Emilie 4mdr gammel, skal man skifte erstatning???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.254 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. marts 2011

Mor1012

vi bruger Allomin syrnet ( da hun helt fra 6ugers alderen har døjet Lidt med maven )

men er det ikk noget med at babyer skal skifte erstatnings pulver når de bliver 4 mdr

Knus Rebecca

OBS: en lille ting mere, når de er 4mdr, så behøver man ikke koge vandet mere til flasker ? og andet.. kan man ik bare ta det Lige fra hanen ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2011

Oxydation

Emilie2010 skriver:

vi bruger Allomin syrnet ( da hun helt fra 6ugers alderen har døjet Lidt med maven )

men er det ikk noget med at babyer skal skifte erstatnings pulver når de bliver 4 mdr

Knus Rebecca

OBS: en lille ting mere, når de er 4mdr, så behøver man ikke koge vandet mere til flasker ? og andet.. kan man ik bare ta det Lige fra hanen ???

Hejsa

Det er fra de er 6 måneder med allomin at de skal skifte

Ang vandet fik jeg af vide af sundhedsplejersken at hvis man havde glemt at koge vand, eller noget andet var galt måtte man gerne ta fra hanen, men aller helst kogt vand

Anmeld

13. marts 2011

Mor1012

Oxydation skriver:

Hejsa

Det er fra de er 6 måneder med allomin at de skal skifte

Ang vandet fik jeg af vide af sundhedsplejersken at hvis man havde glemt at koge vand, eller noget andet var galt måtte man gerne ta fra hanen, men aller helst kogt vand

okii tak

men man kan ikke få noget allomin til 6 mdr og op.. de hedder bare allomin 1 og syrnet ?? mener jeg

Anmeld

13. marts 2011

Zeus

Vi giver syrnet allomin og Hipp, og vi fortsætter bare med dem.. Hun blev 4 mdr for et par uger siden, og har fået af vide, at der ikke er den store forskel alligevel

Anmeld

13. marts 2011

Oxydation

Emilie2010 skriver:

okii tak

men man kan ikke få noget allomin til 6 mdr og op.. de hedder bare allomin 1 og syrnet ?? mener jeg

jeg ved i hvert fald at der er allomin 2 også

Anmeld

13. marts 2011

2babygirls

Emilie2010 skriver:

Knus Rebecca

ved 0-6 mdr hedder det allomin 1

ved 6 + mdr hedder der allomin 2

Du kan give det syrnet hvis du heller vil det, men ellers bare bruge det når maven er træg.

Og jo, har også hørt at når de er over de 4 mdr, behøver du ikke koge vandet først.

Anmeld

13. marts 2011

Zeus

Emilie2010 skriver:

Knus Rebecca

Forresten.. Vi fik af vide at Sp, at vi ikke måtte give syrnet allomin alene, da der ikke var nok næringstoffer i? Det er derfor vi også giver Hipp oveni..  

Anmeld

13. marts 2011

LilyMarleen

Altså vi giver Alexander Beauvais modermælk syrnet, det skulle være det samme som Allomin. Det må han godt få !

"Modermælkserstatning syrnet med reduceret ph-værdi kan gives som eneste erstatning de første 4-6 måneder og derefter som tilskud til barnets øvrige kost."

Jeg tror da ikke at jeg også skal skifte vel ???

Nu blir jeg da helt i tvivl

Anmeld

13. marts 2011

Clisolka

Emilie2010 skriver:

Knus Rebecca

Det kommer helt an på hvilket pulver man giver - f.eks. behøver jeg ikke skifte pulver, da jeg giver Nan1 og har gjort det fra starten (der er ikke den store forskel på Nan1 og Nan2). 

Vores SP har også sagt at vi ikke behøves koge vandet mere... Men jeg fortsætter lidt endnu 

Anmeld

13. marts 2011

Mor1012

Zeus skriver:

Forresten.. Vi fik af vide at Sp, at vi ikke måtte give syrnet allomin alene, da der ikke var nok næringstoffer i? Det er derfor vi også giver Hipp oveni..  

okay super det vil jeg lige vende med min Sp knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.