hvor meget kontakter i far/mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.150 visninger
28 svar
0 synes godt om
14. marts 2011

LauraLW

Nu er jeg jo ret ny i det her game, og aner simpelthen ikke hvor meget man skal kontakte den anden. Og her mener jeg evt sende billeder, skrive hvis der er sket noget stort eller sjovt, fortælle at nu er hun syg etc.

Min eks er ikke så meddelsom, og indtil videre har jeg da skrevet når hun er syg og har sendt et billede af hende en gang imellem - også selvom jeg ikke får svar... men nu tænker jeg om det er for meget...

Hvor meget meddeler i faren eller moren til jeres børn?

laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

wamse

LauraLW skriver:

Nu er jeg jo ret ny i det her game, og aner simpelthen ikke hvor meget man skal kontakte den anden. Og her mener jeg evt sende billeder, skrive hvis der er sket noget stort eller sjovt, fortælle at nu er hun syg etc.

Min eks er ikke så meddelsom, og indtil videre har jeg da skrevet når hun er syg og har sendt et billede af hende en gang imellem - også selvom jeg ikke får svar... men nu tænker jeg om det er for meget...

laura

Jeg har haft sendt billeder af vores datter og skrevet når hun er syg til hendes far, men han kommer ikke rigtig med respons, så det gider jeg ikke bruge min tid på mere.

Han må selv være opsøgende, og ikke få det hele serveret på en sølvfad. 

Anmeld

14. marts 2011

smølfine

Det kommer an på så mange ting, hvor gammel er barnet, hvor god kontakt har dig og faderen og hvad er han interessert i.

Mine børn er knap seks og 7 år gammel og kan jo derfor selv fortælle, når de oplever noget stort, taber en tand, har været afsted med skole eller børnehave, ind imellem skal de da hjælpes lidt. De taler i telefon med deres far ca. 1 gang i ugen. Og ind imellem skriver eller ringer jeg til ham, hvis der er noget han bør vide i forhold til børnenes trivsel. De er i øvrigt hos ham hver anden weekend og i ferier.

Jeg sender ikke billeder til ham, da jeg selv ville synes at det er træls at få billeder af noget han har lavet med dem og han efterspørge det heller. Men det kan jo gøres på mange måder. Så mærk efter hvad du har det bedst med.

Anmeld

14. marts 2011

Gittemor09

LauraLW skriver:

laura

her bliver der ikke meddelt så meget...

jo, hvis hun er kommet til skade, og har været på skadestuen...

men der bliver ikke vist interesse udover det... altså spørge ind til hende efter hun har været syg eller sådan...

han skulle have været hos hende her i fredags.. og meldte afbud pga. sygdom... fair nok... folk bliver jo syge, det er hvad der sker... det er fint han meddeler det da hun har dårligt immunforsvar... men det er ikke noget med at spørge om han kan komme en dag i denne uge... nej, han venter garanteret til den næste fredag i lige uge til at komme igen..

hvorfor skal jeg bruge tid på at sende billeder og update, når jeg ikke rigtig får noget igen??

undskyld det blev langt, og måske uinteressant...

men jeg synes at du skal gøre hvad du føler for, og hvad du synes han skal have afvide, og hvad han ikke skal

Anmeld

14. marts 2011

Tullemor82

Vi giver hinanden besked ved sygdom og snakker sammen om små og store ting vedrørende knægten, vi giver altid hinanden besked ved læge/lægevagt besøg og giver tilbuddet om at den anden forælder kan komme med

Men nu har min søn også en engageret far og vi har en 7/7, hvis far ikke havde vist synderlig stor interesse så tror jeg ikke jeg havde gidet

Kan du ikke snakke med ham om det, spørge om han synes du sender for mange ting siden han ikke svarer?

Anmeld

14. marts 2011

*Sofie*

Jeg skriver til Malous far hvis hun er blevet syg.
Og så sender jeg et billede i ny og næ...eller når der sker noget stort for hende.
Fx. sendte jeg et billede af hende med sin kattekonge-krone på, og så skrev vi lidt frem og tilbage om det.
Nogen gange snakker vi ikk sammen i de 14 dage der går, fra han afleverer hende til at ser hende igen...Det er meget forskelligt.

Anmeld

14. marts 2011

frk Jensen

Kontakter ham slet ikke.... Her sker der kun via stats forvaltningen hvis han er interesseret i hans søn.. den 5 maj i år har han ikke set ham i to år... Det er op til faderen at vise interesse i barnet..

Anmeld

14. marts 2011

eElak

Det er forskelligt, men vi har haft rimelig meget kontakt i forhold til mange andre deleforældre.. 

I starten sendte vi også billeder til hinanden.. F.eks. så da jeg var i Bruxelles på studietur, der sendte han et billede af ham hver dag. 

I dag er det dog kun de praktiske ting vi snakker om... Dvs. sygdom og samvær... 

Han har ham hveranden weekend, og så indimellem overnatninger i hverdagene, når det passer ind i hans liv.. 

Anmeld

15. marts 2011

Maddox

Her snakker vi sammen om ALT! Både hvad angår børnene og os selv (har bla. lige snakket i tlf. med ham i næsten 2 timer ). Vi har heldigvis stadig et rigtig godt forhold til hinanden, selvom vi ikke kunne finde ud af at bo sammen mere. Også selvom vi begge har fået nye kærester

Vi deler børnene 7/7, og snakker derfor ret tit sammen. Vi drikker også tit en kop kaffe sammen. Det er vigtigt for os, at blive ved med at være venner, ikke mindst for børnenes skyld.

Anmeld

15. marts 2011

qp

Ingen kontakt her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.