Grød/mos med på farten...!! Hvordan gør I???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.674 visninger
22 svar
0 synes godt om
10. marts 2011

misslea

Hejsa derude....

Ja min lillle Wilma er jo blevet en habil grød/mos-spiser, og jeg synes, at det er rigtig rart at kunne lave en del af gangen...!

Så jeg plejer at fryse grønsagsmosen ned, og så tø op hver dag, den mægde, hun nu spiser!

MEN... nu er jeg blevet i tvivl om "reglerne".

Kan jeg varme mos i micro'en, hvis der er MME i?

Og hvad med grød?

Jeg laver tit to portioner ad gangen, så jeg har en færdiglavet portion til senere! Jeg laver jo grøden på MME pulver og vand (Wilma har mælkeallergi, og der findes ikke færdiglavet MME i brikker, så vidt jeg ved).

Mit spørgsmål er så....

Hvordan gør i, når I laver grød på pulver MME???

Det ville jo være fedt, hvis jeg kunne have en færdig grød med på farten, men hvis jeg ikke kan varme grøden op igen, fordi der er MME i, så er det jo lidt vanskeligt...??!!

Hmm.... har I nogle gode tricks derude...???

Er bange for, at det her indlæg blev MEGA rodet, men håber I forstår mine spørgsmål...!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

CHD

Man kan sagtens købe MME i brikker, der er drikkeklar, men det koster en del mere end pulveret. Det er dog super til ud af huset ture

Anmeld

10. marts 2011

L.J.L

misslea skriver:

Hejsa derude....

Ja min lillle Wilma er jo blevet en habil grød/mos-spiser, og jeg synes, at det er rigtig rart at kunne lave en del af gangen...!

Så jeg plejer at fryse grønsagsmosen ned, og så tø op hver dag, den mægde, hun nu spiser!

Og hvad med grød?

Jeg laver tit to portioner ad gangen, så jeg har en færdiglavet portion til senere! Jeg laver jo grøden på MME pulver og vand (Wilma har mælkeallergi, og der findes ikke færdiglavet MME i brikker, så vidt jeg ved).

Mit spørgsmål er så....

Det ville jo være fedt, hvis jeg kunne have en færdig grød med på farten, men hvis jeg ikke kan varme grøden op igen, fordi der er MME i, så er det jo lidt vanskeligt...??!!

Er bange for, at det her indlæg blev MEGA rodet, men håber I forstår mine spørgsmål...!?

jeg fik afvide at mme ikke måtte fryses så når jeg frøs mos ned var det uden mælk og så tilføjede jeg mælken senere.

Kan du ikke bare tage mosen med for sig og så blande mme i efter det er varmet??

Anmeld

10. marts 2011

Palaja

Man kan nu sagtens få færdiglavet MME 

Men jeg laver altid grøden/mosen på vand og putter så MME-pulveret i lige inden det skal spises. Det kan ikke tåle at blive varmet op til meget mere end 40 grader, og det kan jo være lidt svært at styre i mikroen. Så jeg har bare MME med i en lille bøtte med den mængde jeg skal bruge... Så blander jeg det bare i når grøden har spisetemp.

Anmeld

10. marts 2011

Zeus

misslea skriver:

Hejsa derude....

Og hvad med grød?

Mit spørgsmål er så....

Jeg venter med at blande fedtstof og mælk i, til hun skal have det.. Så koger bare mosen, moser den, og smider i fryseren. Når hun så skal have det, tager jeg 1-2 terninger ud, i microen, fedtstof og mælk i til den rette konsistens, og så er der mad

Anmeld

10. marts 2011

Koen.

Det må ikke fryses med mme i!

Mht at varme maden på turen, kan du så ikke have lidt kogt vand med du kan proppe i så det bliver varmt på den måde

Anmeld

10. marts 2011

misslea

Palaja skriver:

Man kan nu sagtens få færdiglavet MME 

Men jeg laver altid grøden/mosen på vand og putter så MME-pulveret i lige inden det skal spises. Det kan ikke tåle at blive varmet op til meget mere end 40 grader, og det kan jo være lidt svært at styre i mikroen. Så jeg har bare MME med i en lille bøtte med den mængde jeg skal bruge...

Kan man også få færdiglavet MME til allergikere??? Altså Profylac? For det har jeg ikke stødt på endnu på apoteket?

Jo.. det e rogså den løsning, at jeg bruger...! Men Synes bare ikke, at det er særlig meget MMe, man så kan putte i grøden uden at den bliver alt for tynd...! HVor meget putter du ca i? :-)

Anmeld

10. marts 2011

misslea

CHD skriver:

Man kan sagtens købe MME i brikker, der er drikkeklar, men det koster en del mere end pulveret. Det er dog super til ud af huset ture

Jep.... ved godt, at der findes MME-brikker  MEN Wilma har mælkeallergi, og skal derfor have Pryfylac, og den findes da ikke på brikker vel??

Anmeld

10. marts 2011

misslea

Zeus skriver:

Jeg venter med at blande fedtstof og mælk i, til hun skal have det.. Så koger bare mosen, moser den, og smider i fryseren. Når hun så skal have det, tager jeg 1-2 terninger ud, i microen, fedtstof og mælk i til den rette konsistens, og så er der mad

Jep - det er sådan jeg må gøre....!!!

Anmeld

10. marts 2011

Palaja

misslea skriver:

Kan man også få færdiglavet MME til allergikere??? Altså Profylac? For det har jeg ikke stødt på endnu på apoteket?

Jo.. det e rogså den løsning, at jeg bruger...! Men Synes bare ikke, at det er særlig meget MMe, man så kan putte i grøden uden at den bliver alt for tynd...! HVor meget putter du ca i? :-)

Nåh for søren det er noget specielt hun får, det havde jeg ikke lige tænkt over - sorry  Det ved jeg ikke lige så...

Jeg putter den mængde pulver i som er svarende til den mængde vand jeg har kogt grøden på... Hvis jeg laver grød af 2 dl vand kommer jeg 6 skefulde allomin i...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.