HJÆLP...hvad sover jeres børn i for tiden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2011

Nadia&Daniel

Laura (25-10-10)

I barnevogn: langærmet body (nogen gange en kortærmet body under, det var dog kun da der var virkelig  meget minus grader), bukser,  fleecejakke, mellem tykke strømper, hue, vanter og hendes dyne. Så er hun tilpas

Om natten i vuggen: natdragt og hendes dyne lagt over hende - uden body under.

Hun er en meget varm pige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

Brams

BabyDec2010 skriver:

Hej alle I dejlige damer

Jeg syntes ærligt talt jeg har svært ved at finde ud af hvad min søn (er 2,5 måned gammel) har det bedst i når han skal sove, både i barnevognen om dagen og i vuggen om aftenen.

Så derfor vil jeg gerne have lidt inspiration til hvad jeres sover i og hvor meget de har på, altså af dyner tæpper o.lign.

På forhånd tak

Min datter Lærke på 16 mdr. sover i en fleecedragt med dynen over sig når hun sover ude i barnevognen. Indenfor sover hun med body og nattøj - hun har en dyne men ligger uden den hele natten

Anmeld

11. marts 2011

morethanperfect

Indenfor i vuggen sover Oscar med en langærmet body og strømper .. Hvis det er koldt på soveværelset får han bukser på ..

Udenfor der ligger han i hans Sleebee , endten i en heldragt og strømper og sutsko , eller , i en body med trøje og bukser .. 

Hue og vanter selvf. 
han er et meget varmt barn ... Og sommetider kan han svede i det tøj , men vi kan jo ikke gi ham mindre på  

Han er 4 mdr. 

Anmeld

11. marts 2011

AmalieMalle

Min søn på 2 måneder sover om natten i vuggen, med natdragt og dyne og det plejer at være fint - han er også et rigtig varmt barn.

Vi har prøvet at få ham til at sove i barnevognen, med alm. tøj (body, bukser og bluse + fleecedragt i drømmeposen. Men det nægter han, har overvejet om han får det varmt, men har svært ved at ligge ham uden hans fleecedragt - for tænk hvis han fryser :/

Anmeld

12. marts 2011

Senia

Kian har fra 3 mdr. sovet som flg.

Formiddag og evt. middag (hvis han vil sove der - ikke altid han er træt) 

I barnevognen udenfor, med alm. tøj på (body, bukser, evt. tynd bluse (hvis sne og minusgrader over 4-5 stykker dog med varm cardigan.), tynd hue og vanter og så ellers i sin Slee Bee. Ind imellem har han dog kun bukser og en kortærmet body og ingen sokker, da han ellers er helt gennemsvedt

Tidlig aften

Sover han i sin tremmeseng (så han er tryg ved den når han skal til at sove på eget værelse.) Her sover han i en body og har en dyne løst over sig.

Til natten

Sover nøgen i en sovepose, og får så et dynebetræk over sig, er det under 16 grader, og et lille strikket tæppe.

Skal siges at Kian er et utrolig varmt barn, og vi må når det bliver varmere i vejret, nok have en nøgen Kiwi, med et lagen eller dynebetræk over..

Men ja, tjek nakke og brystkasse

Hvis du syntes hænderne bliver alt for kolde kan du komme et par tynde sokker eller noget på dem Men de små kan jo ikke regulere deres kropstemperatur endnu, så det er normalt at de har kolde hænder og fødder

Anmeld

12. marts 2011

sne190810

Uh, jeg må virkelig have en meget 'kold' baby  Har nu ogs nogle gange i en kærlig tone fået kommentarer om at hun altid er godt klædt på, eller "Hold da op, hun har godt nok meget tøj på"  Men altså .. Min lille myre skal ikke fryse!

Natten har hun en kortærmet uldbody, natdragt og strømper. Sover med dyne på, nogle gange er den sparket af, men det ligger som regel helt til halvt rundt på hende. Hvis hun sover uden uldbody inden under, så er det kun fordi hun har sin elskede uld/bomuld natdragt på fra Joha. Den er bare yndlings .. Men selv yndlingstøjet skal jo vasket nogle gange

Formiddagen/eftermiddagen hvis det er udenfor så har hun sit almindelige tøj på (typisk kortærmet uldbody, alm. langærmet body, strømpebukse og så et par alm. bukser.)Udover det har hun sin flyverdragt (!), uld-elefanthue og så ligger hun i sin voksi. Voksien er så ikke lukket stramt, men mere eller mindre løst.

Anmeld

12. marts 2011

MaliksMor

Malik er et MEGET varmt barn.

Udenfor: for Malik, lang ærmet body, strømpebukser, hue+vanter og en fleec flyverdragt. Også bare dynen over.

Indenfor: Er det forskelligt hvad han for på om natten, nogle gange en kort ærmet body og bukser, ellers for han bare en heldragt på. Han sparker altid sin dynen af, så han skal ha' tøj der dækker hele kroppen om natten, ellers er han kold om morgenen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.