Hvor mange tænder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

771 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. oktober 2008

Joan ( Smallie )

Er der nogen af jer tøser som ved hvor mange tænder de små skal have nu her?

Niels er lige ved at ligge an til at få 4 hjørne tænder på engang. Han fik også 4 kindtænder på en gang og det er bare så hårdt ved ham, når det kommer 4 på engang

Og nu er det jo så jeg godt kunne tænke mig at vide hvormange de skal have?

Joan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2008

Helle30

Jeg aner ikke, hvor mange de skal have.
 Jeg kan læse i min egen sp-bog, at jeg fik de første ved 2 mdr. Sofie mangler 3 - 4 kindtænder nu, og det har jeg taget for gode varer.
Vi kan godt få lov at børste, menm vil kan ikke komme til at kigge helt præcist, hvor mange der er.

Det var vist ikke til megen hjælp - men jeg er hér dog-  Helle

Anmeld

11. oktober 2008

mor til en del

Hejsa Smallie.

Der er jo som sådan ingen regler for hvor mange de skal have.

Det er jo heller ikke alle der får 2 års tænder når de lige runder de 2 år.

Min lille kære Cilas har kun de 4 fortænder i overmunden, 3 fortænder i undermunden, og ½ kindtand, den har været på vej længe, men lader ikke til at have spor travlt.

Lisbeth.

Anmeld

11. oktober 2008

Kaufie

Ved tandlægen så jeg en tegning af hvornår tænderne kommer på gennemsnittet af børn - men der er vide rammer for det normale.

Men altså - først de fire fortænder (2 foroven og 2 forneden) omkring 6-8 mdr, så de 4 næste (resten af fortænderne) omkring 10 mdr. Derefter kindkænder omkring 12 mdr og så hjørnetænderne omkring de 14 mdr - og så...kan jeg altså ikke huske resten.

Men din Niels er da godt med.... bare træls det skal være så hårdt at få bisser - men hvor må det være dejligt når de begynder at kunne tygge ordentligt....

Anmeld

11. oktober 2008

Joan ( Smallie )

Kaufie skriver:

Ved tandlægen så jeg en tegning af hvornår tænderne kommer på gennemsnittet af børn - men der er vide rammer for det normale.

Men altså - først de fire fortænder (2 foroven og 2 forneden) omkring 6-8 mdr, så de 4 næste (resten af fortænderne) omkring 10 mdr. Derefter kindkænder omkring 12 mdr og så hjørnetænderne omkring de 14 mdr - og så...kan jeg altså ikke huske resten.

Men din Niels er da godt med.... bare træls det skal være så hårdt at få bisser - men hvor må det være dejligt når de begynder at kunne tygge ordentligt....

Ja knægten æder jo alt. Så det er da rart han har tænder til det. Men syntes da bare godt de kunne komme 2 og 2 i stedet for 4 og 4. Men ok så er de da overstået det hurtigere.

Men ja når de har er kommet ud så har han 16 tænder Men har det også lidt sådan at der kan da ikke blive ved med at komme tænder.

Men tak for svar tøser. Nu er han smidt i seng på et skud pano og så håber vi på en rolig nat

Joan

Anmeld

11. oktober 2008

linemus

Altså hvormange tænder de lige skal have nu her, tror jeg ikke, der er regler for. Men jeg ved, at små børn skal have 20 tænder. Det havde Sebastian første gang han var rigtigt ved tandlægen. Han var vel omkring 2-2,5 år. 

Her har Signe munden fuld af tænder (aner ikke hvormange der er), mens Nanna stadig står i stampe omkring de 8 stykker, tror jeg (har ikke kigget i et stykke tid).

Knus Line

Anmeld

12. oktober 2008

birgittemarie

NM har kun 6. 2 forneden og 4 foroven  

Knus Birgitte

Anmeld

12. oktober 2008

ivfmarie

Her er der ankommet fire foroven, og to forneden... OG så er der de ondeste kindtænder på vej!!! Jeg tror faktisk at der er brudt 4 stk igennem her indenfor 14 dage - det er bestem ikke gået stille for sig!!!
Det er da egentlig lidt sjovt at der ikke kommer nogen naboer til de ensomme to i undermunden? Han ligner sgu en kanin!!

Anmeld

12. oktober 2008

Lise

Her er nummer 13 og 14 netop brudt igennem... tror måske også at 15 og 16 er lige på trapperne. Hold op hvor jeg glæder mig til at kunne tælle 20 bisser, for så kan han ikke længere bruge dén undskyldning når han skriger om natten, som f.eks. da han fik hysterisk anfald kl 23:30 igår..

Anmeld

12. oktober 2008

Plysbjørnen

Laura har 9 tænder.

4 fortænder foroven, 2 kindtænder og slutteligt 3 fortænder for neden...

Betina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.