hjælp til skolkopper..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.193 visninger
14 svar
0 synes godt om
13. marts 2011

lucas<3

heej piger..

min dreng på lidt over 7 måneder har fået skolkopper og er virkelig bange for jeg ikk gør det rigtige med og passe og pleje det. der er nogle a hans knopper der er gået hul på og kommer væske ud. fik afvide at de får grimme ar a det hvis der kommer hul på det.. hjælp piger..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2011

afrobabies

luppe-laban skriver:

heej piger..

min dreng på lidt over 7 måneder har fået skolkopper og er virkelig bange for jeg ikk gør det rigtige med og passe og pleje det. der er nogle a hans knopper der er gået hul på og kommer væske ud. fik afvide at de får grimme ar a det hvis der kommer hul på det.. hjælp piger..

Prøv om der evt. kunne være noget creme eller salve, som man kan smøre på, så det ikke klør så meget...

Anmeld

13. marts 2011

lucas<3

victoria2008 skriver:

Prøv om der evt. kunne være noget creme eller salve, som man kan smøre på, så det ikke klør så meget...

har købt noget på apoteket men ved ikk om det hjælper..

Anmeld

13. marts 2011

Mama3

jeg har lige hørt at man skal duppe dem med kartoffelmel ved ikke om det virker med prøv det, ellers ar apoteket en rigtig go spray fra a-derma som er super til skoldkopper fordi den går ind og udtørre dem

Anmeld

13. marts 2011

SussieThyssen

luppe-laban skriver:

heej piger..

Drys ham over det hele med kartoffelmel..og hold lidt øje med dem, der er gået hul på.
begynder de at se betændte ud, så smør med lidt klorhexidinsalve, du kan få på apoteket. Det skal endelig ikke dækkes til.
Klip så vidt muligt neglene korte på trolden, så der ikke bliver kløet hul i blærerne.
Kartoffelmelet vil tørre blærerne ud og hurtigt får dem til at danne sårskorper. Iøvrigt går der hul på dem, det kan man ikke undgå, det er derfor de danner sår.
Sørg for at den bette får rigeligt at drikke, så som saft, kold kamillete og såmænd også gerne is eller yougurt, for de har nemlig skoldkopper overalt, også i halsen. så det køler dejligt med noget koldt.
Hold lidt øje med temperaturen.
God bedring.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. marts 2011

SussieThyssen

luppe-laban skriver:

har købt noget på apoteket men ved ikk om det hjælper..

Det hjælper ikke en bønne...det bedste du kan bruge er kartoffelmel.

Anmeld

13. marts 2011

TbCp

SussieThyssen skriver:

Det hjælper ikke en bønne...det bedste du kan bruge er kartoffelmel.

Enig

Anmeld

13. marts 2011

SussieThyssen

TbCp skriver:

Enig

Hvis man selv har prøvet at have skoldkopper som voksen, så har man fundet ud af at, hverken zinkliniment eller andet virker..men kartoffelmel tager kløen, næsten omgående..og så kølner det så dejligt.
Sjovt i grunden at så billigt og simpelt et middel er SÅ effektivt

Anmeld

13. marts 2011

lucas<3

SussieThyssen skriver:

Drys ham over det hele med kartoffelmel..og hold lidt øje med dem, der er gået hul på.
begynder de at se betændte ud, så smør med lidt klorhexidinsalve, du kan få på apoteket. Det skal endelig ikke dækkes til.
Klip så vidt muligt neglene korte på trolden, så der ikke bliver kløet hul i blærerne.
Kartoffelmelet vil tørre blærerne ud og hurtigt får dem til at danne sårskorper. Iøvrigt går der hul på dem, det kan man ikke undgå, det er derfor de danner sår.
Sørg for at den bette får rigeligt at drikke, så som saft, kold kamillete og såmænd også gerne is eller yougurt, for de har nemlig skoldkopper overalt, også i halsen. så det køler dejligt med noget koldt.
Hold lidt øje med temperaturen.
God bedring.

Kærligst
Sussie

tusind tark søde sussie det vel jeg prøve. er bare sådan en hønemor over for ham..

men da lige købe noget kartoffel mel i morgen. skal der bare drysset på lidt og hvor mange gange om dagen..?

Anmeld

13. marts 2011

SussieThyssen

luppe-laban skriver:

tusind tark søde sussie det vel jeg prøve. er bare sådan en hønemor over for ham..

men da lige købe noget kartoffel mel i morgen. skal der bare drysset på lidt og hvor mange gange om dagen..?

Det bedste du kan gøre er rent faktisk at hive al tøjet af ham, og så tage en sigte og putte lidt af melet i og drysse det ud over kroppen på ham..og så forsigtigt gnide det ind i alle folder og sprækker.
Gør det et par gange om dagen eller 3, eller som du nu synes, han trænger.
Har I det godt varmt hjemme ved jer, så lad være med at give ham alt for tætsluttende tøj på, så blærer og sår får så meget luft som overhovedet muligt.
Og har han mange i ble-området, så lad ham ligge og lufte måsen godt nogle gange om dagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.