4 mdr. gammel og klør i sit hår ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.274 visninger
22 svar
0 synes godt om
9. marts 2011

morethanperfect

Hej piger 

Oscar som nu er 4 mdr. klør helt vildt i hårbunden ...

Han har arp som jeg kæmper med at få bugt med , og nu har han kradset hul flere steder så nu er der flere sår i hans hovedbund .. ?  Det er synd for ham , og det irriterer ham rigtig meget . Nogle der har nogle idéer til hvad det skyldes , og hvad jeg kan gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

Fru Nielsen

Smør ham med noget olie i hovedebunden... Det ser ik for smart ud, men måske kunne det lindre hans kløe lidt....

Knus

Anmeld

9. marts 2011

Diana...

Godt med olie i håret til natten og så fjern arpen dagen efter med en blød tandbørste vi får næsten det hele væk på den måde de gange vi har haft det. Lige et par gange på den måde og så det væk. 

Anmeld

9. marts 2011

isimaven

min nevø led rigtig meget af arp og kløe og sår i hovedbunden i den forbindelse

min søster smurte kæmpenatlysolie i lysken på ham og det hjalp både på kløen og arpen i det hele taget!!!

prøv det

Anmeld

9. marts 2011

morethanperfect

Fru Nielsen skriver:

Smør ham med noget olie i hovedebunden... Det ser ik for smart ud, men måske kunne det lindre hans kløe lidt....

Knus

Det har jeg prøvet ... 

Anmeld

9. marts 2011

morethanperfect

Diana... skriver:

Godt med olie i håret til natten og så fjern arpen dagen efter med en blød tandbørste vi får næsten det hele væk på den måde de gange vi har haft det. Lige et par gange på den måde og så det væk. 

Jeg har prøvet han har haft det i om natten , men der fjernede jeg det med en tættekam dagen efter ..Må prøve med en blød tandbørste ..

Tak for svar

Anmeld

9. marts 2011

morethanperfect

isimaven skriver:

min nevø led rigtig meget af arp og kløe og sår i hovedbunden i den forbindelse

min søster smurte kæmpenatlysolie i lysken på ham og det hjalp både på kløen og arpen i det hele taget!!!

prøv det

Hvad er det , og hvor er lysken ??

Anmeld

9. marts 2011

BinaMor

Det har jeg prøvet ... 

hvad med at rede håret/hovedbunden med en arp(luse)kam? det fjernede arpen ved maddi. altså sammen med olie

Anmeld

9. marts 2011

morethanperfect

BinaMor skriver:

hvad med at rede håret/hovedbunden med en arp(luse)kam? det fjernede arpen ved maddi. altså sammen med olie

Det har vi også prøvet ... Det blir ved med at komme tilbage .. Tror det er 6 gang han har det nu :/

Anmeld

9. marts 2011

Clisolka

morethanperfect skriver:

Hej piger 

Oscar som nu er 4 mdr. klør helt vildt i hårbunden ...

Han har arp som jeg kæmper med at få bugt med , og nu har han kradset hul flere steder så nu er der flere sår i hans hovedbund .. ?  Det er synd for ham , og det irriterer ham rigtig meget . Nogle der har nogle idéer til hvad det skyldes , og hvad jeg kan gøre

Vi har også kæmpet med det arp og er faktisk kommet det til livs nu 

Jeg så at der var nogle herinde der anbefalede vaseline i stedet for olie - og det har virket her  Hun har en ganske lillebitte smule tilbage endnu. Vi lod hende ligge med det om natten - ligesom med olie, taget hende i bad og kæmmet hende med en kam (ikke en lusekam). 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.