Dejlige, ellers nemme Johannes´tigerspring har fået nyt navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2011

CA

piadas skriver:

Aaaj, stakkels lille Johannes - og Carina for den sags skyld!

Hvor må det bare være hårdt, og jeg føler virkelig med jer.  Han tager forhåbentlig turene om aftenen, når Martin også er hjemme, så han kan tage lidt over en gang imellem? Jeg har desværre ikke nogle gode råd, da jeg ikke selv har prøvet at have et barn med kolik (7-9-13), men jeg har hørt, at zoneterapi har hjulpet for nogle. Ellers mener jeg også at have hørt kraniosakral terapi skulle være rigtig godt. Jeg har selv prøvet kraniosakral terapi og kan varmt anbefale det, hvis det har samme effekt på babyer, som det har på mig!

Kan du ikke få de tøser, der kommer i weekenden til at komme og hjælpe med mad osv., så du ikke står alene med det hele?

Apropos shoppetur - jeg var i City Syd i Aalborg fornyligt - og nej, det er ikke nemt at komme rundt om alle de tøjstativer med en barnevogn!

Det er meget forskelligt hvornår han tar skrigeturene, og derfor tror jeg heller ikke helt på den med kolik mere... Må man betvivle en vagtlæge?

Vi prøver at skåne ham for alt for mange indtryk, tvivnger ham til at sove lange lure(hvilket jeg har gang i lige nu...), og laver en masse gymnastik så der kan komme gang i maven. Derudover får han kamillethe og det virker til at hjælpe når han begynder at bøvle med maven. Så blir hn helt salig, skider og sover

Pigerne hjalp rigtig meget i weekenden, så det var skønt og rigtig hyggeligt!

Shoppetur er nærmest umulig, hvis ikke man har en hjælper med! I går var vi afsted og jeg fik bukser, jakke, trøje og tøj til barnedåb på en time med Martins hjælp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

CA

blomst84 skriver:

Ej stakkels lille Johannes og jer selvfølgelig også.... Har hørt at zoneterapi skulle være rigtig godt?! Det er da værd at prøve måske? Ellers vil jeg give Diana ret, jeg har meldt mig til et gratis kursus på det lokale bibliotek som er om babymassage, det er SÅ godt!! Massage damen lærer os en masse teknikker til at massere de små pus, og specielt de børn med kolik har haft glæde af det... Vi laver en masse øvelser med benene så maven kommer i gang. Hun lærte os også baby yoga hvor babyerne slapper helt af ved ikke om jeres bibliotek laver sådanne arrangementer? Håber din lille Johannes ikke ska døje for længe med ondt i mavsen

Uh det lyder jo helt godt! Der er desværre ikke noget her Men jeg har kigget lidt i leberobogen fra gratispakken og set nogle teknikekr der. Ellers suger vi til os af andres gode øvelser og har ønsket mig en bog der hedder "leg med din baby" i dåbsgave, så håber at vi fra på mandag skal have gang i nye øvelser

Anmeld

16. marts 2011

CA

AnneBJ skriver:

Øv bøv! Stakkels Johannes - og far og mor!!

Jeg har af gode grunde ingen erfaringen - men har hørt godt om zoneterapi og kiropraktor...

Har også hørt, at for at aflaste din/Jeres kroppe lidt, når han formodentlig bare vil hænge mens han skriger, og I helst skal være rolige, så brug en stor gymnastikbold... Sid på den, og vug ved hjælp af benene. Den kan også bruges i løbet af dagen hvor han forhåbentlig er glad og tilpas. Der kan man trille ham på den, og bruges til alverdens "gymnastik"...

Håber snart lillemanden slipper, for det er da rigtig træls for Jer alle sammen! 

Tak for tippet Anne! HAr hentet min mors gymnastikbold og glæder migt til at få gang iden når den er pumpet op! Den skulle også være god til balancetræning

Anmeld

16. marts 2011

CA

DK skriver:

Hej

Hvor synd for den lille Johannes og for dig!! Jeg har hørt rigtig meget godt om kiropraktor behandlinger til de små. Jeg har en veninde hvis datter også havde kolik og græd og græd. En dag fik hun så besøg af en anden SP end hun plejede og hun kunne mærke noget skævt ved hoften på datteren. De tog til kiropraktor og allerede efter 2. besøg stoppede datteren med at græde og har været en glad og sød baby lige siden!! Jeg er sikker på at ALLE har den slags historier, men det er da klart værd at prøve noget kiropraktik/zoneterapi halløj hvis nu det muligvis kan hjælpe!

Dejligt du fik fat i amme-bh'er og til rimelig pris endda! Når kolikken er gået over må du komme herop igen så tager vi på shopping sammen, så kan den ene prøve mens den anden står vagt ved ungerne!

Når Richard græder helt utrøsteligt så synger jeg altid Lunas "trøste"sang, Op til dig, fra Bamse og Kylling. Den er nem at huske og melodien er meget beroligende, og jeg glemmer ikke at det er synd for ham og undgår derfor at synes han er drøn-træls, for HVORFOR sover han dog ikke bare! Istedet når jeg synger denne sang (igen og igen og igen) så husker jeg på at han jo bare er ked og lille og skal have en bamsekrammer og trøst i læssevis! Sangen starter ca 0:48

http://www.youtube.com/watch?v=IkARrejm7C8

Har overvejet kiropraktor, men han har ikke taget voldsomme skrigeture de sidste dage, så satsr på at hvis det nogensinde har været kolik, at det så er ovre. Det kan jo også være overtræthed, overstimulering eller helt alm. ondt i maven som min sp sagde i gå. Vi tar den med ro, laver gymnastik og synger en masse

Den er sød din trøstesang! Du har ret i, at det er vigtigt at huske at de ikke græder for at være træls, elelrs blir det da bare en rigtig dum situation!

Jeg tror han er i bedring - han griner og smiler i de fleste af sine vågne timer i hvert fald

Jeg var på shopping med Martin i går og det gik en hel del nemmere! OG så fik jeg de åndsvage krøller! SUK! Sidder her med kruset og slidt hår med en rigtig krølle hist og her Ingen store fyldige krøller som hun sagde. Men hva, så er det prøvet, de 1000kr. spildt og så sætter jeg bare håret i en knold som jeg plejer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.