hvor meget kontakter i far/mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Carina1977

Nu er jeg jo ret ny i det her game, og aner simpelthen ikke hvor meget man skal kontakte den anden. Og her mener jeg evt sende billeder, skrive hvis der er sket noget stort eller sjovt, fortælle at nu er hun syg etc.

Min eks er ikke så meddelsom, og indtil videre har jeg da skrevet når hun er syg og har sendt et billede af hende en gang imellem - også selvom jeg ikke får svar... men nu tænker jeg om det er for meget...

Hvor meget meddeler i faren eller moren til jeres børn?

laura

Jeg meddeler ham ikke ret meget, og det har fungeret fint på den måde i næsten 9 år.

Jeg sender ingen billeder til ham, men han får tilbudet om at købe et portrætbillede, når der bliver taget billede i skolen.

Hvis Mark bliver syg meddeler jeg heller ikke det til hans far, medmindre at han altså bliver så syg, at han bliver indlagt. Hans far var der da også dengang han fik fjernet polypper og mandler. der var han faktisk en rigtig god støtte, idet jeg aldrig har kunnet klare, når han skulle i narkose, så der var det hans far der gik med ind

hvis Mark bliver syg op til en samværsweekend, kontakter jeg jo selvfølgelig hans far, og meddeler ham dette. Så kommer han så ikke om til sin far den weekend, men en anden weekend. Så kommer han bare over og lige hilser på Mark.

Men her foregår kommunikationen kun på en måde, der har relevans for samværet. Altså spørgsmål og meddelelser omkring samvær.

Det kan godt være det virker lidt tyndt det her, men vi har altså intet andet tilfælles end vores fælles barn, så vi har valgt at køre den på den her måde.

Vi kan snakke sammen, kommunikerer rigtig godt sammen, ingen konflikter, glad harmonisk dreng....og det er jo sådan det skal være

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

LauraLW

Tak for jeres svar :-)

Nu er det jo selvfølgelig stadig så nyt og sårbart, så ved ikke hvordan det bliver i fremtiden... men har da et ønske om at han selvfølgelig vil se hende en dag om ugen  - og i starten må det være herhjemme. Det kunne være fint hvis vi stille og roligt kunne blive venner på ny, tænker at det ville være bedst for alle - især Vilma - men vi skal ikke overrende hinanden selvfølgelig. Og det vil jo alt andet lige være en anden form for venskab, og det er helt fint :-)

Vi har fælles forældremyndighed og tænker at vi derfor skal være fælles om opdragelse etc. Selvfølgelig er hun mest hos mig lige nu, men derfor synes jeg da stadig vi skal snakke sammen løbende i takt med nye udfordinger.

Der var nemlig engang hvor vi godt kunne snakke sammen - og det må vi prøve og komme lidt tilbage til tænker jeg.

Skrev igår at han må sige det hvis han ikke vil modtage billeder af hende, men det vil han gerne så det er jeg da glad for.

Anmeld

15. marts 2011

mamiolvi

-jeg har åbenbart et superforhold til min eksmand..
Vi har tre børn sammen to på nu ti år og en på 11.. Vi blev skilt da tivllingere var få mdr gammel...
Vi sms tit sammen, eller skiver på facebook, eller mailer.. Eller ringer..
Vi har hver især nu kæreste og min kæreste fik afvide fra starten af at faren var en stor del af mine børns liv og vi er fælles om dem, det må han acceptere..
Vi kan alle voksne følges til skolefester mm.. vi er alle sammen ude og se håndbold kampe og fodboldkampe osv..
Vi har feks også en fælles opsparing til konfimation , kører kort osv...
Syntes alt i alt vi har det fint, dog kan jeg til tider syntes han takcler ungere helt forkert, men det syntes han nok også om mig..

Anmeld

15. marts 2011

LauraLW

mamiolvi skriver:

-jeg har åbenbart et superforhold til min eksmand..
Vi har tre børn sammen to på nu ti år og en på 11.. Vi blev skilt da tivllingere var få mdr gammel...
Vi sms tit sammen, eller skiver på facebook, eller mailer.. Eller ringer..
Vi har hver især nu kæreste og min kæreste fik afvide fra starten af at faren var en stor del af mine børns liv og vi er fælles om dem, det må han acceptere..
Vi kan alle voksne følges til skolefester mm.. vi er alle sammen ude og se håndbold kampe og fodboldkampe osv..
Vi har feks også en fælles opsparing til konfimation , kører kort osv...
Syntes alt i alt vi har det fint, dog kan jeg til tider syntes han takcler ungere helt forkert, men det syntes han nok også om mig..

Det er lige præcis sådan et forhold/samarbejde jeg drømmer om :-)

Skal dog lige finde ud af om min eks drømmer om det samme hehe

Anmeld

15. marts 2011

Aves.

LauraLW skriver:

Nu er jeg jo ret ny i det her game, og aner simpelthen ikke hvor meget man skal kontakte den anden. Og her mener jeg evt sende billeder, skrive hvis der er sket noget stort eller sjovt, fortælle at nu er hun syg etc.

Min eks er ikke så meddelsom, og indtil videre har jeg da skrevet når hun er syg og har sendt et billede af hende en gang imellem - også selvom jeg ikke får svar... men nu tænker jeg om det er for meget...

laura

Åhh, man skal jo gøre som man synes og ud fra hvad der er bedst for barnet, gavner det og der synes jeg da i høj grad det er til gavn for barnet at der er en sammenhæng/viden mellem hos mor og hos far..jeg sender billeder når der er noget og det samme den anden vej. Jeg meddeler når de er syge osv...alt hvad jeg tænker der kan gavne og som jeg selv ville føle var rart at være en del af.

