Grød/mos med på farten...!! Hvordan gør I???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2011

JacobsMoar

Kan man ikke lave grøden hjemmefra på ½ vand, og så have resten med i en termokande ??

(Jeg ty'er til det der bare skal vand i, når vi skal ud )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

misslea

linselouise skriver:

jeg fik afvide at mme ikke måtte fryses så når jeg frøs mos ned var det uden mælk og så tilføjede jeg mælken senere.

Kan du ikke bare tage mosen med for sig og så blande mme i efter det er varmet??

Iihhh altså... jeg anede ikke, at man ikke måtte fryse det.... så Wilma har fået mos, der har været frosset med MME i....  Håber da ikke, at hun har taget skade....!! Fra nu af, må jeg lave mosen uden, og putte MME i, inden hun skal have den....!!

Mht. grøden... skal jeg så bare lave den RIGTIG tyk og putte den i køleskabet... og når hun så skal have grød, varme grøden i microen og tilsætte MME??? Oder was??

Anmeld

10. marts 2011

misslea

Bromberg skriver:

Kan man ikke lave grøden hjemmefra på ½ vand, og så have resten med i en termokande ??

(Jeg ty'er til det der bare skal vand i, når vi skal ud )

Jo - det kunne godt blive løsningen...!!

Tænker, at jeg kan lave en tyk grød og tage med.... og når Wilma skal have sin grød, kan jeg tilsætte MME'en!.... hmm...  

Anmeld

10. marts 2011

misslea

Palaja skriver:

Nåh for søren det er noget specielt hun får, det havde jeg ikke lige tænkt over - sorry  Det ved jeg ikke lige så...

Jeg putter den mængde pulver i som er svarende til den mængde vand jeg har kogt grøden på... Hvis jeg laver grød af 2 dl vand kommer jeg 6 skefulde allomin i...

hihi.. det er da helt okay

Altså... laver du grød på fx. 200 ml vand og så tilsætter ren MME-pulver, inden det skal spises?? Oder was??

Jeg er helt forvirret... hihi

Anmeld

10. marts 2011

Palaja

misslea skriver:

hihi.. det er da helt okay

Altså... laver du grød på fx. 200 ml vand og så tilsætter ren MME-pulver, inden det skal spises?? Oder was??

Jeg er helt forvirret... hihi

Ja lige præcis. Rører bare pulveret ud i grøden...

Anmeld

10. marts 2011

LinLin

Jeg synes det færdiglavede i brikker er ALT for dyrt så her koger vi bare grød med vand - og så putter vi pulver i, når han skal have det. Det samme med kartoffelmos

Anmeld

10. marts 2011

JacobsMoar

misslea skriver:

Jo - det kunne godt blive løsningen...!!

Tænker, at jeg kan lave en tyk grød og tage med.... og når Wilma skal have sin grød, kan jeg tilsætte MME'en!.... hmm...  

Det tror jeg altså er det nemmeste !!

Anmeld

11. marts 2011

CHD

misslea skriver:

Jep.... ved godt, at der findes MME-brikker  MEN Wilma har mælkeallergi, og skal derfor have Pryfylac, og den findes da ikke på brikker vel??

Nej, det tror jeg desværre ikke. Håber snart hendes mælkeallergi forsvinder.

Anmeld

11. marts 2011

L.J.L

misslea skriver:

Iihhh altså... jeg anede ikke, at man ikke måtte fryse det.... så Wilma har fået mos, der har været frosset med MME i....  Håber da ikke, at hun har taget skade....!! Fra nu af, må jeg lave mosen uden, og putte MME i, inden hun skal have den....!!

Mht. grøden... skal jeg så bare lave den RIGTIG tyk og putte den i køleskabet... og når hun så skal have grød, varme grøden i microen og tilsætte MME??? Oder was??

Nej da! Selvfølgelig har hun ikke taget skade, det er ikke farligt at fryse mme, men det mister bare mange af de vitaminer der er i når du optør det igen, hvilket gør hun nok ikke har fået gavn af den mme du har puttet i grøden. Men det er jo heller ikke i forbindelse med grødmåltiderne at hun får den største mængde mme så det gør ikke noget.

Jeg brugte faktisk aldrig mme i grøden til Lauritz, men har altid brugt vand eller mælk. Han fik nok mme på flaske og så babs.

Jeg lavede altid hans mos ret tyk og så frøs jeg det ned, og når puttede det dirakte i micro. Da det havde været i microovnen tilsatte jeg kold mælk så blev det også tempereret hurtigere. Men hvis du bruger mme så ville jeg varme mme op og grød op for sig, og så tilsætte mme varmt i den varme grød, hvis du forstår?

Anmeld

11. marts 2011

misslea

linselouise skriver:

Nej da! Selvfølgelig har hun ikke taget skade, det er ikke farligt at fryse mme, men det mister bare mange af de vitaminer der er i når du optør det igen, hvilket gør hun nok ikke har fået gavn af den mme du har puttet i grøden. Men det er jo heller ikke i forbindelse med grødmåltiderne at hun får den største mængde mme så det gør ikke noget.

Jeg brugte faktisk aldrig mme i grøden til Lauritz, men har altid brugt vand eller mælk. Han fik nok mme på flaske og så babs.

Jeg lavede altid hans mos ret tyk og så frøs jeg det ned, og når puttede det dirakte i micro. Da det havde været i microovnen tilsatte jeg kold mælk så blev det også tempereret hurtigere. Men hvis du bruger mme så ville jeg varme mme op og grød op for sig, og så tilsætte mme varmt i den varme grød, hvis du forstår?

okay..... på den måde! Nej, så har hun jo nok slet ikke fået så meget "MME" som jeg troede... eller i hvert fald ikke fået noget ud af det...!

Nårh men jeg har lavet ny mos idag.... hehe

Ja.. det ville jo også være 1000 gange nemmere for mig, vis jeg ikke behøvede MME'en... for Wilma skal jo have Prycylac, og det fås jo ikke på brikkerne... så det skal tempereres og blandes osv HVER gang... hmm!

Altså... jeg ammer hende kl. 7 og kl. 9 (ved jo ikke hvor meget hun får, men vil gætte på en hel del, for hun kan sagtens sove 3 timer efter en amning..!

Så får hun grød/mos 2-3 gange om dagen, hvor jeg stadig lige efter-ammer, for hun er ikke så glad for at drikke vand endnu, selvom vi ØVER... heheh!

Derudover ammer jeg sådan lidt småt ca. 2 gange om dagen, og så får hun 150-200 ml i en flaske om aftenen! Mon det er nok, eller er det VIGTIGT, at hun får MME i mos og grød!!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.