Lattergas ved fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2011

Laura.

Majbriteriksen skriver:

Jeg elskede lattergassen-kunne have sådan et apperat i stuen hvis man måtte det  Jeg fik kvalme ved 1 sug, men så skruede hun bare lidt ned for det og så var det bare en god hjælp for mig. Tror for mig var det selvfølgelig virkningen af LG men lige så meget at jeg skulle koncentrere mig om at holde maske og suge dybt der gav lindringen.

Hihi.. jeg har før fået lattergas hos tandlægen og ja, det er et fantastisk apperat som man ville ønske man havde stående derhjemme.. Men når så mange har haft god erfaring med det, er jeg sikker på at det er det rigtige for mig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Laura.

SpunkenJo skriver:

Nåede ikke andet end lattergas, og det var bare helt fint.

Det var en go måde at få ro på en ellers lidt vild situation med mange smerter....

Glæd dig til fødslen, det er en feeed oplevelse

Du kan tro at jeg glæder mig.  Nu må vi se om der snart sker noget.. er sat til d. 27 i denne måned, vil bare helst ikke gå over tid.. men det er jo op til den lille fis at bestemme det.. hehe..

Anmeld

10. marts 2011

Laura.

Loa skriver:

Jeg fik kvalme af lattergassen så kunne slet ikke holde det ud..... Var til gengæld i badekar inden, det var godt

Det har jeg også overvejet.. at tage bruse/karbad inden og så lattergas.. badet skulle være dejlig lindrende også..

Anmeld

10. marts 2011

SpunkenJo

Dk_lady skriver:

Du kan tro at jeg glæder mig.  Nu må vi se om der snart sker noget.. er sat til d. 27 i denne måned, vil bare helst ikke gå over tid.. men det er jo op til den lille fis at bestemme det.. hehe..

Ja det bestemmer man ikke selv

Anmeld

10. marts 2011

Jakob'sMor

Dk_lady skriver:

Hej piger.

Nu er det snart min tur til at blive mor. Jeg er begyndt at tænke på selve fødslen men en ikke nærvøs.

Mht. smertelindring, så vil jeg helst prøve uden smertestillende/bedøvelse, men vil gerne have lattergas, da jeg har hørt godt om dette.

Så jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen af jer herinde som også fik lattergas under fødslen, hvad I syntes om det, virkede det berogligende på jer eller fortrød I at I ikke tog anden form for smertelindring ?

Jeg var først i brusebad så karbad, men da veerne blev seje fik jeg lattergas og de fik mig virkelig til at slappe af. Jeg havde det også lidt som dig at jeg gerne ville føde uden noget, men endte som sagt med lattergas og akupunkttur i lænden hvilket varmt kan anbefales det gjorde underværker

Held og lykke med det hele, krydser finger for der kommer godt gang i det på din terminsdag.

Anmeld

10. marts 2011

Mor til prinsessen :-)

jeg var rigtig glad for lattergas, brugte KUN det da jeg heller ikke ville have andet :-)

Og brugte det også da jeg blev syet bagefter. Sikke en koger man er i, men det var effektiv for mig da jeg kun skulle (med hjælp fra manden) trække vejret i den.

Pøj Pøj der venter dig en unik oplevelse

Anmeld

10. marts 2011

Tanja84

Jeg ville lige som dig helst slippe for bedøvelse inden min fødsel, og evt. klare mig med lattergas, hvis det blev nødvendigt.

Da veerne for alvor tog fat, klimede jeg mig til min maske med lattergas, der virkelig hjalp

Da jeg på det ene tidspunkt valgte at skulle i badekar, var jeg helt panikslagen ved tanken om ikke at kunne suge i masken

Men det var så dejligt at ligge i det varme badekar, og kan klart anbefales

Jeg vil dog erkende at jeg i slutningen af fødselforløbet (hvor det naturligvis var for sent), ville have gjort ALT for noget mere smertestillende.... Men klarede hele fødslen med lattergas, hvilket jeg havde det rigtig godt med bagefter.

Den eneste ulempe jeg oplevede var at jeg blev MEGA tør i munden. Men blev konstant fodret med isterninger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.