Nu enlig mor til 2, med igangsættelse den 01. april... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

837 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. marts 2011

Omonigho

Efter 1½ års kamp mod kærestens depression, har jeg nu her for en måneds tid besluttet, at det er bedre for mig og ungerne at være alene.

Det er faktisk hårdere end jeg troede, at indrømme at man nu er enlig mor til snart 3 børn. Desuden er det godt nok hårdt at stå alene med det hele i uge 38, med børn, gård, heste, hunde, osv...dette skal ikke forståes som brok, da det jo er et bevidst valg, men det er rart at få luft for tankerne engang imellem...

Jeg håber, at nu hvor jeg "tør" stå frem med fakta, at jeg udveksle erfaringer osv med andre i samme situation..

Mange hilsner

Julia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

CamillaSoefelt

hesteloppen skriver:

Efter 1½ års kamp mod kærestens depression, har jeg nu her for en måneds tid besluttet, at det er bedre for mig og ungerne at være alene.

Det er faktisk hårdere end jeg troede, at indrømme at man nu er enlig mor til snart 3 børn. Desuden er det godt nok hårdt at stå alene med det hele i uge 38, med børn, gård, heste, hunde, osv...dette skal ikke forståes som brok, da det jo er et bevidst valg, men det er rart at få luft for tankerne engang imellem...

Jeg håber, at nu hvor jeg "tør" stå frem med fakta, at jeg udveksle erfaringer osv med andre i samme situation..

Mange hilsner

Julia

Du får da lige en krammer herfra mig :-)!

Anmeld

14. marts 2011

Ranarupta

Mange hilsner

Julia

Det er en beslutning, der kræver mod!

Ja, det bliver hårdt, men det kan jo være, at (eks-)kæresten kan hjælpe lidt i hverdagen, når det hele er kommet på plads? 

I hvert fald skal du have et knus med på vejen herfra

Og forresten: Tillykke med fødselsdagen til den lille. 

Anmeld

14. marts 2011

quity

Flot af dig at tage så svær en beslutning.

Jeg er selv selvvalgt enlig mor til to dejlige børn på henholdsvis 5½ år og 15 måneder. For mig er det den bedste beslutning jeg nogensinde har taget for mig selv.

Skriv endelig hvis du får brug for det...

Anmeld

14. marts 2011

Mumto3

Jeg vil bare lige sende en krammer, og fortælle jeg har en bekendt som har stået i samme situation. Kærsten var psykisk syg, deprisiv, og så stod hun med 3 små børn alene. Det er sindsygt hårdt, men hun sagde også at det faktisk var en lettelse ikke hele tiden at skulle være på tæerne overfor manden, hvornår gik han nu amok, skælte børnene ud, var sur, ødelagde søndagen osv.

Hendes løsning har været, at alt er super struktureret. Så ved alle hvad de skal hvornår (det er svært med et spædbarn, men med gode vaner, kan en 2årig og en 4årig godt selv køre rutinen videre imens mor lige ordner noget med baby (hendes børn var 2 og 4 år da den mindste blev født).Derudover så gemmer hun ALLE rester fra aftensmaden. Alt kommer i fryseren, uanset hvor lidt det er. For når alt brænder sammen så tager hun bare en håndfuld smårester ud af fryserne og blander det hele sammen og serverer. Det smager måske lidt sjovt, men ungerne for mad, og hende liv hænger sammen. Men det ER vildt hårdt!!! Hver dag at have ansvaret for det hele!

Jeg ønsker dig masser af god vind!

Anmeld

14. marts 2011

Omonigho

Hold da op, en gang opmuntring!

Tusind tak allesammen 

Jeg kan nikke genkendende til meget af det i skriver, for jeg har ikke været så "afslappet" i meget lang tid.

Det der med at gå og være nervøs hele tiden er meget hårdt. Jeg vil dog lige pointere at ex'en aldrig har været fysisk voldelig, men verbale udbrud kan jo som bekendt også være meget hårde for såvel børn, som voksne...

Anmeld

14. marts 2011

Mi

Hold da op en mundfuld for dig. Men du vil jo finde en rutine og du vil klare det. For det skal du jo. Jeg håber at du har et godt netværk som kan aflaste dig lidt. Så må du lave en ønskeseddel til folk ifm barselsgave: At du ønsker dig hjælp til aftensmad, rengøring, børnepasning, frokost med veninderne. Det brugte vi da vi fik tvillinger.

til dig

marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.