Lattergas ved fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.651 visninger
16 svar
0 synes godt om
10. marts 2011

Laura.

Hej piger.

Nu er det snart min tur til at blive mor. Jeg er begyndt at tænke på selve fødslen men en ikke nærvøs.

Mht. smertelindring, så vil jeg helst prøve uden smertestillende/bedøvelse, men vil gerne have lattergas, da jeg har hørt godt om dette.

Så jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen af jer herinde som også fik lattergas under fødslen, hvad I syntes om det, virkede det berogligende på jer eller fortrød I at I ikke tog anden form for smertelindring ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Gyllibik

Jeg startede med varmbad, og gik derefter over til lattergas, det virkede rigtig godt for mig, og kunne holde smerterne ud i nogle timer. Men det endte med akut kejser, så jeg fik desværre alligevel hele mulivitten af bedøvelse.

Men fortyder slet ikke gassen, det var SÅ SKØNT.

Anmeld

10. marts 2011

spj

Jeg fik også lattergas og synes det virkede rigtig godt. Det hjalp mig med at huske og trække vejret under veerne. Så kan klart anbefale det.

Anmeld

10. marts 2011

Kindfed

Jeg havde ikke meget fidus til lattergas, men det virkede faktisk ret godt. Jeg fik ikke kvalme, som nogen snakker om. Jeg fik også ren ilt (som jeg faktisk slet ikke havde haft fidus til på forhånd), men det virkede endnu bedre. Det havde jeg sgu ikke regnet med.

Anmeld

10. marts 2011

Laura.

Hvor er det dejligt at høre at I har haft god oplevelse med lattergassen. Det gør mig også bare mere sikker på at det er det jeg skal have.

Anmeld

10. marts 2011

Majbriteriksen

Dk_lady skriver:

Hvor er det dejligt at høre at I har haft god oplevelse med lattergassen. Det gør mig også bare mere sikker på at det er det jeg skal have.

Jeg elskede lattergassen-kunne have sådan et apperat i stuen hvis man måtte det  Jeg fik kvalme ved 1 sug, men så skruede hun bare lidt ned for det og så var det bare en god hjælp for mig. Tror for mig var det selvfølgelig virkningen af LG men lige så meget at jeg skulle koncentrere mig om at holde maske og suge dybt der gav lindringen.

Anmeld

10. marts 2011

SpunkenJo

Nåede ikke andet end lattergas, og det var bare helt fint.

Det var en go måde at få ro på en ellers lidt vild situation med mange smerter....

Glæd dig til fødslen, det er en feeed oplevelse

Anmeld

10. marts 2011

Halbschön

Dk_lady skriver:

Hej piger.

Nu er det snart min tur til at blive mor. Jeg er begyndt at tænke på selve fødslen men en ikke nærvøs.

Mht. smertelindring, så vil jeg helst prøve uden smertestillende/bedøvelse, men vil gerne have lattergas, da jeg har hørt godt om dette.

Så jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen af jer herinde som også fik lattergas under fødslen, hvad I syntes om det, virkede det berogligende på jer eller fortrød I at I ikke tog anden form for smertelindring ?

Nu ved jeg ikke hvor du skal føde, men nogle fødesteder bruges det ikke længere, da det ikke er optimalt for jordemødrene at gå i dampene en hel dag på Kolding sygehus bruges der ikke lattergas

Anmeld

10. marts 2011

Loa

Jeg fik kvalme af lattergassen så kunne slet ikke holde det ud..... Var til gengæld i badekar inden, det var godt

Anmeld

10. marts 2011

Laura.

R&N skriver:

Nu ved jeg ikke hvor du skal føde, men nogle fødesteder bruges det ikke længere, da det ikke er optimalt for jordemødrene at gå i dampene en hel dag på Kolding sygehus bruges der ikke lattergas

Jeg skal føde på Hillerød sygehus, og der er det heldigvis intet problem. Jeg har sagt til min jordemoder at det er det jeg ønsker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.