ØV bøv afslag - nogen gode ideer til resten af mit liv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

879 visninger
13 svar
0 synes godt om
14. marts 2011

msax

Hmph - det var så idag jeg fik afslag på min ansøgning på elevpladsen som lægesekretær.

jeg havde aftalt med mig selv at jeg ville tage det pænt, hvis det var et afslag jeg fik - men syntes lige nu det er lidt svært at holde humøret højt. ØV jeg havde sku virkelig håbet.

Nu er jeg igen på TOTAL bar bund med hvad jeg skal lave resten af mit arbejdsliv. For min kandidatgrad er ikke noget som helst værd herover - og det er noget lort. Jeg har ikke mere SU, så at læse moget andet er udelukket med mindre der er med elevløn.

Jeg har lidt på fornemmelsen at jeg har fået afslag fordi jeg er kandidat og derved måske er overkvalificeret. I den mail jeg fik skrev de at der havde været 261 ansøgere og der derfrór ikke er muligt at få en begrundelse hverken mundtligt eller skriftligt. Det er rimelig surt, for den begrundelse ville jeg kunne bruge til at vurdere om det overhovedet kan betale sig at søge elevpladser...

øv, hvor er det nitte...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

TbCp

Øv

Hvor surt!!!!

Og ja selvfølgelig er det svært at "tage det med et smil" når det bare er noget man virkelig ønsker!!!

Anmeld

14. marts 2011

Klumpe-dumpe

msax skriver:

Hmph - det var så idag jeg fik afslag på min ansøgning på elevpladsen som lægesekretær.

jeg havde aftalt med mig selv at jeg ville tage det pænt, hvis det var et afslag jeg fik - men syntes lige nu det er lidt svært at holde humøret højt. ØV jeg havde sku virkelig håbet.

Nu er jeg igen på TOTAL bar bund med hvad jeg skal lave resten af mit arbejdsliv. For min kandidatgrad er ikke noget som helst værd herover - og det er noget lort. Jeg har ikke mere SU, så at læse moget andet er udelukket med mindre der er med elevløn.

Jeg har lidt på fornemmelsen at jeg har fået afslag fordi jeg er kandidat og derved måske er overkvalificeret. I den mail jeg fik skrev de at der havde været 261 ansøgere og der derfrór ikke er muligt at få en begrundelse hverken mundtligt eller skriftligt. Det er rimelig surt, for den begrundelse ville jeg kunne bruge til at vurdere om det overhovedet kan betale sig at søge elevpladser...

øv, hvor er det nitte...

Ej hvor er det, bare sur røv Mette!

Jeg synes faktisk det er ekstremt DÅRLIG stil, at de ikke kan give begrundelse for hvorfor ikke. (er temmelig sikker på, at mange ikke spørger efter den alligevel)

Men ja det er sikkert fordi du har din kandidat, du er jo allerede klogere end dem ;)

Stort trøste kram herfra.

Anmeld

14. marts 2011

AnneBJ

Uanset hvor meget man aftaler med sig selv, at tage det pænt, så er det jo svært når det er noget man håber på!

Jeg synes faktisk også det er lidt tamt at de ikke vil give en grund

Desværre har jeg ingen gode ideer til, hvad du kan gøre nu, men du har vel egentlig også ret til at benytte diverse uddannelsesvejledere? - selvom du egentlig har en uddannelse færdiggjort! 

Anmeld

14. marts 2011

Dictes mor

Jeg synes, at det er så latterligt, at man får afslag fordi man er overkvalificeret, man ville jo ikke søge jobbet, hvis ikke det var fordi man ville have det. Og det at du har en kandidatgrad tyder jo bare på selvdisciplin, og at du er dygtig til det du gør. Så jeg kan slet ikke se, at det skulle være en ulempe. Som du nok kan høre, har jeg også prøvet at få at vide, at jeg var overkvalificeret. Det er så surt, og øv bøv!!! 

Jeg er ked af at høre, at du ikke fik det. Jeg havde sådan håbet. Jeg ved ikke, hvad du så skal finde på, det er jo begrænset med sådan nogle stillinger her langt ud vestpå. 

Anmeld

14. marts 2011

JustAnotherName

øv, hvor er det nitte...

Hvis svaret er brugbart for dig HVORFOR du fik afslag, så vær da fræk og ring dertil, og bed om en forklaring!
Det er da umagen værd. Og de kommer sikkert også med ET ELLER ANDET svar.....om det så er brugbart eller ej, må vise sig.
Men helt ærligt, selvom de har travlt ovenpå så mange ansøgninger, så er det da ikke meget at bede om, når man tænker på, hvad du har lagt af tid og energi i at søge stillingen!

Min mand fik engang afslag på en stilling, hvor han mandede sig op, og ringede dertil, og spurgte HVORFOR fik jeg ikke stillingen.
Det resulterede i at der blev skabt en stilling til ham  
....Så det KAN faktisk godt betale sig engang imellem, at være "lidt fræk", og gå til dem. Så husker de dig måske også bedre udaf mængden, og måske viser det dem også, at du VIREKLIG ønskede dig at få stillingen. Der KAN jo hurtigt ske ændringer som gør, at de om kort tid igen mangler.....og så husker de måske dig, i stedet for at skulle slå stillingen op EEN GANG TIL. Om ikke andet, så er der intet tabt ved at prøve. Med mindre du syntes at det er "for lavt" at skulle lave det opkald?!?

Jeg syntes du skulle tage at gøre det. Så ved du måske (måske ikke) lidt mere derefter, end du føler at du gør lige nu....  

Anmeld

14. marts 2011

JustAnotherName

Og ØV i øvrigt for dig, at du ikke fik det

Anmeld

14. marts 2011

Klumpe-dumpe

msax skriver:

øv, hvor er det nitte...

Forøvrigt, så tjek div. annoncer, heroppe har der lige været elevpladser ved en del prak. læger.

Anmeld

14. marts 2011

Skouboe

Æv, æv - ingen gode ideer, men masser af 

Anmeld

15. marts 2011

sarahb

Ej hvor noget l... Det er dælme træls... Øv...

Kæææmpe kram til dig søde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.