8 ugers undersøgelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2011

Diana...

Marco2 skriver:

3 mdr. vaccinatione foretages af en sygeplejerske i vores lægehus, så der kommer man slet ikke til læge. tager en nak med lægen ved 5-mdrs tjekket … måske 

Ja her er det også hos sygeplejsken så det ville heller ikke kunne gøres sådan her. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

Diana...

Marco2 skriver:

Jamen lige præcist. Mente at kunne huske det fra sidst at det er lidt "en-sludder-for-en-sladder" undersøgelse. Og jeg har bare følt mig så "overflødig/til gene" de sidste par gange ved lægen af de der undersøgelser man "skal" til pga graviditet, at jeg ikke har lyst til at tage afsted. Så jeg har ikke været afsted til 8-ugers. Men min fødsel var jo også ubesværet, blev ikke syet og bløder ikke, så går ud fra at alt er som det skal være. Og prævention kan jeg google mig frem til, hvis der er noget jeg skulle være i tvivl om der. MHT det … hvad har I andre valgt?

Manden skal have snittet her. Så jeg skal ikke have noget 

Anmeld

12. maj 2011

Mettemus

Jamen lige præcist. Mente at kunne huske det fra sidst at det er lidt "en-sludder-for-en-sladder" undersøgelse. Og jeg har bare følt mig så "overflødig/til gene" de sidste par gange ved lægen af de der undersøgelser man "skal" til pga graviditet, at jeg ikke har lyst til at tage afsted. Så jeg har ikke været afsted til 8-ugers. Men min fødsel var jo også ubesværet, blev ikke syet og bløder ikke, så går ud fra at alt er som det skal være. Og prævention kan jeg google mig frem til, hvis der er noget jeg skulle være i tvivl om der. MHT det … hvad har I andre valgt?

Nuva-ring. Den fungerer upåklageligt, og så kan jeg flytte rundt på de røde lejesvende når de ikke lige passer ind i skemaet. Har fået en recept med fra lægen, så nu skal jeg bare have dem hentet. Indtil videre kører vi stadig med kondomer

Anmeld

12. maj 2011

AnneBJ

Lægen skal selv stikke Felix -han bookede en dobbelttid til os sidst vi var dernede. Jeg nøjes bare med det så, fik taget celleskrab for ikke ret længe siden nemlig og kan godt vente med præventionssnakken - kan stadig ikke forestille mig at skulle dyrke sex igen nogensinde.. 

Tak for inputs'ne

Anmeld

12. maj 2011

IAH

Marco2 skriver:

Jeg syntes også det var ret ligegyldigt.. Og jeg havde selv genoptaget p-pillerne. Jeg er et kludrehoved til at huske dem, så måske er nuvaringen en løsning... Men otteugers tjekket gav mulighed for at få vejet bebsen på en korrrekt vægt, det var trods alt en fordel.

Anmeld

12. maj 2011

Sofia

Diana... skriver:

Ja jeg kom afsted, men kun fordi jeg begynd at få så ond nederst i maven altså helt nede. Men det er var mine mave muskler der stadig var ømme. Men ellers så alt ud som det skulle. Og hun ville enda skrive en henvisning til min mand så han kan få snittet så vi ikke skulle betale 8000 men 3600 så det er jo bare SÅ fedt. Selv om jeg godt nok har det svært ved at hun er min sidste lille baby 

Diana, du lyder til gerne at ville flere børn, nogen særlig grund til at nadia bliver din sidste? Håber det er okay jeg spørger

Anmeld

12. maj 2011

PeruBaby

Diana, du lyder til gerne at ville flere børn, nogen særlig grund til at nadia bliver din sidste? Håber det er okay jeg spørger

Jeg sad lige og tænkte på det samme, da jeg læste dit indlæg, Diana...

Anmeld

13. maj 2011

CA

Mettemus skriver:

Nuva-ring. Den fungerer upåklageligt, og så kan jeg flytte rundt på de røde lejesvende når de ikke lige passer ind i skemaet. Har fået en recept med fra lægen, så nu skal jeg bare have dem hentet. Indtil videre kører vi stadig med kondomer

Nuva-ring? Det tror jeg ikke jeg har hørt om. Vil du forklare? 

Her bruger vi kondom og jeg synes altså bare det er noget juks! Men alle de der hormoner har jeg altså heller ikke lyst at sluge. Snakkede med lægen om de forskellige muligheder, og da jeg tilsidst spurgte hende om jeg ikke helt ærligt bare kom til at fungere som giftbeholder, sagde hun "jo, og I kan jo også bare bruge kondom" 

Anmeld

13. maj 2011

Mettemus

Carina87 skriver:

Nuva-ring? Det tror jeg ikke jeg har hørt om. Vil du forklare? 

Her bruger vi kondom og jeg synes altså bare det er noget juks! Men alle de der hormoner har jeg altså heller ikke lyst at sluge. Snakkede med lægen om de forskellige muligheder, og da jeg tilsidst spurgte hende om jeg ikke helt ærligt bare kom til at fungere som giftbeholder, sagde hun "jo, og I kan jo også bare bruge kondom" 

Nuva-ringen hedder også p-ring i daglig tale. Det er en lille gummiring og den kan ikke mærkes eller sidde forkert. Den skal puttes op, og fungerer så på samme måde som p-piller. Den skal sidde i tre uger hvor den frigiver hormoner, og så tager man den ud i en uge ligesom p-pillepause hvor man så får menstruation. Fordi den sidder og virker lokalt er der færre hormoner i end i p-pillerne. Men det er stadig hormoner, så hvis du ikke er vild med dem, er det nok alligevel løsningen. Men jeg vil sige at jeg har fået grønt lys til at bruge dem selvom jeg stadig ammer, netop fordi der ikke er ret mange hormoner i. De koster ca. 100 kr pr stk. Jeg synes de er ret geniale fordi man ikke skal huske dem hver dag, men kun to-tre gange i måneden. Der findes desuden en sms-service så man får en besked når det er tid til at skifte.

Jeg synes det er det smarteste jeg er kommet forbi på markedet, fordi man stadig kan styre sin menstruation, men ikke skal huske den hver eneste dag. Bonus har for mig desuden vbæret mens der ma´x varer tre dage

Anmeld

14. maj 2011

Malonde1985

Jeg har heller ik været til tjek, men må jo nok hellere få booket en tid!

Jeg vil ha spiral igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.