Morfin, facet led syndrom og medicin. Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.149 visninger
12 svar
0 synes godt om
10. marts 2011

Mor1012

Jeg fik en recept på Ibuprofen 600mg og tradolan ( morfin præperat) Da jeg har fået facet-led syndrom i ryggen :/ Av ! Men efter det første tablet tradolan jeg to ogår kl 10, og igen kl 23 har jeg bare haft det dårligt, De Hjælper på smerterne, men jeg har kvalme, svimmelhed, dirré, ludt i maven, træt... Så jeg kan ikke tåle dem.. har holdt mig til ibuprofen i eftermiddag og i aften.

Men efter snak med lægen om jeg ikk kunne tåle dem, har han givet mig en ny recept, på Kodein??? og jeg sys jeg kan læse på internettet er det er "det samme" som tradolan... jeg tør ik købe dem hvis nu jeg os får det dårligt af dem.. skal kunne tage hensigtmæsigt af min datter.

nogle som kender til Kodein

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Kindfed

Det er på ingen måder det samme og de virker på to helt forskellige måder. Kodein virker også lidt svagere end Tradolan, som rigtig nok kan være lidt hårdt for kroppen, når man ikke er vant til det.

Måske er det bivirkningerne, du mener, er de samme? Det er de for så vidt også næsten på papiret, men Kodein, i moderat omfang selvfølgelig, er mere acceptabelt for de flestes 'systemer' og giver sjældent voldsomme bivirkninger. Så prøv dem.

Anmeld

10. marts 2011

Carina1977

Jeg får noget der hedder OxyNorm. Det er også i familie med morfin. Det eneste jeg oplever der, er en let svimmlhed som dog forsvinder igen og en smule træthed. Jeg tager dem så kun, når det er absolut nødvendigt...altså når intet andet kan tage smerterne.

Jeg synes det er ret voldsomt du har reageret på det du fik, men desværre handler det nok om at prøve sig frem. Vi alle reagerer forskelligt på medicin/smertestillende. Jeg håber dog at de nye vil hjælpe dig. kan fortælle dig at min mor har fået dem, og hun har ikke oplevet andre bivirkninger, end søvnløshed....hun bliver alt for vågen af dem.

Anmeld

11. marts 2011

Mor1012

Carina1977 skriver:

Jeg får noget der hedder OxyNorm. Det er også i familie med morfin. Det eneste jeg oplever der, er en let svimmlhed som dog forsvinder igen og en smule træthed. Jeg tager dem så kun, når det er absolut nødvendigt...altså når intet andet kan tage smerterne.

Jeg synes det er ret voldsomt du har reageret på det du fik, men desværre handler det nok om at prøve sig frem. Vi alle reagerer forskelligt på medicin/smertestillende. Jeg håber dog at de nye vil hjælpe dig. kan fortælle dig at min mor har fået dem, og hun har ikke oplevet andre bivirkninger, end søvnløshed....hun bliver alt for vågen af dem.

okii, super

taaak for hjælpen

Anmeld

11. marts 2011

Mor1012

Kindfed skriver:

Det er på ingen måder det samme og de virker på to helt forskellige måder. Kodein virker også lidt svagere end Tradolan, som rigtig nok kan være lidt hårdt for kroppen, når man ikke er vant til det.

Måske er det bivirkningerne, du mener, er de samme? Det er de for så vidt også næsten på papiret, men Kodein, i moderat omfang selvfølgelig, er mere acceptabelt for de flestes 'systemer' og giver sjældent voldsomme bivirkninger. Så prøv dem.

okay, jamen måske jeg ska prøve kodein... turde bar ik pga. hvis jeg også får de såå dårligt af dem

knus

Anmeld

11. marts 2011

SpunkenJo

Emilie2010 skriver:

Jeg fik en recept på Ibuprofen 600mg og tradolan ( morfin præperat) Da jeg har fået facet-led syndrom i ryggen :/ Av ! Men efter det første tablet tradolan jeg to ogår kl 10, og igen kl 23 har jeg bare haft det dårligt, De Hjælper på smerterne, men jeg har kvalme, svimmelhed, dirré, ludt i maven, træt... Så jeg kan ikke tåle dem.. har holdt mig til ibuprofen i eftermiddag og i aften.

Men efter snak med lægen om jeg ikk kunne tåle dem, har han givet mig en ny recept, på Kodein??? og jeg sys jeg kan læse på internettet er det er "det samme" som tradolan... jeg tør ik købe dem hvis nu jeg os får det dårligt af dem.. skal kunne tage hensigtmæsigt af min datter.

nogle som kender til Kodein

Knus

Kender ikke nogespecifikt til de to præparater du omtaler, men ved bare med mig selv at jeg slet ikke kan tåle morfin til
Oralmindtagelse og reagerer derfor netop på samme måde du beskriver.

Jeg har efter operationer og lign kunne "nøjes" med ibuprofen, og ikke haft nogen problemer med det.

God bedring

Ps morfin er et præparat man kan blive afhængig af.... Det virker på nogen som euforiserende stoffer. Man skal passe på med morfin

Anmeld

11. marts 2011

Carina1977

okii, super

taaak for hjælpen

Det var så lidt

Jeg håber du får det bedre....der findes ikke noget værre end sådanne smerter. Jeg har jo en skæv ryg, diskus prolabs og slidgigt i ryggen....så jeg ved godt hvor smertefuldt det kan være.

Men jeg håber virkelig det nye smertestillende, vil virke på dig

Anmeld

11. marts 2011

Carina1977

SpunkenJo skriver:

Ps morfin er et præparat man kan blive afhængig af.... Det virker på nogen som euforiserende stoffer. Man skal passe på med morfin

Det er også derfor man virkelig skal overveje, hvornår det er absolut nødvendigt at tage det. Man kan nemlig desværre blive afhængig af det....jeg har heldigvis ikke oplevet det endnu, men jeg tager det jo også kun, hvis jeg har overdrevent ondt eller hvis jeg skal noget.

Man bliver vel kun afhængig af det, hvis man tager det dagligt?

Anmeld

11. marts 2011

Kindfed

Bare lige for en ordens skyld.. Tradolan er ikke morfin. Håber Kodein hjalp dig bedre!

Anmeld

11. marts 2011

SpunkenJo

Carina1977 skriver:

Det er også derfor man virkelig skal overveje, hvornår det er absolut nødvendigt at tage det. Man kan nemlig desværre blive afhængig af det....jeg har heldigvis ikke oplevet det endnu, men jeg tager det jo også kun, hvis jeg har overdrevent ondt eller hvis jeg skal noget.

Man bliver vel kun afhængig af det, hvis man tager det dagligt?

An kan blive afhængig af bare een gang. Nøjagtig ligesom med injeceret heroin. Men forskellige kroppe reagerer forskelligt. Min veninde som er sygeplejerske har fået morfin een gang, og hun vil ALDRIG i nærheden af at få det igen, idet hun er bange for hun blir afhængig af det sus hun fik dengang.

Jeg blir bare dårlig, og føler ikke sus/glæde/fed-oplevelse ved morfin. Men vil stadig ikke have det.

Min mor har problemer med diskos og har haft morfin til når det er værst, men hun forsøger ikke at tage det. Men sjældne gange er hun nødt til det. (hun er selv til tider bange for hun ikke kan klare sig uden morfin i huset)

Morfin er ikke at spøge med. Man skal kun benytte sig af det, hvis intet andet er muligt (hvis man spørger mig)

Knus Jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.