af jer kender allerede historien og nu har han meldt sig ind igen og kommer på bebudet visit kl. 15.

Jeg håber inderligt, at han dukker op, så Laura kan begynde at se ham og få et forhold til ham. Samværet skal den første tid foregå hos mig.

Hvordan gør vi det bedst med hyppighed af besøg osv.? Skal jeg sige, det er bedst mned et par besøg om ugen den første måneds tid, så hun hurtigt får opbygget et tillidsforhold til ham?

Eller hvad ville I gøre?

Har ingen gode råd

Ville bare sige, at jeg synes det er super fedt for Laura´s skyld, hvis han kommer mere på banen og ser hende noget mere! Det fortjener I 2 smukke piger <3

Anmeld

16. marts 2011

TbCp

Uha det bliver spændende Det må være med lidt sommerfugle i maven.... især på Lauras vegne!

Håber for jer at han tager det mere seriøst nu!!!

Og håber du melder tilbage hvordan det er gået

Anmeld

16. marts 2011

Babyskruk

Nu er det faktisk sådan, at jeg er en af de "forfærdelige" mennesker, der arbejder i SF og fastsætter samvær, hvis forældrene ikke kan blive enige.

Når der ikke har været samvær tidligere, så er 1-3 timer 2 gange om ugen den helt ideelle løsning, når I bor så tæt på hinanden. Men selvom Laura er lille endnu, så er det meget vigtigt, at hun ikke oplever nogen form for misstemning imellem mor og far, for det kan hun mærke - og så er det bedre, at du smutter ud og handler eller noget andet, mens faren er der.

Hvis I kan få det til at fungere, så har hun helt sikkert fået et godt og trygt forhold til sin far efter ca. ½ år, og da vil han så sagtens kunne hente hende i institution og være sammen med hende i nogle timer.

Efter 1 års tid - eller måske mindre, kan han have hende en hel dag, og efter nogle måneder kan I så lægge en enkelt overnatning hos far på. Først når hun er omkring 3 år skal hun på "weekend", dvs. 2 overnatninger.

Håber, du kan bruge mine råd.

Held og lykke med det

Anmeld

16. marts 2011

Pige2009

Tutter skriver:

Har ingen gode råd

Ville bare sige, at jeg synes det er super fedt for Laura´s skyld, hvis han kommer mere på banen og ser hende noget mere! Det fortjener I 2 smukke piger <3

Tak søde. Jeg håber, han kommer

Anmeld

16. marts 2011

Pige2009

TbCp skriver:

Uha det bliver spændende Det må være med lidt sommerfugle i maven.... især på Lauras vegne!

Håber for jer at han tager det mere seriøst nu!!!

Og håber du melder tilbage hvordan det er gået

Det bliver meget spændende - Laura vil være noget forbeholdende og det er netop også grunden til at jeg gerne vil have, han skal komme 2 gange ugentligt, så hun hurtigt får tillid til ham

Skal nok skrive en update, når han har været her - han kommer kl. 15

Anmeld

16. marts 2011

TbCp

Baagøe skriver:

Det bliver meget spændende - Laura vil være noget forbeholdende og det er netop også grunden til at jeg gerne vil have, han skal komme 2 gange ugentligt, så hun hurtigt får tillid til ham

Skal nok skrive en update, når han har været her - han kommer kl. 15

Jamen det er der heller ikke noget at sige til når det er så længe siden han sidst har set hende!

Held og lykke med det!

Anmeld

16. marts 2011

Pige2009

Babyskruk skriver:

Nu er det faktisk sådan, at jeg er en af de "forfærdelige" mennesker, der arbejder i SF og fastsætter samvær, hvis forældrene ikke kan blive enige.

Når der ikke har været samvær tidligere, så er 1-3 timer 2 gange om ugen den helt ideelle løsning, når I bor så tæt på hinanden. Men selvom Laura er lille endnu, så er det meget vigtigt, at hun ikke oplever nogen form for misstemning imellem mor og far, for det kan hun mærke - og så er det bedre, at du smutter ud og handler eller noget andet, mens faren er der.

Hvis I kan få det til at fungere, så har hun helt sikkert fået et godt og trygt forhold til sin far efter ca. ½ år, og da vil han så sagtens kunne hente hende i institution og være sammen med hende i nogle timer.

Efter 1 års tid - eller måske mindre, kan han have hende en hel dag, og efter nogle måneder kan I så lægge en enkelt overnatning hos far på. Først når hun er omkring 3 år skal hun på "weekend", dvs. 2 overnatninger.

Håber, du kan bruge mine råd.

Held og lykke med det

Mange tak for dt input! Super godt. Ind til videre har vi heldigvis aftalt tingene mellem os og jeg har ingen intentioner om at være en af de "forfærdentlige" mødre, der nægter ham at se Laura, så han skal søge om det i SFV

Jeg er glad for, at du synes min plan er god. Dog synes jeg godt nok det er længe - 3 år inden en weekend kan komme på tale Han har tidligere haft passet hende en hel dag alene og det er gået super fint, men det er vel også retningslinier I holder jer?

Selv er jeg meget i tvivl om hvornår hun skal med ham hjem, da konen har en kæmpe antipati mod Laura og nægter at se realiteterne i øjnene - at han har et barn uden for ægteskab. Der er ingen i hverken hans eller hendes familie, der kender til Laura...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.