Hvordan varmer i sutteflaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2011

Zeus

ChipChap skriver:

hmm er det ikk på strøm?

Hvad gør i når i skal være væk hjemmefra?

Jeg ved der er både til strøm, bilen, batteri og uden, men hvilke der er bedst, ved jeg ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2011

Maja_4000

Jeg varmer bare flasken for meget hjemmefra og så i sådan en termo-pose som fulgte med pusletasken .. Så holder den sig varm i laaang tid .. Pulveret kommer jeg selvfølgelig først i når den skal bruges 

Anmeld

13. marts 2011

SpunkenJo

Her plejede jeg at blande et koncentrat af mme, stillede det i køleskabet, og så var der flasker til hele dagen.

Når så jeg sku på tur, tog jeg en af flaskerne med, havde en termokande med med kogt varmt vand, og supplerede det varme vand i den kolde flaske, så mængden af vand og ulver nu passede sammen.

Gav det mening?

Det er ihvertfald meget nemt, og så er flasken klar NU, fremfor om 10-15 minutter som det nemt kan tage når man lægger en kold flaske i varmt vand.....

Men tricket med det kolde koncentrat og det varme vand, skal man øve sig lidt i, til man finder det rette forhold på kold og varmt, til babylun
- Så øv jer hjemme....

Knus Jo

Anmeld

13. marts 2011

Lou87

ChipChap skriver:

Vi skal på skov-tur med familien her i næste weekend, og bebsen er begyndt på modermælkserstatning ...så tænker lidt hvordan filan skal man varme flasken op? Det er lidt noget andet end at tage brystet frem .

Hvad gør i ?

Hej!

Ved ikk li hvad du har fået af svar..
Men alt efter om i er tæt på jeres bil, så er en flaskevarmer med bil/auto stik nok bedst og billigst i længden (self hvis i tit ska på sådanne ture.)
Men hvis du er langt fra bil og lign, så vil jeg sige at en Ilamo flaske er det mest optimale.. den har jeg også selv.
Det er en sutteflaske hvor du putter en patron op i bunden af den og så drejer man bare en enkelt gang for at "aktivere" patronen.. Og den bliver så varm i løbet af små 4 min og varmer mælken op.

Hvis jeg sku væk mange timer tog jeg bare en flaske vand med til lige og skylle efter i Ilamo flasken når det var opvarmet. Og hældte mælken på en anden flaske.
Så skal du bare huske ekstra patroner! Og de har tit udsolgt af dem, så køb godt ind når du finder en butik der har dem hjemme - blot til info

Anmeld

13. marts 2011

Hvem?

Vi skal på skov-tur med familien her i næste weekend, og bebsen er begyndt på modermælkserstatning ...så tænker lidt hvordan filan skal man varme flasken op? Det er lidt noget andet end at tage brystet frem .

Hvad gør i ?

Herhjemme er det også flaskebørn og jeg har altid også herhjemme to termokander - 1 med kold kogt vand og 1 med varm kogt vand også en bøtte med pulver, det gør det super nemt li at mixe en flaske sammen, også om natten og dermed får du også så frisk en flaske som overhovedet muligt, jeg er ikke tilhænger af at lave "flasker i forvejen" som så varmes op.

Anmeld

13. marts 2011

Ni-ko-li-ne

SpunkenJo skriver:

Her plejede jeg at blande et koncentrat af mme, stillede det i køleskabet, og så var der flasker til hele dagen.

Når så jeg sku på tur, tog jeg en af flaskerne med, havde en termokande med med kogt varmt vand, og supplerede det varme vand i den kolde flaske, så mængden af vand og ulver nu passede sammen.

Gav det mening?

Det er ihvertfald meget nemt, og så er flasken klar NU, fremfor om 10-15 minutter som det nemt kan tage når man lægger en kold flaske i varmt vand.....

Men tricket med det kolde koncentrat og det varme vand, skal man øve sig lidt i, til man finder det rette forhold på kold og varmt, til babylun
- Så øv jer hjemme....

Knus Jo

men det må man ikke med almindelig MME... det skal stå på køl indtil det skal bruges, uanset om det er koncentreret eller ej...

Anmeld

13. marts 2011

SpunkenJo

Ni-ko-li-ne skriver:

men det må man ikke med almindelig MME... det skal stå på køl indtil det skal bruges, uanset om det er koncentreret eller ej...

Det forstår jeg ikke?

Jeg havde blandet koncentratet på kogt vand, sat det på køl, og taget dem med helt kolde, og så hældte jeg varmt (kogt) vand oveni for at få den rette temp.

Må man ikke det? og hvorfor egentlig ikke?

Anmeld

13. marts 2011

Ni-ko-li-ne

SpunkenJo skriver:

Det forstår jeg ikke?

Jeg havde blandet koncentratet på kogt vand, sat det på køl, og taget dem med helt kolde, og så hældte jeg varmt (kogt) vand oveni for at få den rette temp.

Må man ikke det? og hvorfor egentlig ikke?

fordi det er mælk og mælk skal holdes på køl. Godt nok er flaskerne steriliseret osv... men der er altid bakterier i alligevel og disse bakterier får så mulighed for at ligge og gro i flasken når den ikke er på køl..

og mælken bliver jo sur når den ikke er på køl, ikke i løbet af 5 minutter men hvis der går timer gør den...

det står også på pakken... og hos sst kan man sikkert også læse noget om det

Anmeld

13. marts 2011

kamtok

Jeg har været rigtig meget ud med min dreng, og jeg har altid haft kogende vand i en REN termoflaske. Selve flasken er der koldt kogt vand i, og så hælder jeg lidt af det kolde ud og hælder varmt vand på, tilsætter pulver og vupti så er flasken klar. 
Du kan også tage både varmt og koldt kogt vand med, og så blande det, så du har mulighed for at mixe lidt, hvis det nu skulle blive enten for varmt eller koldt i første forsøg. 
Han er aldrig blevet syg af det og har aldrig brokket sig over det.

Anmeld

13. marts 2011

kamtok

SanneBoe skriver:

Herhjemme er det også flaskebørn og jeg har altid også herhjemme to termokander - 1 med kold kogt vand og 1 med varm kogt vand også en bøtte med pulver, det gør det super nemt li at mixe en flaske sammen, også om natten og dermed får du også så frisk en flaske som overhovedet muligt, jeg er ikke tilhænger af at lave "flasker i forvejen" som så varmes op.

Præcis det samme som vi gør, når vi skal ud på tur.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.