Nu har jeg og min x ikke det bedste forhold, men det putter jeg i en anden kasse og så ser jeg kun på den der hedder far og børn og der er hverdagskontakten vigtig...de må ringe så tit de vil til ham og han kan bare ringe til dem...og det samme den anden vej rundt. Men det er kun et par gange på de 11 dage de er ved mig at de vil ringe og min x ringer mærkeligt nok aldrig. Men tja...det er jo hans valg.

Knus og held og lykke med det hele..

Anmeld

15. marts 2011

An&Jo

jeg skriver eller ringer aldrig til mit barns far.. Han er først begyndt at se sin søn nu her og han bliver altså 1 år om en måned.. Det er meningen han skal komme en gang om ugen, men hvis han ikke skriver og spørger hvad tid der passer (han går hjemme og jeg studerer, og min nye kæreste arbejder også) jamen så skriver jeg altså ikke til ham.. det er hans ansvar at se sin søn, det er ikke mit ansvar at bede ham om det.. Jeg vil ikke tvinge ham til at se sin søn hvis han ikke har lyst.. men det jeg ville frem til var at vi er ikke venner på facebook og jeg sender ikke billeder til ham, jeg ringer ikke når barnet er syg osv, for han er ganske enelt ikke interesseret

Anmeld

15. marts 2011

<3mineguldklumper<3

frk Jensen skriver:

Kontakter ham slet ikke.... Her sker der kun via stats forvaltningen hvis han er interesseret i hans søn.. den 5 maj i år har han ikke set ham i to år... Det er op til faderen at vise interesse i barnet..

det hjælper jo ikke så meget når du nægter ham at se sin søn. husk nu at fortæl hele sandheden frk jensen. du har jo haft kontakt til faren og faren har også set sin dreng indenfor de 2 år. så det du sidder og skriver passer jo ikke.

Anmeld

15. marts 2011

Kongmulle

LauraLW skriver:

laura

Det kommer vel an på interessen? Vi står i det modsatte pt. Vi vil rigtig gerne vide det hele,men får ingen info. Jeg syntes det kommer an på OM han gerne vil vide noget eller ej. Hvis han er ligeglad,hvorfor så skrive/ringe? Og hvis han ligefrem ikke gider svare, ja så gad jeg slet ikke. Så måtte han henvende sig hvis han fik lyst og så måtte vi jo tage den derfra.

Anmeld

15. marts 2011

LittleStarsMadeByUs <3

<3mineguldklumper<3 skriver:

det hjælper jo ikke så meget når du nægter ham at se sin søn. husk nu at fortæl hele sandheden frk jensen. du har jo haft kontakt til faren og faren har også set sin dreng indenfor de 2 år. så det du sidder og skriver passer jo ikke.

Nej, det er rigtigt <3 mineguldklumper<3 man skal nemlig fortælle hele sandheden... HUSK det...

Synes det er ret provokerende at du "kun" har profil herinde for at genere frk Jensen, og dermed også kommentere netop dette.

Hvis faren til frk Jensens søn var interesseret, dukkede han jo nok bare op i statsamt, eller tog kontakt dertil ,eftersom INGEN kan nægte en far at se sin søn, medmindre der er tungtvejene grunde dertil, og det ved vi jo alle at det er der nok ikke, vel??

Over and out...

Anmeld

15. marts 2011

Lisbeth85

Faren til mit barn gik fra mig i 7. måned, og jeg så ham ikke ret meget inden vores søn kom til verden.

Derefter har vi snakket om hvordan vi selv vil have det (vi har ikke været i amtet nu, og satser på aldrig at skulle komme det, men ja, det er nok ikke muligt ).

Jeg ville have det bedst med, hvis han kom her og besøgte os 1-2 gange hver 14. dag. Den idé var han helt med på. I onsdags skulle vores søn tjekkes for noget hos lægen, og jeg kontaktede ham og spurgte, om han ville med dertil. Det ville han, så han kom med. Det er ikke alt, som jeg vil have ham med til eller som jeg kontakter ham for, men synes da han har ret til at vide hvad der foregår i hans søns liv.

Vi har også fælles forældremyndighed, hvilket jeg i starten var træt af, men jeg er sikker på, at det er det bedste for os nu. Når Linus er gammel nok til at komme på besøg hos sin far, så tror jeg ikke vi vil snakke så meget sammen egentlig. Jeg har en ny fyr, og jeg vil egentlig lege 'rigtig familie' med ham, og ikke have så meget med min ex at gøre. Min nye fyr har været en del af Linus' liv fra han var 1 måned, og er allerede en langt mere kompetent far end min eks mht. de praktiske ting omkring en baby. Jeg ville ikke være tryg, hvis min eks skulle være alene med ham i mere end 2 timer. Derimod har jeg intet imod at efterlade min søn hos min nye kæreste i flere timer ad gangen

Men i sidste ende så tror jeg det giver sig selv. Jeg sender et billede eller skriver hvis jeg føler det er vigtigt, ellers hvis min eks skriver at han gerne vil have et billede. Men skriver ikke bare en dag og stiller min eks personlige spørgsmål. Vi er ikke sammen, men er kun tilknyttet nu pga. vores barn. Det er også vigtigt at huske på. Min eks er MEGET engageret i vores søn og vil ham meget gerne, så vi har en del kontakt. Vi snakker også når han besøger sin søn her hos mig indtil han selv kan få ham lidt mere hos sig.

Det skal lige nævnes at jeg bor i Herning, og han bor i Århus, så der er ret langt at køre hver gang. Derfor han ikke er her mere end 1-2 gange pr. 14 dag. Desuden synes jeg også det er rigeligt fint, da han jo ikke er den mand i verden, som jeg er aller mest glad for mere

Følg dit hjerte, og gør hvad DU føler for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.