Hvor mange kg få I ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.130 visninger
18 svar
0 synes godt om
11. marts 2011

Zanda

Jordemoder siger ikke noget ,hvis kg er for meget`?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

Zanda

er det så domt sprødsmålved

Anmeld

11. marts 2011

Line Højdal

Skal lige forstå dit spørgsmål...

Spørger du til hvor meget vi har taget på, eller om hvad fostervægten er skønnet til??

Jeg har nu taget 15 kg på og er netop gået ind i uge 35 og både læge og jordemoder er fint tilfredse og mener ikke det er for meget... det er kun mig der synes det godt må stoppe her - nøj det er tungt

Min lille super mand er skønnet til 21-2300g, så han følger den gennemsnitslige vækstkurve, så det er også super fint

Line

Anmeld

11. marts 2011

birthee

Jeg har lige rundet de 11 kg jeg har taget på... Og baby blev skønnet til 2600 gram da jeg var 34+6... Så sådan ser det ud her hos mig...

Anmeld

11. marts 2011

Rødhætte

Jeg har taget 11 kg på og babyen er skønnet til 2300-2400 g

35+2

Anmeld

11. marts 2011

Zanda

Pipkukkeren skriver:

Skal lige forstå dit spørgsmål...

Spørger du til hvor meget vi har taget på, eller om hvad fostervægten er skønnet til??

Jeg har nu taget 15 kg på og er netop gået ind i uge 35 og både læge og jordemoder er fint tilfredse og mener ikke det er for meget... det er kun mig der synes det godt må stoppe her - nøj det er tungt

Min lille super mand er skønnet til 21-2300g, så han følger den gennemsnitslige vækstkurve, så det er også super fint

Line

Ja det jeg menner

Hvor meget I har taget på?

Anmeld

11. marts 2011

Zanda

Jeg har 26uger og 10kg på,

Anmeld

11. marts 2011

mortil4dejligepiger

Jeg er 33 uger henne og har taget 6 kg. på

Anmeld

12. marts 2011

Stine Raaholt

Jeg er i 28. uge og har taget 4 kilo på...

Det er meget individuelt hvor meget man tager på, som du kan se

det afhænger også af dit udgangspunk - altså din vægt før du blev gravid.

jeg mener at man i Danmark anbefaler:

hvis du vejer for meget inden du er gravid, skal du ikke tage mere end 8-10 kilo på i alt

hvis du har normal vægt inden du bliver gravid skal du tage mellem 12 og 15 kilo på

og hvis du vejer for lidt inden du bliver gravid skal du tage mellem 16 og 18 kilo på

håber det giver mening

Kram Stine

Anmeld

12. marts 2011

SimoneL

Jeg har 26uger og 10kg på,

Da jeg var i uge 26 havde jeg også taget knap 10 kilo på - og jeg syntes bare at det var rigtigt rigtigt meget!

Men nu, 10 uger senere, (er 35+5 i dag) ligger vægten på +11,5. På sidste de 10 uger har jeg derfor taget to kilo på.

Det er meget normalt at tage på "i ryk", altså at vægten ikke stiger jævnt under graviditeten.

Så at du har taget 10 kilo på nu betyder ikke, at du ender med at tage over 20 kilo på i alt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.