hjælp til skolkopper..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2011

lucas<3

SussieThyssen skriver:

Det bedste du kan gøre er rent faktisk at hive al tøjet af ham, og så tage en sigte og putte lidt af melet i og drysse det ud over kroppen på ham..og så forsigtigt gnide det ind i alle folder og sprækker.
Gør det et par gange om dagen eller 3, eller som du nu synes, han trænger.
Har I det godt varmt hjemme ved jer, så lad være med at give ham alt for tætsluttende tøj på, så blærer og sår får så meget luft som overhovedet muligt.
Og har han mange i ble-området, så lad ham ligge og lufte måsen godt nogle gange om dagen

det vel jeg prøve i morgen. syns bare det er så skide synd for ham for der kommer fler og fler og støre og støre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2011

lucas<3

SussieThyssen skriver:

Drys ham over det hele med kartoffelmel..og hold lidt øje med dem, der er gået hul på.
begynder de at se betændte ud, så smør med lidt klorhexidinsalve, du kan få på apoteket. Det skal endelig ikke dækkes til.
Klip så vidt muligt neglene korte på trolden, så der ikke bliver kløet hul i blærerne.
Kartoffelmelet vil tørre blærerne ud og hurtigt får dem til at danne sårskorper. Iøvrigt går der hul på dem, det kan man ikke undgå, det er derfor de danner sår.
Sørg for at den bette får rigeligt at drikke, så som saft, kold kamillete og såmænd også gerne is eller yougurt, for de har nemlig skoldkopper overalt, også i halsen. så det køler dejligt med noget koldt.
Hold lidt øje med temperaturen.
God bedring.

Kærligst
Sussie

må han godt få is..? og hvilken hvis det er..

Anmeld

13. marts 2011

SussieThyssen

luppe-laban skriver:

det vel jeg prøve i morgen. syns bare det er så skide synd for ham for der kommer fler og fler og støre og støre.

Ja, det er ikke sjovt for dem, kan tydeligt huske mine egne 3 OG mig selv...man ligner ved Gud noget, der har pest.
Men trøst dig med, at han er så lille, så er det ikke nær så slemt, som hvis de er lidt ældre...eller guderne forbyde det, voksen

Anmeld

13. marts 2011

lucas<3

SussieThyssen skriver:

Ja, det er ikke sjovt for dem, kan tydeligt huske mine egne 3 OG mig selv...man ligner ved Gud noget, der har pest.
Men trøst dig med, at han er så lille, så er det ikke nær så slemt, som hvis de er lidt ældre...eller guderne forbyde det, voksen

ja det e r godt han får det nu. har hørt det er slemt når de bliver voksne..

Anmeld

13. marts 2011

SussieThyssen

luppe-laban skriver:

må han godt få is..? og hvilken hvis det er..

Hvis du har en fryser, så køb lidt blandet sød saft eller andet natursaft og lav lidt saftevand, som du så fryser ned i nogle små bøtter, hvis du har det.
Du kan såmænd også godt købe nogle helt almindelige sodavandsis, fx fulur-is.
Jeg synes ikke man skal tage så strengt på det, når de er syge.
Mine har altid fået is, når de var syge, det kvikker op og kølner.
Lidt godt skal man jo have det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.