Grænsen for yderligere undersøgelser går vist ved 1:300, jeg sætter lige et link på jeg har set ved hillerød hospital
http://www.hillerodhospital.dk/NR/rdonlyres/AC206B10-0F8E-4190-A6DD-EDD21F60B6FF/0/Nakkefoldsskanning_OBSPAT33.pdf
Vi har slet ikke snakket om hvor grænsen går, men det var måske en rigtig god ide og få snakket om det.. Har i? Jeg har umiddelbart tænkt at jeg vil være 100% sikker inden en evt abort (puha bare at skrive det gør lidt ondt) Jeg har en veninde som fik tvillinger i efteråret og hendes tal var 1:260 ca, og da det var enæggede tvillinger kunne det ikke udelukkes ved blodprøven, så hun fik lavet fostervandsprøve, hvor de kunne sige med 100% om de var raske eller ej.. Men det er selvfølgelig en risiko i sig selv og få lavet den.. Og et eller andet sted kan man sige at at selvom risikovurderingen er dårlig, er det alligevel kun 1 barn ud af fx 300 der ville bære kromosom fejlen.. Ja jeg ved det ikke jeg syntes det er svært..
Jeg håber ikke jeg kommer til at skulle tage den beslutning.. Jeg trøster mig lidt med min alder og jeg har født 3 sunde og raske børn, men så kommer tanken også, kan man virkelig være heldig alle gode gange 4?? 
Det blev vist noget af en lang smørre.. 
Annette
Anmeld