Dejlige, ellers nemme Johannes´tigerspring har fået nyt navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

856 visninger
13 svar
0 synes godt om
10. marts 2011

CA

KOLIK! 

Johannes har haft voldsomme skrigture på det sidste, men ellers virket godt tilpas og som han plejer. Efter 4 timers næsten uafbrudt skrål i dag ringede jeg til vagtlægen(i øvrigt utrolig sød) og han sagde kolik! SUK! 

Den lille stakkel ser ud til at have det frygteligt mens han skriger og der er bare ingenting der vil trøste! (forslag modtages ed kyshånd) Mit hjerte har svært ved at klare det. Men som min mor sagde, så handler det om at tage det roligt, være roligt og tale roligt! Så jeg forholder mig helt og aldeles i ro. Har accepteret at mit hjem ligner noget der er løgn og jeg ser på ingen måde overskudsagtig ud! Jeg skal have pigerne på besøg i weekenden. 6 stk og her gik jeg og troede jeg skulle være toptunet overskudsmor

Johannes sover på sofaen og desværre gik Martin også kold der. Men hva, stilhed er faktisk selvforkælelse der vil noget - har jeg fundet ud af! 

Ang. shoppetur kan jeg bare sige: Det kræver sit med baby! Han sov en god lang lur efter vi gik fra slapperas, men det er godt nok svært at komme rundt. Samtidig må jeg vist acceptere, at det er nemmere at begynde at løbe, end at skrue mig ned i alm. størrelse bukser 

Men ammebher fik jeg!! I change får man 20% hvis man melder sig ind, så jeg fik 2 flotte med blonder til 560. Det er er sjat penge, men jeg er rigtig glad for dem, de sidder godt og jeg føler at jeg har noget pænt på (Pst! De har forresten stadig dk´s med blonder i den nye h&m og sofias med striber samme sted - de sad bare elendigt på mig) ( Og der ER elevator i den nye h&m, den er bare svær at være i med barnevogn og 10kg. for meget)

Jeg er træt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Lene76

ej hvor synd for johannes.... har desværre ingen gode råd når det kommer til kolik. Men kender en som har en datter der havde det, hun sagde at det er lettere og takle skrigturene nu hvor man ved hva det er ..... så håber osse det er det for jer, selvom jeg tror det må være pisse hårdt.

Tillykke med dine nye ammebher  dem har jeg osse, syntes de er kanon.

Håber du nyder roen inden næste tur..... godnat

Anmeld

11. marts 2011

Diana...

Øv stakkels Johannes  Her har vi også en mild form for kolik hun tager mellem 1-3 timer hver aften alt efter hvordan dagen har været. 

Der er jo ingen der rigtig ved hvad kolik kommer af, nogen mener det er maven andre ryggen. Der er en by her i danmark (jeg kan ikke lige huske hvilken) Men de mener at kolik skyldes at børn ikke bliver nok motiveret nok i løbet af dagen så der lære SP alle de nye forældre dem en masse gynmastik osv og sjov nok er den by i danmark der har MINDST kolik de var i fjernsynet for lidt siden. 

Og sjovt nok så kan jeg selv mærke forskel de dage hvor vi har været ude i løbet af dagen hvor hun ikke er blevet motiveret så meget her hjemme tager hun typisk 3 timer men de dag hvor vi ikke laver så meget og får lavet en MASSE gymnastik tager hun kun en time eller slet ingen. 

Så vi laver gymnastik hver gang vi skifter ble og hver gang vi leger på tæppet. Og så fortalte vores kiropraktor at når man gav dem massage omme på lænden så hjalp det også på dårlig mave altså luft i maven så det gør vi 3 min hver morgen og hver aften og der kan jeg også se forskel på hendes mavekneb. 

Nåå men jeg håber du kan bruge noget af det til noget. Hov og hvis du kan se det er maven han kæmper med så er zoneterapeut vist også rigtig godt så vidt jeg har kunne forstå på min svigerinde. Og jeg kan varmt anbefale at få tjekket nakke og ryk hos en kiroprakter. 

