Gravid sammen med søster :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.937 visninger
22 svar
0 synes godt om
11. marts 2011

Anonym trådstarter

Heej..

Jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid, men min søster har også lige fundet ud af at hun er gravid

Jeg vil lige høre om der er andre der har prøvet at gå gravide med jeres søster eller andre familiemedlemmer i har tæt bånd til? Og hvad jeres erfaringer er med det?

Jeg tænker måske om den ene får mere opmærksomhed end den anden og sådan nogen ting ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

Happiness

Først tillykke med graviditeten

Min kusine er gravid og det samme med min moster. Så vi er 3 i familien der har termin indenfor 2 måneder   Har kun en papsøster, og hun er nu kun 16, så håber der går lidt tid før hun bliver gravid

Men det er dejligt at kunne dele graviditeten med familien, som går igennem det samme

Anmeld

11. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg var gravid samtidig med min søster - dog ikke meget tæt på hinanden. Jeg fødte i oktober, hvor hun efterfølgende fødte i april.

Vi har et tæt bånd sammen og det var super hyggeligt, at kunne have noget barsel sammen. Vi synes bare, at det var hyggeligt

Anmeld

11. marts 2011

muzen

jeg var 3 mdr efter min moster hun fødte i aug 08 og jeg i nov 08

min moster kunne næsten være min mor. men alligevel har vi fået et helt vildt bånd fordi vi kunne snakke med hinanden om gravidtet og her senere vores børn. mine lille kusine og min søn elsker hinanden og spørg tit til den anden, hvis der går for lang tid enden vi ser hinanden.

vi går også til baby svømning sammen, så det er vildt man kan få sådan et bånd til en der er så meget ældre og kun fordi vi blev gravid sammen.

så du skal glæde dig det er så dejligt og have en og følges med :-)

Anmeld

11. marts 2011

Anette&Sophia

Anonym skriver:

Heej..

Jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid, men min søster har også lige fundet ud af at hun er gravid

Jeg vil lige høre om der er andre der har prøvet at gå gravide med jeres søster eller andre familiemedlemmer i har tæt bånd til? Og hvad jeres erfaringer er med det?

Jeg tænker måske om den ene får mere opmærksomhed end den anden og sådan nogen ting ?

min søster havde termin igår, så hende kan jeg ikke rigtig følges med, men fandt ud af igår at der er en veninde tæt på os, som venter sig, og vi er næsten lige langt henne super hyggeligt..

Anmeld

11. marts 2011

mortil3trustrup

Anonym skriver:

Heej..

Min svigerinde og jeg var gravide sammen. Deres datter født d. 20/3 og min datter den 05/04. På den ene side var det okay da man ku dele de små bekymringer hun var første gangs fødende og jeg tredje. Men samtidig og sådan lidt underligt da vi ku risikerer at føde samtidig.Hvilket jeg og heller ikke de ønskede men pigerne har stor glæde af hinanden så på den måde var det godt.

Anmeld

11. marts 2011

N&J

Heej..

Min søster (6 år yngre end mig) blev gravid 3 mdr. før mig, begge vores graviditeter var uplanlagte, jeg syntes det var rigtig dejligt, da jeg ikke kendte mange der havde børn på det tidspunkt, vi snakkede sammen hver dag og brokkede os over smerter, snakkede om alle de underlige ting ens krop pludselig gjorde osv, men også om de dejlige spark i maven, bekymringer, men vi havde også ugentlig en diskussion (vi er jo søskene og hormonerne fløj), men jeg ville ikke have undværet for noget i verden at have været gravid samtidigt med min søster.

Mht. vores forældre var det lidt specielle i det, at jeg var enlig og boede i kbh, min søster var sammen med faren og boede i Esbjerg, hvor vores forældre boede, så når jeg kom hjem fik jeg ekstra opmærksomhed, hvilket min søster havde lidt svært ved, da børnene blev født var mine forældre lige glade for begge, men de har nok knyttet sig mere til min datter, da jeg nærmest boede ved dem de første par mdr. og derefter tog jeg ofte på flere dages besøg, hvilket fik min søster til at syntes at de bedre syntes om min datter - frem for hendes søn, og at de nærmest valgte hende frem for ham - når de begge var der, der har ført til konflikter mellem mig og min søster, mellem min mor/far og min søster, men vi har altid løst dem, og altid blevet gode venner igen, jeg ville ikke have følt det omvendt (hvis situationen er omvendt) men vi to er meget forskellige og hun er mere sensitiv omkring det end jeg er. 

Til gengæld var vi meget uenige og skændes ofte om opdragelsen i starten, mest fordi vi ikke ville gå ind og overtage hinandens roller når ungerne slog eller ligende, men vi satte os ned og snakkede om hvordan vi skulle gribe det an, og i dag ved vi hvor vores grænser går.. 

Men alt i alt, så tror jeg hverken min søster eller mig ville have undværet at have været gravide sammen eller at have fået børn så tæt på hinanden og vi er virkelige forskellige.. 

Vores børn er så glade for hinanden og opfører sig som søskende.. ;O)

Anmeld

11. marts 2011

Lolli

Jeg var gravid samtidig med min svigerinde. Det var super hyggeligt, vi havde termin 5 dage fra hinanden. Og nu hvor vi har født er det sjovt med to babyer der er lige gamle - det er vildt hvor forskellige de er. Der er ingen forskelsbehandling hos os.

Anmeld

11. marts 2011

eirene

Jeg blev gravid temmelig hurtigt, nåede ikke at få mens efter p-pillestop og da jeg var 4 måneder henne fortalte min søster at hun også var gravid og de havde prøvet i 2 år. Så hun var lidt træt af at jeg kunne gøre det så hurtigt, men det var superhyggeligt og vores drenge med 5 måneders mellemrum er utrolig glade for hinanden.

Anmeld

11. marts 2011

regalprime

*Tillykke med graviditeten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.