8 ugers undersøgelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.249 visninger
22 svar
0 synes godt om
12. marts 2011

Marco2

Er det noget man SKAL til?

Altså jeg havde jo en nem fødsel og alt fungerer som det plejer i den nederste region. Så kan man ikke bare springe den over?

Hvad er det der sker ved den? Sidst blev jeg syet så det var jo meget rart at få tjekket og så snakkede min læge prævention. Men denne gang føler jeg det er spild af tid hvis ikke der skal ske noget specielt …

Og kæresten klager ikke over manglende bækkenmuskler, så der er heller ingen probs …

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

Diana...

Jeg har tænkt præcis det samme og har faktisk heller ikke bestilt tid selv om det over 8 uger siden. Jeg ved faktisk ikke om det er noget man skal, jeg føler også at det hele er som det skal være. 

Anmeld

12. marts 2011

DK

Altså man bestemmer jo selv om man vil... men tænker at lægen da nok insisterer! Også bare for at se om livmoderen er det normale sted og af normal størrelse igen og den slags...?!? -Jeg ved det ikke...

Richard skal til 5-ugers undersøgelse på onsdag (lægen har haft ferie i 14 dage) hvor han altså er 7 uger. Jeg regner med at han kan ordne mit 8 ugers tjek med det samme. Ikke at jeg glæder mig... Men det skal vel bare overståes?

Anmeld

12. maj 2011

AnneBJ

Diana og AG tog I til 8 ugers?

Min læge foreslog selv at jeg bare kunne vente til Felix' 3 mdr. vacc., og at GU bare kan laves hvis jeg ønsker det - ellers behøves det ikke... Egentlig passer det mig fint, men jeg ved ikke om jeg "bør" få det gjort?

Har ingen problemer downstairs, kan lave ophold i urinstrålen og føler alt er normalt..

Anmeld

12. maj 2011

Mettemus

AnneBJ skriver:

Min læge foreslog selv at jeg bare kunne vente til Felix' 3 mdr. vacc., og at GU bare kan laves hvis jeg ønsker det - ellers behøves det ikke... Egentlig passer det mig fint, men jeg ved ikke om jeg "bør" få det gjort?

Har ingen problemer downstairs, kan lave ophold i urinstrålen og føler alt er normalt..

Min undersøgelse viste sig mest at være en samtale. GU var kun på tale hvis jeg stadig blødte. Kunne godt have sprunget over det. Fik dog snakket prævention, og det var vist det eneste konstruktive der kom ud af det besøg - det kunne sagtens være ordnet over tlf

Anmeld

12. maj 2011

JonTri

Min læge insisterede på en GU, da jeg var afsted. Spurgte hvorfor det var SÅ vigtigt for dem, ar kigge dernede. Han sagde at de nogle gange opdagede at der var nedsunken livmoder - hvor kvinden ikke havde opdaget det. Sådan en skal jo "hænges" op igen og jo før jo bedre...

Men det er da frivilligt om man vil afsted - og flere steder er de stoppet med at lave GU... jeg synes nu det var dejligt, at gå derfra velvidende at livmutter er klar til en ny baby

Anmeld

12. maj 2011

CA

Jeg kom også afsted. Jeg synes det var rart lige at få tjekket at alt var okay. Samtidig tog hun celleskrab... Og ellers snakkede vi prævention og kom ikke frem til nogen løsning til os... Men er glad for jeg kom afsted. 

Anmeld

12. maj 2011

Marco2

Mettemus skriver:

Min undersøgelse viste sig mest at være en samtale. GU var kun på tale hvis jeg stadig blødte. Kunne godt have sprunget over det. Fik dog snakket prævention, og det var vist det eneste konstruktive der kom ud af det besøg - det kunne sagtens være ordnet over tlf

Jamen lige præcist. Mente at kunne huske det fra sidst at det er lidt "en-sludder-for-en-sladder" undersøgelse. Og jeg har bare følt mig så "overflødig/til gene" de sidste par gange ved lægen af de der undersøgelser man "skal" til pga graviditet, at jeg ikke har lyst til at tage afsted. Så jeg har ikke været afsted til 8-ugers. Men min fødsel var jo også ubesværet, blev ikke syet og bløder ikke, så går ud fra at alt er som det skal være. Og prævention kan jeg google mig frem til, hvis der er noget jeg skulle være i tvivl om der. MHT det … hvad har I andre valgt?

Anmeld

12. maj 2011

Marco2

AnneBJ skriver:

3 mdr. vaccinatione foretages af en sygeplejerske i vores lægehus, så der kommer man slet ikke til læge. tager en nak med lægen ved 5-mdrs tjekket … måske 

Anmeld

12. maj 2011

Diana...

Ja jeg kom afsted, men kun fordi jeg begynd at få så ond nederst i maven altså helt nede. Men det er var mine mave muskler der stadig var ømme. Men ellers så alt ud som det skulle. Og hun ville enda skrive en henvisning til min mand så han kan få snittet så vi ikke skulle betale 8000 men 3600 så det er jo bare SÅ fedt. Selv om jeg godt nok har det svært ved at hun er min sidste lille baby 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.