Knus Diana

Anmeld

11. marts 2011

piadas

Aaaj, stakkels lille Johannes - og Carina for den sags skyld!

Hvor må det bare være hårdt, og jeg føler virkelig med jer.  Han tager forhåbentlig turene om aftenen, når Martin også er hjemme, så han kan tage lidt over en gang imellem? Jeg har desværre ikke nogle gode råd, da jeg ikke selv har prøvet at have et barn med kolik (7-9-13), men jeg har hørt, at zoneterapi har hjulpet for nogle. Ellers mener jeg også at have hørt kraniosakral terapi skulle være rigtig godt. Jeg har selv prøvet kraniosakral terapi og kan varmt anbefale det, hvis det har samme effekt på babyer, som det har på mig!

Kan du ikke få de tøser, der kommer i weekenden til at komme og hjælpe med mad osv., så du ikke står alene med det hele?

Apropos shoppetur - jeg var i City Syd i Aalborg fornyligt - og nej, det er ikke nemt at komme rundt om alle de tøjstativer med en barnevogn!

Anmeld

11. marts 2011

blomst84

Ej stakkels lille Johannes og jer selvfølgelig også.... Har hørt at zoneterapi skulle være rigtig godt?! Det er da værd at prøve måske? Ellers vil jeg give Diana ret, jeg har meldt mig til et gratis kursus på det lokale bibliotek som er om babymassage, det er SÅ godt!! Massage damen lærer os en masse teknikker til at massere de små pus, og specielt de børn med kolik har haft glæde af det... Vi laver en masse øvelser med benene så maven kommer i gang. Hun lærte os også baby yoga hvor babyerne slapper helt af ved ikke om jeres bibliotek laver sådanne arrangementer? Håber din lille Johannes ikke ska døje for længe med ondt i mavsen

Anmeld

11. marts 2011

AnneBJ

Øv bøv! Stakkels Johannes - og far og mor!!

Jeg har af gode grunde ingen erfaringen - men har hørt godt om zoneterapi og kiropraktor...

Har også hørt, at for at aflaste din/Jeres kroppe lidt, når han formodentlig bare vil hænge mens han skriger, og I helst skal være rolige, så brug en stor gymnastikbold... Sid på den, og vug ved hjælp af benene. Den kan også bruges i løbet af dagen hvor han forhåbentlig er glad og tilpas. Der kan man trille ham på den, og bruges til alverdens "gymnastik"...

Håber snart lillemanden slipper, for det er da rigtig træls for Jer alle sammen! 

Anmeld

11. marts 2011

DK

Hej

Hvor synd for den lille Johannes og for dig!! Jeg har hørt rigtig meget godt om kiropraktor behandlinger til de små. Jeg har en veninde hvis datter også havde kolik og græd og græd. En dag fik hun så besøg af en anden SP end hun plejede og hun kunne mærke noget skævt ved hoften på datteren. De tog til kiropraktor og allerede efter 2. besøg stoppede datteren med at græde og har været en glad og sød baby lige siden!! Jeg er sikker på at ALLE har den slags historier, men det er da klart værd at prøve noget kiropraktik/zoneterapi halløj hvis nu det muligvis kan hjælpe!

Dejligt du fik fat i amme-bh'er og til rimelig pris endda! Når kolikken er gået over må du komme herop igen så tager vi på shopping sammen, så kan den ene prøve mens den anden står vagt ved ungerne!

Når Richard græder helt utrøsteligt så synger jeg altid Lunas "trøste"sang, Op til dig, fra Bamse og Kylling. Den er nem at huske og melodien er meget beroligende, og jeg glemmer ikke at det er synd for ham og undgår derfor at synes han er drøn-træls, for HVORFOR sover han dog ikke bare! Istedet når jeg synger denne sang (igen og igen og igen) så husker jeg på at han jo bare er ked og lille og skal have en bamsekrammer og trøst i læssevis! Sangen starter ca 0:48

http://www.youtube.com/watch?v=IkARrejm7C8

Anmeld

11. marts 2011

DK

Du får lige teksten, både trøster til dig og Johannes Verset er jo næsten ens så det er kun de to korte vers man skal kunne!

