Uha ja det er svært når de små ikke er så interesseret.... 
Jeg læste lige at Caroline foreslog vælling. Men det må de små ikke få før de er 6 mdr.
Men et alternativ kan være at gøre hendes mme tykkere.
Kian spiste som din datter også gerne 900-1200 ml. om dagen ca. Min SP gav så en opskrift som gør mme til natten tykkere og dermed mætter mere.
Den kan du jo evt. vænne med din SP. Kian fik den fra han var lidt under 4 mdr.
Du tager 250 ml. koldt vand og kommer i en gryde, derefter kommer du 2 tsk. marizena majsstivelse i, det koger du i 2 min. Derefter lader du det køle af og kommer mme-pulver i der svarer til 2 dl. Dvs. f.eks. ved allomin 6 skefulde.
Du kan så give hende 110 af det sammen med 90 mme, til natten. Vi giver ikke mere, da han ellers får ondt i maven.
Der går lige lidt før det mætter hende. Men som du kan se i gryden, så stivner det og bliver meget mere fast når de afkøles 
- - - - - - - - - - -
Ang. mos'en og den grød som hun ikke er så interesseret i, anbefaler min SP, at man så laver den mos hun bedst kan li, og kommer måske en tsk. f.eks. risgrød (falder nemlig i god jord ved de fleste børn
) og blander, så der næsten ikke er noget i, og så gøre det et par dage, så komme 1½ eller 2 i, og kører med det et par dage osv. og selvfølgelig gøre det med lidt forskelligt grød, så hun ikke vænner sig til den ene mos og ikke vil have andet.
Held og lykke med det 
Anmeld