Hmph - det var så idag jeg fik afslag på min ansøgning på elevpladsen som lægesekretær.
jeg havde aftalt med mig selv at jeg ville tage det pænt, hvis det var et afslag jeg fik - men syntes lige nu det er lidt svært at holde humøret højt. ØV jeg havde sku virkelig håbet.
Nu er jeg igen på TOTAL bar bund med hvad jeg skal lave resten af mit arbejdsliv. For min kandidatgrad er ikke noget som helst værd herover - og det er noget lort. Jeg har ikke mere SU, så at læse moget andet er udelukket med mindre der er med elevløn.
Jeg har lidt på fornemmelsen at jeg har fået afslag fordi jeg er kandidat og derved måske er overkvalificeret. I den mail jeg fik skrev de at der havde været 261 ansøgere og der derfrór ikke er muligt at få en begrundelse hverken mundtligt eller skriftligt. Det er rimelig surt, for den begrundelse ville jeg kunne bruge til at vurdere om det overhovedet kan betale sig at søge elevpladser...
øv, hvor er det nitte...
Hvis svaret er brugbart for dig HVORFOR du fik afslag, så vær da fræk og ring dertil, og bed om en forklaring!
Det er da umagen værd. Og de kommer sikkert også med ET ELLER ANDET svar.....om det så er brugbart eller ej, må vise sig.
Men helt ærligt, selvom de har travlt ovenpå så mange ansøgninger, så er det da ikke meget at bede om, når man tænker på, hvad du har lagt af tid og energi i at søge stillingen!
Min mand fik engang afslag på en stilling, hvor han mandede sig op, og ringede dertil, og spurgte HVORFOR fik jeg ikke stillingen.
Det resulterede i at der blev skabt en stilling til ham

....Så det KAN faktisk godt betale sig engang imellem, at være "lidt fræk", og gå til dem. Så husker de dig måske også bedre udaf mængden, og måske viser det dem også, at du VIREKLIG ønskede dig at få stillingen. Der KAN jo hurtigt ske ændringer som gør, at de om kort tid igen mangler.....og så husker de måske dig, i stedet for at skulle slå stillingen op EEN GANG TIL. Om ikke andet, så er der intet tabt ved at prøve. Med mindre du syntes at det er "for lavt" at skulle lave det opkald?!?
Jeg syntes du skulle tage at gøre det. Så ved du måske (måske ikke) lidt mere derefter, end du føler at du gør lige nu....