Drenge i pigernes omklædning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.290 visninger
20 svar
0 synes godt om
12. marts 2011

Anonym trådstarter

Hvad synes I er aldersgrænsen?

Når nu en mor har sin dreng med i svømmehal alene, hvor gammel skal han så være før det er "forkert" at han er med i pigernes omklædning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

Marco2

I Forum Horsens må børn over 8 år ikke komme i modsat køns omklædningsrum, men jeg synes godt nok det er tidligt for et barn at skulle alene i omklædningsrummet hvis ikke der er en forælder af samme køn med. Så 10 år måske?

AG

Anmeld

12. marts 2011

Fru Dinesen

I vores svømmehal er der sat en grænse der hedder 7 år for begge køn 

Det syndes jeg er en go grænse, der kan man jo også selv tage tøj på vaske sig og alt sådan noget ....

Vores søn nægter at klæde om med tøser for de må ik se hans numse han er lige knap 6 år 

Knus Linda 

Anmeld

12. marts 2011

Anonym trådstarter

Marco2 skriver:

I Forum Horsens må børn over 8 år ikke komme i modsat køns omklædningsrum, men jeg synes godt nok det er tidligt for et barn at skulle alene i omklædningsrummet hvis ikke der er en forælder af samme køn med. Så 10 år måske?

AG

Jeg er lidt splittet fordi jeg egentlig ikke ville bryde mig om at der var en 10 årig når jeg skulle klæde om, men omvendt virker en 8 årig for lille til at være alene i herrernes

Anmeld

12. marts 2011

Marco2

Anonym skriver:

Jeg er lidt splittet fordi jeg egentlig ikke ville bryde mig om at der var en 10 årig når jeg skulle klæde om, men omvendt virker en 8 årig for lille til at være alene i herrernes

ja netop. Den er lidt svær.

Sidst jeg var der måtte jeg hjælpe en fremmed pige på 8 år i omklædningsrummet fordi hun var der alene med sin far. Og jeg synes hun virkede alt for ung til at være alene og selv skulle finde ud af at låse skabe mm. Men faderen ku' jo ikke gøre andet når reglerne er sådan. Så han stod udenfor og spurgte om jeg ville hjælpe hans datter, og så ville han stå på den anden side og tage imod. 

Men på den anden side tror jeg lidt som dig at jeg selv ville ha' det lidt underligt hvis jeg skulle gå i bad med en 10-årig dreng. Så den er svær.

AG

Anmeld

12. marts 2011

Anonym trådstarter

Marco2 skriver:

Sidst jeg var der måtte jeg hjælpe en fremmed pige på 8 år i omklædningsrummet fordi hun var der alene med sin far. Og jeg synes hun virkede alt for ung til at være alene og selv skulle finde ud af at låse skabe mm. Men faderen ku' jo ikke gøre andet når reglerne er sådan. Så han stod udenfor og spurgte om jeg ville hjælpe hans datter, og så ville han stå på den anden side og tage imod. 

Men på den anden side tror jeg lidt som dig at jeg selv ville ha' det lidt underligt hvis jeg skulle gå i bad med en 10-årig dreng. Så den er svær.

AG

Godt at du kunne hjælpe hende for det var da synd at hun skulle klare det selv

Anmeld

12. marts 2011

SpunkenJo

Marco2 skriver:

AG

Jeg har også assisteret en pige i omklædningsrummet, og det er da bare helt fint syns jeg.

Man møder da sjældent en som ikke lige vil give en hånd med at få det hele proppet i skabet, låse det osv. hvis der står en lille og har brug for det.

Jeg syns grænsen ved 8 år lyder meget fornuftigt. Også når man tænker på hvor tidligt nogen piger kommer i puberteten.
- Det er måske knap såsjovt at møde en klassekammerat af modsat køn i omklædningsrummet som 9-10 årig..... Jeg ku da ihvertfald ikke forestille mig det var en særlig fed situation 

Anmeld

12. marts 2011

Anonym trådstarter

Fru Dinesen skriver:

I vores svømmehal er der sat en grænse der hedder 7 år for begge køn 

Det syndes jeg er en go grænse, der kan man jo også selv tage tøj på vaske sig og alt sådan noget ....

Vores søn nægter at klæde om med tøser for de må ik se hans numse han er lige knap 6 år 

Knus Linda 

Men jeg tror bestemt ikke alle på 7 år, er modne nok til at skulle klare det selv. F.eks at gøre sig ordentligt ren i badet

Anmeld

12. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hvad synes I er aldersgrænsen?

Når nu en mor har sin dreng med i svømmehal alene, hvor gammel skal han så være før det er "forkert" at han er med i pigernes omklædning?

Uha...det er en svær en.
generelt vil jeg sige, at børn over 8 år ikke hører til i det modsatte køns omklædningsrum, især fordi pigerne i vore dage er utroligt tidligt udviklet, men...jeg ville have meget svært ved at sende min dreng alene ind i et omklædningsrum. Man hører om mange underlige tilfælde, hvor små drenge bliver udsat for de væmmeligste ting i sådan et herreomklædningsrum, så jeg ville helt sikkert ikke sende ham derind alene, hvad enten han var 8 eller 10 år. Så ville jeg sørge for at han fx havde en kammerat med eller et mandligt familiemedlem, alene ville jeg aldrig give lov til det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. marts 2011

Aves.

SussieThyssen skriver:

Uha...det er en svær en.
generelt vil jeg sige, at børn over 8 år ikke hører til i det modsatte køns omklædningsrum, især fordi pigerne i vore dage er utroligt tidligt udviklet, men...jeg ville have meget svært ved at sende min dreng alene ind i et omklædningsrum. Man hører om mange underlige tilfælde, hvor små drenge bliver udsat for de væmmeligste ting i sådan et herreomklædningsrum, så jeg ville helt sikkert ikke sende ham derind alene, hvad enten han var 8 eller 10 år. Så ville jeg sørge for at han fx havde en kammerat med eller et mandligt familiemedlem, alene ville jeg aldrig give lov til det.

Kærligst
Sussie

Meget enig...i vores svømmehal er der et familieomklædningsrum og der går jeg ind med mine drenge på 8 og 5 år..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.