Hvilken slags grød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er der en slags grød, jeres børn slet ikke har kunnet lide?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.608 visninger
18 svar
0 synes godt om
10. marts 2011

Zeus

Grunden til at jeg spørger, er fordi Cajsa overhovedet ikke gider den grød der.. Mos om aftenen er intet problem, der spiser hun rub og stub

Nu har jeg prøvet at tilsætte forskellig slags frugtmos, og hun gider stadig ikke.. Hun spytter det ud igen, eller holder tungen for, så jeg ikke kan komme ind med skeen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Josesmor

Josephine får majsgrød.. Har prøvet med fuldkornsrismel tror jeg det var.. Og det kunne hun bestemt ikke lide. Derfor jeg stemte blankt

Anmeld

10. marts 2011

Caroline86

Laura gad SLET ikke majsgrød, men var til gengæld tosset med fuldkornsrisgrød (melet fra urtekram)..

Majsgrøden blev hun aldrig glad for, men hun kunne til nødt spise det hvis det var blandet med noget andet mel...

Min sp sagde at vi endelig ikke måtte begynde at give hende mos inden hun havde lært at spise grød.. Mos smager nemlig, i modsætning til grød, godt hæhæ

Anmeld

10. marts 2011

MissTooze

Emma kunne jeg slet ikke få til at spise majsgrød -lige gyldigt om det var købe eller hjemmelavet eller tilsat frugtmos. Tilgengæld var hun glad for risgrød når det lige passede hende at spise

Anmeld

10. marts 2011

Zeus

Caroline86 skriver:

Laura gad SLET ikke majsgrød, men var til gengæld tosset med fuldkornsrisgrød (melet fra urtekram)..

Majsgrøden blev hun aldrig glad for, men hun kunne til nødt spise det hvis det var blandet med noget andet mel...

Min sp sagde at vi endelig ikke måtte begynde at give hende mos inden hun havde lært at spise grød.. Mos smager nemlig, i modsætning til grød, godt hæhæ

Ja det læste jeg også igår  Vi havde Sp besøg den dag hun startede på grød/mos, og der sagde hun INTET om det  

Lige nu krydser jeg bare fingre for, at hun kan lide nogen af de ting hun må få, når hun bliver 6 mdr  Har også prøvet at lavere den tykkere/tyndere, med sveskemos som hun ELSKER, og nej... Ikke om hun gider...

Anmeld

10. marts 2011

Cris

Og hvad med en tynd karfoffelmos? Begge mine børn elskede den... Men jeg ville vente måske lidt mere. Måske er hun ikke så klar til den der tung grød, ingen grund til at give hende så meget... Begge mine søns første måltid var to tesker med tynd hirsegrød og en teske med tynd gulerødsmos. Hjemmelavet. Det var 6 og 7 måneder  

Anmeld

10. marts 2011

NoName

vi har kun prøvet majsgrød (hj lavet) og hirsegrød (købe) begge med stor succes

Anmeld

10. marts 2011

Caroline86

Zeus skriver:

Ja det læste jeg også igår  Vi havde Sp besøg den dag hun startede på grød/mos, og der sagde hun INTET om det  

Lige nu krydser jeg bare fingre for, at hun kan lide nogen af de ting hun må få, når hun bliver 6 mdr  Har også prøvet at lavere den tykkere/tyndere, med sveskemos som hun ELSKER, og nej... Ikke om hun gider...

måske er hun bare slet ikke klar til grød endnu? Hvor gammel er hun?

Anmeld

10. marts 2011

Zeus

Caroline86 skriver:

måske er hun bare slet ikke klar til grød endnu? Hvor gammel er hun?

4 1/2 måned.. Hun har drukket mellem 800 og 1200 ml i døgnet siden hun var lige over 3 mdr, og er en halv stor basse, så jeg kan ikke give hende mere MME end jeg allerede gør.. Så det skal det være grød/mos der mætter hende fra nu af  Faktisk har grøden her til aften, allerede skåret 2-300 ml af, fordi hun ikke spiser så meget om natten mere, så det er jo bare dejligt

Anmeld

10. marts 2011

Caroline86

Zeus skriver:

4 1/2 måned.. Hun har drukket mellem 800 og 1200 ml i døgnet siden hun var lige over 3 mdr, og er en halv stor basse, så jeg kan ikke give hende mere MME end jeg allerede gør.. Så det skal det være grød/mos der mætter hende fra nu af  Faktisk har grøden her til aften, allerede skåret 2-300 ml af, fordi hun ikke spiser så meget om natten mere, så det er jo bare dejligt

hm, jeg det kan jeg godt se er besværligt så... bum bum bum...

Har du forsøgt med vælling? Nogle siger det er fis at give vælling, men det er vel smag og behag? Vi har aldrig brugt det, men måske din datter gerne vil det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.