Hvilken slags grød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2011

Zeus

Caroline86 skriver:

hm, jeg det kan jeg godt se er besværligt så... bum bum bum...

Har du forsøgt med vælling? Nogle siger det er fis at give vælling, men det er vel smag og behag? Vi har aldrig brugt det, men måske din datter gerne vil det?

Kan man godt give det til "frokost"? Troede kun man gav det til natten nemlig  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Caroline86

Zeus skriver:

Kan man godt give det til "frokost"? Troede kun man gav det til natten nemlig  

ja, mon ikke man kan det? vælling er vel i pricippet bare en meget tynd grød man kan drikke? eller er det mig der er galt på den!? hæhæ

Anmeld

10. marts 2011

Zeus

Caroline86 skriver:

ja, mon ikke man kan det? vælling er vel i pricippet bare en meget tynd grød man kan drikke? eller er det mig der er galt på den!? hæhæ

Jo det har du vist ret i, havde bare slet ikke overvejet at give det på det tidspunkt, fordi man netop plejer at give det som aften-flaske.. Men det kunne da være vi skulle overveje det  Prøve at tilbyde den grød der først, og hvis hun stadig ikke vil, så en flaske vælling.. Ér den virkelig så livsnødvendig den grød der? Eller kan man give lidt alm grøntsagsmos - bare uden kartoffel i? Indtil hun kan få noget andet?

Anmeld

10. marts 2011

Caroline86

Zeus skriver:

Jo det har du vist ret i, havde bare slet ikke overvejet at give det på det tidspunkt, fordi man netop plejer at give det som aften-flaske.. Men det kunne da være vi skulle overveje det  Prøve at tilbyde den grød der først, og hvis hun stadig ikke vil, så en flaske vælling.. Ér den virkelig så livsnødvendig den grød der? Eller kan man give lidt alm grøntsagsmos - bare uden kartoffel i? Indtil hun kan få noget andet?

hvis hun bliver mæt af grøntsagerne synes jeg det er fint.. så længe hun får de feststoffer osv hun skal have så kan jeg ikke se noget grund til at hun SKAL have grød... hmm! Hvad siger din sp? grød er jo i virkeligheden "bare" mel og vand og så tilsat mm eller mme og smør/olie osv... det er jo grøntsagerne vitaminerne sidder i!

Laura gad ikke grød ret længe, så vi gik hurtigt over til at hun spiste alt muligt andet og det elskede hun og det gik problemfrit hun nød at få nye smagsindtryk, strukturer osv, så det var det rigtige for os

Anmeld

10. marts 2011

Zeus

Caroline86 skriver:

hvis hun bliver mæt af grøntsagerne synes jeg det er fint.. så længe hun får de feststoffer osv hun skal have så kan jeg ikke se noget grund til at hun SKAL have grød... hmm! Hvad siger din sp? grød er jo i virkeligheden "bare" mel og vand og så tilsat mm eller mme og smør/olie osv... det er jo grøntsagerne vitaminerne sidder i!

Laura gad ikke grød ret længe, så vi gik hurtigt over til at hun spiste alt muligt andet og det elskede hun og det gik problemfrit hun nød at få nye smagsindtryk, strukturer osv, så det var det rigtige for os

Idag prøvede jeg at putte jordbærgrød på, for det skulle da næsten lige være sagen, men det røg stadig ikke ned.. Bryder mig heller ikke om, at skulle "tvinge" det i hende, hvis nu pigebarnet bare ikke gider det  

Jeg har ikke snakket med hende om det endnu.. Hun skulle have ringet i løbet af denne her uge omkring noget andet, men tror måske hun har glemt det.. Giver hende et ring i næste uge, hvis hun ikke ringer imorgen

Anmeld

10. marts 2011

Caroline86

Zeus skriver:

Idag prøvede jeg at putte jordbærgrød på, for det skulle da næsten lige være sagen, men det røg stadig ikke ned.. Bryder mig heller ikke om, at skulle "tvinge" det i hende, hvis nu pigebarnet bare ikke gider det  

Jeg har ikke snakket med hende om det endnu.. Hun skulle have ringet i løbet af denne her uge omkring noget andet, men tror måske hun har glemt det.. Giver hende et ring i næste uge, hvis hun ikke ringer imorgen

ja, gør det...

Og jeg tror bestemt ikke det er forkert af dig at du giver hende lækker frugt- og grøntsagsmos fortsæt du bare med det, hvis hun gerne vil have det og så snak med sp om det i næste uge!

en mor kender ofte sit barn bedst og det lyder da ikke til at hun mangler noget

Anmeld

10. marts 2011

Zeus

Caroline86 skriver:

ja, gør det...

Og jeg tror bestemt ikke det er forkert af dig at du giver hende lækker frugt- og grøntsagsmos fortsæt du bare med det, hvis hun gerne vil have det og så snak med sp om det i næste uge!

en mor kender ofte sit barn bedst og det lyder da ikke til at hun mangler noget

Tak

Anmeld

11. marts 2011

Senia

Uha ja det er svært når de små ikke er så interesseret....

Jeg læste lige at Caroline foreslog vælling. Men det må de små ikke få før de er 6 mdr.

Men et alternativ kan være at gøre hendes mme tykkere.

Kian spiste som din datter også gerne 900-1200 ml. om dagen ca. Min SP gav så en opskrift som gør mme til natten tykkere og dermed mætter mere.

Den kan du jo evt. vænne med din SP. Kian fik den fra han var lidt under 4 mdr.

Du tager 250 ml. koldt vand og kommer i en gryde, derefter kommer du 2 tsk. marizena majsstivelse i, det koger du i 2 min. Derefter lader du det køle af og kommer mme-pulver i der svarer til 2 dl. Dvs. f.eks. ved allomin 6 skefulde.

Du kan så give hende 110 af det sammen med 90 mme, til natten. Vi giver ikke mere, da han ellers får ondt i maven.

Der går lige lidt før det mætter hende. Men som du kan se i gryden, så stivner det og bliver meget mere fast når de afkøles

- - - - - - - - - - -

Ang. mos'en og den grød som hun ikke er så interesseret i, anbefaler min SP, at man så laver den mos hun bedst kan li, og kommer måske en tsk. f.eks. risgrød (falder nemlig i god jord ved de fleste børn ) og blander, så der næsten ikke er noget i, og så gøre det et par dage, så komme 1½ eller 2 i, og kører med det et par dage osv. og selvfølgelig gøre det med lidt forskelligt grød, så hun ikke vænner sig til den ene mos og ikke vil have andet.

Held og lykke med det

Anmeld

12. marts 2011

anne2009

Min datter kunne lide risgrød

Kunne ikke lide øllegrød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.