hvad må min datter få, på 4 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2011

Mor1012

misslea skriver:

Hejsa...

Min SP har sat mig rigtig godt ind i det, og det ser overordnet sådan her ud!!!

4 mdr:

Grød: Hirse, majs, boghvede og risgrød!

Grøntsager: Kartoffel, gulerod, blomkål, broccoli, spuash, græskar, persillerod, pastinak, jordskokker og kålrabi.

Frugt: æble, pære, banan og fersken.

6 mdr:

grød: havre,fuldkorn,øllebrød og byggrød.

Grøntsager: Spinat, grønkål, rosenkål, ærter, bønner, kogt rødbede, auberginer, selleri, majs og persille.

Frugt: Melon, kiwi, svesker, abrikos, blommer, bær, avokado og pressede citrus frugter.

..... Håber det gav et overblik. selvfølgelig kan man give lidt sveskemos for at holde gang i mavsen, det har jeg også gjort, selvom der står at det er fra 6 mdrs. alderen.

Jeg startede med én grød, og da Wilma havde vænnet sig til den, så gav jeg hende en ny slags. Efter ca. 14 dage begybdte vi på kartoffelmos med div. grøntsager.

Min SP sagde, at hvis ens barn har problemer med hård mave, så skal man ike give for meget risgrød, banan og gulerod, da det kan virke forstoppende! Hirsegrøden er super rig på vitaminer.....

Nårh.. men det var ca. dét.... Du er velkommen til at spørge mere....

hejs

OK MEN , koger man så æble eller andet, til mos ? skal der sukker i , eller er det bare æble most og det det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2011

Mor1012

Emilie begyndte på grød for ca 2 uger siden, halv anden uge siden. hun får det hver dag, hun har fået Sviske på glas, og pære banan på glas osv på glas. Og så har hun fået Hjemmelavet Majsgrød og hirse (bland selv)

Er det for meget? altså jeg startede ud de første 3 dage med at hun fik sviske og pære banan for tyndet med vand og så er hun begyndt at smage de andre produkter, og nu spiser hun ca 1dl majsgrød om morgenen og 1 halv dl frugt grød om eftermiddag ( hun får stadig 5 flasker på140ml dagligt)

Anmeld

13. marts 2011

Mor1012

Emilie begyndte på grød for ca 2 uger siden, halv anden uge siden. hun får det hver dag, hun har fået Sviske på glas, og pære banan på glas osv på glas. Og så har hun fået Hjemmelavet Majsgrød og hirse (bland selv)

Er det for meget? altså jeg startede ud de første 3 dage med at hun fik sviske og pære banan for tyndet med vand og så er hun begyndt at smage de andre produkter, og nu spiser hun ca 1dl majsgrød om morgenen og 1 halv dl frugt grød om eftermiddag ( hun får stadig 5 flasker på140ml dagligt)

Anmeld

14. marts 2011

misslea

Emilie2010 skriver:

hejs

OK MEN , koger man så æble eller andet, til mos ? skal der sukker i , eller er det bare æble most og det det ?

Jep... du koger dem....!!

Du kan også mose fx. en frisk BLØD og MODEN pære og give det direkte i grøden.

Jeg gjorde dét, at jeg skrællede tre store pære, skar dem ud i tern og kogte dem i vand, som lige dækkede dem. Da de var blevet helt møre, puttede jeg dem i mini-hakkeren (kan også bruge stavblender) og vupti, så er frugtmosen færdig. Så puttede jeg dem i små beholderen og i fryseren. Hver aften tager jeg en beholder ud, så jeg har til dagen efter....

Nej... jeg ville ikke putte sukker i....!!! Mosen er sød nok i sig selv, og der er slet ingen grund til, at så sma børn skal have sukker...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.