Det var ikke det jeg ville,
sidde på en taburet.
Når jeg er så kold og lille,
og meget, meget træt.

Jeg vil op til dig,
du skal trøste mig.
I bløde bamsearme kan man putte sig,
og få varme.

Her sidder jeg tryg og stille,
og glemmer mit eget navn.
Mens jeg lader en tåre trille,
i en plysset bamsefavn.

Jeg kom op til dig,
og du trøsted mig.
I bløde bamsearme kan man putte sig,
og få varme

Anmeld

16. marts 2011

CA

Lene76 skriver:

ej hvor synd for johannes.... har desværre ingen gode råd når det kommer til kolik. Men kender en som har en datter der havde det, hun sagde at det er lettere og takle skrigturene nu hvor man ved hva det er ..... så håber osse det er det for jer, selvom jeg tror det må være pisse hårdt.

Tillykke med dine nye ammebher  dem har jeg osse, syntes de er kanon.

Håber du nyder roen inden næste tur..... godnat

Jeg begynder at tvivle på om det er koik. Synes ikke han følger de "mønstre" kolikbørn gør... Jeg synes det er nemmest at tackle hvis vi bilder os ind det i hvert fald ikke er kolik, men bare tigerspring. Så er der nemlig håb for at det er ovre i morgen

Men han har haft mange gode dage. Jeg koncentrer mig rigtig meget om ham og derfor blir det heller ikke tild et helt store herinde...

Ammebhérne er bare super gode!! Og flotte

Anmeld

16. marts 2011

CA

Diana... skriver:

Øv stakkels Johannes  Her har vi også en mild form for kolik hun tager mellem 1-3 timer hver aften alt efter hvordan dagen har været. 

Der er jo ingen der rigtig ved hvad kolik kommer af, nogen mener det er maven andre ryggen. Der er en by her i danmark (jeg kan ikke lige huske hvilken) Men de mener at kolik skyldes at børn ikke bliver nok motiveret nok i løbet af dagen så der lære SP alle de nye forældre dem en masse gynmastik osv og sjov nok er den by i danmark der har MINDST kolik de var i fjernsynet for lidt siden. 

Og sjovt nok så kan jeg selv mærke forskel de dage hvor vi har været ude i løbet af dagen hvor hun ikke er blevet motiveret så meget her hjemme tager hun typisk 3 timer men de dag hvor vi ikke laver så meget og får lavet en MASSE gymnastik tager hun kun en time eller slet ingen. 

Så vi laver gymnastik hver gang vi skifter ble og hver gang vi leger på tæppet. Og så fortalte vores kiropraktor at når man gav dem massage omme på lænden så hjalp det også på dårlig mave altså luft i maven så det gør vi 3 min hver morgen og hver aften og der kan jeg også se forskel på hendes mavekneb. 

Nåå men jeg håber du kan bruge noget af det til noget. Hov og hvis du kan se det er maven han kæmper med så er zoneterapeut vist også rigtig godt så vidt jeg har kunne forstå på min svigerinde. Og jeg kan varmt anbefale at få tjekket nakke og ryk hos en kiroprakter. 

Knus Diana

Tak for dine råd. Det er rat med andre erfarne. Jeg tror dog ikke helt alligevel at det er kolik. Han følger ikke rigtig mønstrene...

Men har taget dit råd til mig og prøver at lade være med at planlægge alt for meget. f.eks får han lige pause fra at komme med ud og handle, hvis det er muligt. Og så laves der gymnastik, så han får gang i mavsen.

Håber snart hende den lille lækre Nadia kommer af med det hun bøvler med. Og fedt at hun kan trille! Dete r ret tidligt, er det ikke?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.