Sutteflaske!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

fif

sne190810 skriver:

Sne, min datter, hun har altså heller aldrig rigtig sovet så meget om dagen.

Den sidste lange stykke tid har hun ca. sovet 3x30 min i løbet af en dag. Og jeg har bare vænnet mig til at jeg ikke er en af 'de heldige' som har en baby der rask væk sover en 2-3timer til middag ..   Men hun er også 7måneder snart, og først NU her de sidste 2-3 uger er der begyndt at komme bare lidt rytme på hende mht. til at sove/spisvanere. Ellers har det nærmest ændret sig hele tiden, lige siden hun blev født. Og det skal lige nævnes at hun altså stadigvæk vågner en gang om natten for at få lidt natmad.  Babys mave er først 'stor' nok til at sove igennem omkring de 6-7 måneder tidligst mener jeg ...  Er ikke helt hundrede, men mener først det er der omkring.  Det er i hvert fald IKKE tidligere.

Men hvorfor er det at du tror at hendes søvn om dagen har noget at gøre med at du ikke har mælk nok? Altså for sådan som jeg læser det, mener du at hun ikke sover nok om dagen fordi hun er sulten ..?

Hun lyder som min lille Caia!!!! Ja, jeg føler at min mælk ikk gør hende mæt nok, til at kunne tage bare en time søvn en gang imellem... Man laver ik andet end at få hende til at sove sys jeg g det er super hårdt.. Men det kan da være at du har ret, at sådan er hun bare, men vil ikk håbe at hun så er sultne og jeg så bare tror at sådan er hun hvis du forstår?? - Håber at hun det kan ændre sig lidt når vi kan begynde på noget væling/grød...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Diana...

fif skriver:

Jamen sidst hun var her, det var i starten af Februar og der sagde hun at hun tog fint på osv, men jeg føler ikke at hun blir mæt nok da hun sover dårligt om dagen, og kan da se at de andre børn i mødregruppen er større, men de fleste får altså osse erstatning!! - Og de sover meget bedre ... men har hørt børn der ikke sover bedre, af den grund..

Alle børn har en periode hvor de ikke sover så godt. Min søn sov bare ikke særlig meget og han fik flaske, men han var bare et at de børn der ikke sov så meget og ville frem i livet. Måske er hun ved at finde en nu rytme. Jeg ville snakke med min SP inden du gør det. Der er så mange der opgiver amningen fordi de tror de ikke har nok eller fordi de gerne vil have de skal sove mere. Men det er bare tit det slet ikke er sådan. Men hvis det er fordi du ikke vil amme mere er det selvfølgelig en anden sag. Jeg også den eneste i min mødregruppe der ammer nogen gad ikke amningen andre havde ikke mælk nok og nogen troet ikke de havde mælk nok og begynde så på flasken og det stoppet så helt mælken. 

Jeg havde heller ikke mælk nok denne gang så hun fik flaske med 80 ml 2 gange om dagen nu får hun ikke flaske mere for jeg har kæmpet for at få mere mælk og det hjalp ¨

Men snak med SP om det for i min verden er det bare ikke nemmere med flaske. Men man skal selvfølgelig også ville amme. Det der jo nogen der ikke vil 

Anmeld

15. marts 2011

tazz

fif skriver:

Hun lyder som min lille Caia!!!! Ja, jeg føler at min mælk ikk gør hende mæt nok, til at kunne tage bare en time søvn en gang imellem... Man laver ik andet end at få hende til at sove sys jeg g det er super hårdt.. Men det kan da være at du har ret, at sådan er hun bare, men vil ikk håbe at hun så er sultne og jeg så bare tror at sådan er hun hvis du forstår?? - Håber at hun det kan ændre sig lidt når vi kan begynde på noget væling/grød...

Det er lettere at acceptere, at barnet bare ikke sover.

Jeg lavede en aftale med SP om, at jeg trænede Anna op til, at hun een gang om dagen lå ude i sin barnevogn i 15-20 minutter. Om hun sov eller bare lå og pludrede var lige meget, hun skulle bare UD så jeg lige kunne trække vejret og få noget mad!

Det fungerede ret godt. Det tog tid lige at lære hende, men da hun accepterede at hun skulle ligge der, så var det fint. Hun lå ofte og snakkede lidt med så sig selv, men hun vidste godt når de 20 minutter var slut, så kom der sirene på. 

Sov hun 15 minutter på en hel dag, så var det stort! Det svære var, at få andre til at acceptere at sådan var hun. Har fået mange kommentarer om, hvorfor jeg da ikke bare lagde hende til at sove, og om jeg ikke syntes at det var synd for hende osv osv. Vuggestuen begyndte også, så de fik "Jamen held og lykke med det!". Efter en uges tid havde de også givet op, og lossede hende ned og lege med børnehave børnene istedet for at vække de andre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.