Carina87 skriver:
Nuva-ring? Det tror jeg ikke jeg har hørt om. Vil du forklare?
Her bruger vi kondom og jeg synes altså bare det er noget juks! Men alle de der hormoner har jeg altså heller ikke lyst at sluge. Snakkede med lægen om de forskellige muligheder, og da jeg tilsidst spurgte hende om jeg ikke helt ærligt bare kom til at fungere som giftbeholder, sagde hun "jo, og I kan jo også bare bruge kondom"
Nuva-ringen hedder også p-ring i daglig tale. Det er en lille gummiring og den kan ikke mærkes eller sidde forkert. Den skal puttes op, og fungerer så på samme måde som p-piller. Den skal sidde i tre uger hvor den frigiver hormoner, og så tager man den ud i en uge ligesom p-pillepause hvor man så får menstruation. Fordi den sidder og virker lokalt er der færre hormoner i end i p-pillerne. Men det er stadig hormoner, så hvis du ikke er vild med dem, er det nok alligevel løsningen. Men jeg vil sige at jeg har fået grønt lys til at bruge dem selvom jeg stadig ammer, netop fordi der ikke er ret mange hormoner i. De koster ca. 100 kr pr stk. Jeg synes de er ret geniale fordi man ikke skal huske dem hver dag, men kun to-tre gange i måneden. Der findes desuden en sms-service så man får en besked når det er tid til at skifte.
Jeg synes det er det smarteste jeg er kommet forbi på markedet, fordi man stadig kan styre sin menstruation, men ikke skal huske den hver eneste dag. Bonus har for mig desuden vbæret mens der ma´x varer tre dage
Anmeld