hvornår syndes i børn selv kan cykle i skole ???+

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.644 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. oktober 2008

BAMBI

Jeg har en dreng der går i 2 klasse

og vi bor ikke så forfærkelig langt fra skole det tager nok 15 min at gå

jeg er gået med til at en gang i mellem må han gå hjem til mig efter skole
( jeg er hjemme for jeg er dagplejer ) 

og nu spørger han af og til om han ikke må have lov til at sove længe også¨gå i skole

det gør i så en gang i mellem .

men her for leden spurgte han om ham ikke måtte tage cyklen
han er vand til at cykle meget i trafiken sammen med os. og han ckler rigtig godt i trafiken

men alene ??? lige pludselig syndes jeg han er lille i trafiken ....

han skal over 1 vej og der er lys krys og skole patrule ...

han har ikke fået lov til at cykle i nu ...
men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad i gør ???

mange hilsner Dorte / Bambi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2008

Fam. Madsen

hej

nu har jeg ikke lige så gammel børn
min søn er kun 4mdr.
men jeg ved at min søsters søn som går i 2klasse cykler op til skole bussen og det går godt med ham

men jeg synes du skal følge din egen mening, for det er jo dig der skal have det godt med det...

knus sandra

Anmeld

4. december 2009

Anita80

Altså i Trafikbogen som børnene for udleveret i 0.kl (børnehaveklasse), der står at børn ikke er modne nok til at færdes alene uden voksen i trafikken før de er 10-12 år gamle...

Såeh... tja... jeg vil ikke lade min dreng gå alene/cykle i skole før den alder.

Men det er jo op til en selv hvad man gør... ville bare nævne hvad der står i den bog..

Anita

Anmeld

4. december 2009

Honningblomst

10-12 år, ikke før...

Anmeld

4. december 2009

Lone Jakobsen

min datter har cyklet siden hun var 9. hun er meget sikker i trafikken, og selv om hun skal over en stor vej, så er jeg tryg ved at lade hende køre afsted.

men som flere skriver så er det vigtigste at du føler dig tryg ved det. hvis der kun er 15 minutters gang så kan han jo sagtens bare gå i skole. det er ikke en lang skolevej.

vi har ca 30 min. gang herfra

Anmeld

4. december 2009

LISBETH:-)

Jeg er pædagog og da jeg for en del år siden var under uddannelse, fik vi i undervisningen af vide at børn ikke er modne nok til at cykle i trafikken før de er 9 år. Hjernene kan ikke bearbejde de mange forskellige ting - At skulle styre cyklen, holde øje med trafikken, holde sig ved kantstenen mv. Samtidig er mindre børn meget impulsive i deres handlinger derfor er det ikke forsvarligt at lade børn under 9 år cykle i trafikken.

Jeg arbejder selv på en folkeskole, hvor man anbefaler at børn i 0 kl. altid bliver fulgt af en voksen, børn i 1. kl. kan gå selv i skole hvis de bor tæt på, og altså fra 9 år kan cykle selv.

Lisbeth

Anmeld

7. december 2009

DK

Jeg gik alene i skole da jeg startede i BH  klassen som 5 årig. Jeg NÆGTEDE at blive fulgt af min mor, men har senere fået at vide at hun fulgte efter mig den første 1,5 mdr. for at se om jeg gjorde som man skulle (gik den vej hun havde anvist, kiggede mig ordentligt for, osv.) VI havde også kun 8-10 min.s. gang. Der var ikke langt.

Da jeg var 7 år cyklede jeg, og her gjorde vi det samme. Min far lavede en cykel test, som jeg skulle bestå hver dag i en uge før jeg måtte cykle selv. Det gik ud på at han cyklede bag mig uden instruktioner, og så holdt han øje med om jeg viste af, så mig for, osv.

Jeg tror at man var lidt mere afslappet omkring det her da jeg var lille. Fx. var jeg den eneste der havde cykelhjelm på indtil op i 7-8 klasse hvor få af de andre også begyndte med det/blev tvunget. Dog er jeg glad for at jeg fik den frihed/ansvar den gang. Jeg var parat til det, og det betød meget at jeg fik lov/at mine forældre stolede på mig. Jeg har dog også altid været et mærkeligt/meget selvstændigt barn, som gerne ville selv. Sommeren hvor jeg var 5 før jeg skulle i skole sov jeg i 1,5 mdr. ude i mit legehus hver nat fordi jeg var flyttet hjemmefra. Jeg er rigtig glad for at mine forældre gav mig lov til alt det jeg gerne ville, og at jeg ikke opdagede de tjekkede. Jeg kommer fra en rigtig kernefamilie, og vi boede i en landsby hvor der ikke var det vilde trafik/bøller eller lign. men jeg tror det er vigtigt at give børnene de ansvar som det er klar til. Min lillesøster er fx. helt anderledes end mig, og blev fulgt i skole til hun gik i 3.  klasse, og er først lige nu her som 22 årig flyttet hjemmefra.

Men hvert barn sine behov. Man må jo læse barnet om det er klart, og så naturligvis tage hensyn til det sted man bor/de omstændigheder der er i øvrigt (trafik osv)

Anmeld

7. december 2009

Louise mortil4

Eva skriver:

10-12 år, ikke før...

den tror jeg jeg er med på

Anmeld

7. december 2009

LinLin

Jeg cyklede selv fra mit fritidshjem og hjem fra jeg var 8 år - det var en tur i det vestlige Århus med små og mellemstore veje, samt stier i skøn forening på ca 15 min. (er i øvrigt 25, så det er 17 år siden...) Men det kommer helt an på barnets modenhed og overblik! Min bonussøn på 12 ville jeg ikke sende på den tur nu...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.