Nakkefoldscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

735 visninger
2 svar
0 synes godt om
11. marts 2011

akskovmose

Er skisme pludselig så nervøs, skal have lavet nakkefold d 25.3 dvs der er jeg 13+0 tænk hvis nu der er noget galt.. Min mand og jeg har taget stilling til hvad der skal ske hvis det viser sig at babyen ikke er som den skal være.. Ikke vores favorit beslutning, men en nødvendig beslutning. Vi skal ikke have babyen hvis nu, i værstefald... Vi har i forvejen 3 sunde og raske børn og vi magter ikke hvis vi skulle få et handicappet barn.. For fanden det er svært, for vi har den overbevisning at selvfølgelig kan man/vi give et handicappet barn et værdigt og godt liv, men hvad så med de 3 andre, NEJ, beslutningen er fast, og er taget.. Men et er at snakke om det sådan lidt fiktivt, et andet er hvis nu vi virkelig skal tage beslutningen... Og hvorfor skulle der være noget galt, jeg er i min bedste fødedygtige alder (29) så risikoen der er ikke øget.. vi må se hvad der sker d. 25..

en småforvirret 4. gangs gravid.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

Aagaard

akskovmose skriver:

Er skisme pludselig så nervøs, skal have lavet nakkefold d 25.3 dvs der er jeg 13+0 tænk hvis nu der er noget galt.. Min mand og jeg har taget stilling til hvad der skal ske hvis det viser sig at babyen ikke er som den skal være.. Ikke vores favorit beslutning, men en nødvendig beslutning. Vi skal ikke have babyen hvis nu, i værstefald... Vi har i forvejen 3 sunde og raske børn og vi magter ikke hvis vi skulle få et handicappet barn.. For fanden det er svært, for vi har den overbevisning at selvfølgelig kan man/vi give et handicappet barn et værdigt og godt liv, men hvad så med de 3 andre, NEJ, beslutningen er fast, og er taget.. Men et er at snakke om det sådan lidt fiktivt, et andet er hvis nu vi virkelig skal tage beslutningen... Og hvorfor skulle der være noget galt, jeg er i min bedste fødedygtige alder (29) så risikoen der er ikke øget.. vi må se hvad der sker d. 25..

en småforvirret 4. gangs gravid.. 

Jeg kender godt følelsen, vi har ikke fået tiden til scanning endnu (10+6 idag), men vi har snakket om det og vi har også besluttet at ikke få barnet hvis der er noget galt.
Vi tror simpelthen ikke på at vi har midlerne til at kunn hjælpe et evt. handikappet barn godt nok. Vi er begge studerende og det længe endnu.
Men jeg har tænkt på at beslutningen nok ikke er så let hvis man lige pludselig står i det og skal til at have foretaget en abort.....
Uhh det er altså en svær tanke!

Har i besluttet om hvor lavt tallet skal være for at i tager en abort? Hvor går grænsen?

Musling 

Anmeld

13. marts 2011

akskovmose

Grænsen for yderligere undersøgelser går vist ved 1:300, jeg sætter lige et link på jeg har set ved hillerød hospital 

http://www.hillerodhospital.dk/NR/rdonlyres/AC206B10-0F8E-4190-A6DD-EDD21F60B6FF/0/Nakkefoldsskanning_OBSPAT33.pdf

Vi har slet ikke snakket om hvor grænsen går, men det var måske en rigtig god ide og få snakket om det.. Har i? Jeg har umiddelbart tænkt at jeg vil være 100% sikker inden en evt abort (puha bare at skrive det gør lidt ondt) Jeg har en veninde som fik tvillinger i efteråret og hendes tal var 1:260 ca, og da det var enæggede tvillinger kunne det ikke udelukkes ved blodprøven, så hun fik lavet fostervandsprøve, hvor de kunne sige med 100% om de var raske eller ej.. Men det er selvfølgelig en risiko i sig selv og få lavet den.. Og et eller andet sted kan man sige at at selvom risikovurderingen er dårlig, er det alligevel kun 1 barn ud af fx 300 der ville bære kromosom fejlen.. Ja jeg ved det ikke jeg syntes det er svært.. 

Jeg håber ikke jeg kommer til at skulle tage den beslutning.. Jeg trøster mig lidt med min alder og jeg har født 3 sunde og raske børn, men så kommer tanken også, kan man virkelig være heldig alle gode gange 4?? 

Det blev vist noget af en lang smørre.. 

Annette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.